Wilders, waarom wel... of waarom niet?

Gestart door SMI de Boer, 02/09/2010 | 22:15 uur

DvdW

Nog een hele goeie reden waarom niet:

Geert Wilders in Europa samen met Polen
Geplaatst op 19 juni 2014
Laatste update 19 juni, 11:21

MEDIAWATCH - PVV-leider Geert Wilders heeft een nieuwe, zesde partner voor een nieuwe fractie in het Europees Parlement. Het is de KNP (Nieuw Rechts) uit Polen, zo verklaarde een woordvoerder van de Poolse partij tegenover dagblad Trouw.

De anti-Europeanen missen nu nog één deelnemer voor een Europese fractie. Met parlementariërs uit minimaal zeven lidstaten kun je een fractie vormen en bijvoorbeeld extra spreektijd krijgen.

Wilders was eerst tegen een samenwerking met de partij, ,, vanwege zijn verzet tegen onze vrije markt-ideologie", aldus een KNP-woordvoerder. De Poolse partij wil vrijwel alle belastingen afschaffen: de overheid moet zich alleen met defensie en openbare orde bezighouden. Daarom wil de partij vrouwen het kiesrecht ontnemen. Zij zouden vaker links stemmen, op partijen die meer sociale zekerheid willen.

Bron: http://www.destentor.nl/algemeen/binnenland/geert-wilders-in-Europa-samen-met-polen-1.4411391
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Cigarz

Citaat van: Ros op 18/02/2012 | 15:37 uur...En wij staan/stonden erbij en keken/kijken er na....
Maar nu er iemand opstaat die er wat aan wil doen ipv er bij staan kijken en het laten gebeuren, is het meteen een racist, populist, goedkoop scoren, extreem rechts, bla bla bla...

onderofficier

Citaat van: Ros op 19/02/2012 | 16:10 uur
Misschien zou het helpen als de standpunten en beleid van partijen eerst goed bestudeerd worden alvorens wat te roepen ?.

En als dat al gedaan is ?  Voordat er eea geroepen wordt?   Het is wel het makkelijkste om dit te roepen  :devil:
Ik kan ook vragen of jij dit wel gedaan hebt (laat me raden   :devil:   )  
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Ros

Misschien zou het helpen als de standpunten en beleid van partