Leefstijlcoaches voor Defensie

Gestart door Lex, 31/07/2018 | 22:29 uur

A.J.

Citaat van: Zander op 02/08/2018 | 19:50 uur
Ik hoop alleen niet dat het zo'n natte krant-cursus wordt als de cursus mentale weerbaarheid bij de politie :dead:
Dat sloeg echt nergens op.
Verplicht een cursus van 2 dagen volgen en na een aantal maanden een terugkomdag waar iedereen van denkt "laat me alsjeblieft gewoon mijn dienst draaien".
Drie dagen van mijn leven weggegooid. Tonnen aan overheidsgelden door de plee.
Drie dagen minder pliesie op straat en op de recherche afdelingen.
Jammer joh.
Geef mij maar drie dagen extra trainen(schieten, aanhoudingstechnieken, casuïstieken draaien)
Hopelijk word dit geen verplicht nummertje  voor Jan soldaat.

Denk ook niet dat het een verplicht nummertje gaat worden...

Zander

Ik hoop alleen niet dat het zo'n natte krant-cursus wordt als de cursus mentale weerbaarheid bij de politie :dead:
Dat sloeg echt nergens op.
Verplicht een cursus van 2 dagen volgen en na een aantal maanden een terugkomdag waar iedereen van denkt "laat me alsjeblieft gewoon mijn dienst draaien".
Drie dagen van mijn leven weggegooid. Tonnen aan overheidsgelden door de plee.
Drie dagen minder pliesie op straat en op de recherche afdelingen.
Jammer joh.
Geef mij maar drie dagen extra trainen(schieten, aanhoudingstechnieken, casuïstieken draaien)
Hopelijk word dit geen verplicht nummertje  voor Jan soldaat.
People are sheep

A.J.

Citaat van: mikemans op 02/08/2018 | 11:36 uur
Ik denk dat het een goed idee is, al vrees ik dat degenen die zo'n coach nodig hebben er niet naar toe zouden gaan. Stiekem ben ik voor een verplichting als je boven een bepaald vetpercentage uit komt maar dat zal wel weer onaangepast denken zijn.

Als je gewoon aan de eisen voldoet, wat is dan het probleem?

Daarbij denk ik dat defensie eerst maar eens aan het verbeteren van het personeelsbeleid moet beginnen voordat we weer opgezadeld worden met eoa budverplichting. Het is goed met ze.

Ros

Citaat van: mikemans op 02/08/2018 | 11:36 uur
Ik denk dat het een goed idee is, al vrees ik dat degenen die zo'n coach nodig hebben er niet naar toe zouden gaan. Stiekem ben ik voor een verplichting als je boven een bepaald vetpercentage uit komt maar dat zal wel weer onaangepast denken zijn.

Duurzame inzetbaarheid is de verantwoordelijk van werkgever en werknemer samen, als je afspreekt die kant op te willen.

mikemans

Ik denk dat het een goed idee is, al vrees ik dat degenen die zo'n coach nodig hebben er niet naar toe zouden gaan. Stiekem ben ik voor een verplichting als je boven een bepaald vetpercentage uit komt maar dat zal wel weer onaangepast denken zijn.

Sparkplug

Citaat van: A.J. op 01/08/2018 | 23:43 uur
We zijn toch oud en wijs genoeg? Of moeten we tegen betaling ook nog een keer eten wat de pot schaft? Verplicht aan de rats kuch en bonen? Ik bepaal lekker zelf wel wat ik wil eten, als ik zin heb in een broodje kroket dan koop ik dat. Ik ben nog opgevoed met boerenkool met spek en dat soort dingen. Die quinoa salade zooi en dat soort hipster crap is niet aan mij besteed.

Gewoon de oude vertrouwde schijf van vijf en eens in de zoveel tijd is een broodje kroket of een andere 'vette bek' niet erg. Het moet lekker blijven en geen gewoonte.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

A.J.

Citaat van: Lynxian op 01/08/2018 | 23:29 uur
Dus begrijp ik 't goed dat je als militair maar gewoon zelf wat moet kiezen, zonder verstand te hebben wat voor een soort voeding hoort bij een atletisch beroep?

We zijn toch oud en wijs genoeg? Of moeten we tegen betaling ook nog een keer eten wat de pot schaft? Verplicht aan de rats kuch en bonen? Ik bepaal lekker zelf wel wat ik wil eten, als ik zin heb in een broodje kroket dan koop ik dat. Ik ben nog opgevoed met boerenkool met spek en dat soort dingen. Die quinoa salade zooi en dat soort hipster crap is niet aan mij besteed.

Lynxian

Citaat van: A.J. op 01/08/2018 | 09:35 uur
Je bent er zelf bij wat je kiest bij Paresto. Maar de kwaliteit is niet altijd even goed.
Dus begrijp ik 't goed dat je als militair maar gewoon zelf wat moet kiezen, zonder verstand te hebben wat voor een soort voeding hoort bij een atletisch beroep?

A.J.

Citaat van: Zander op 01/08/2018 | 11:10 uur
In mijn tijd was het; "De kwaliteit is altijd even niet goed".
:silent:

Het was dan ook een understatement... ;D

Zander

Citaat van: A.J. op 01/08/2018 | 09:35 uur
Je bent er zelf bij wat je kiest bij Paresto. Maar de kwaliteit is niet altijd even goed.
In mijn tijd was het; "De kwaliteit is altijd even niet goed".
:silent:
People are sheep

A.J.

Citaat van: Lynxian op 01/08/2018 | 00:12 uur
Maakt gezonde voeding al geen deel uit van de opleiding/training en dagelijkse reilen en zeilen bij defensie? Die spierballen kweek je immers niet als je alleen maar patat en kapsalons eet.

Je bent er zelf bij wat je kiest bij Paresto. Maar de kwaliteit is niet altijd even goed.

Lynxian

Maakt gezonde voeding al geen deel uit van de opleiding/training en dagelijkse reilen en zeilen bij defensie? Die spierballen kweek je immers niet als je alleen maar patat en kapsalons eet.

A.J.

Laat ze maar beginnen bij Paresto... ;D

Lex

DEFENSIE ZET LEEFSTIJLCOACHES IN – VACATURES!

De Nederlandse Krijgsmacht gaat vanaf dit najaar leefstijlcoaches inschakelen voor programma's op het gebied van een gezonde leefstijl. Het gaat om zogeheten Health & Readiness-pilots, waarin leefstijlmodules over gezonde voeding, gezond bewegen, gezonde slaap en mentale kracht worden aangeboden aan verschillende doelgroepen werknemers. Defensie erkent dus het belang van de leefstijlcoach én gaat er daadwerkelijk mee aan de slag.

De Nederlandse Krijgsmacht is een van de grootste werkgevers van Nederland. De bijzondere taakstelling van Defensie vraagt van medewerkers om de eigen gezondheid en inzetbaarheid te versterken en te onderhouden. Met het Programma Duurzaam Gezond Inzetbaar (DGI) ondersteunt de organisatie haar medewerkers hierin. Onderdeel van het DGI-programma vormen de Health & Readiness-pilots.

Vanaf november 2018 heeft Defensie daarom behoefte aan vier gecertificeerde leefstijlcoaches als casemanagers voor deze pilots. Het gaat om drie vacatures voor een tweejarig Health & Readiness-programma op de Kromhoutkazerne in Utrecht en een vacature voor een gecertificeerde leefstijlcoach, bij voorkeur met ervaring als sportinstructeur/personal trainer, voor een vergelijkbaar tweejarig programma op Plein Kalvermarkt in Den Haag.

Voor meer informatie over de vacatures kun je mailen naar de coördinator van het Programma DGI, luitenant-kolonel Tabe de Boer: TR.d.Boer@mindef.nl.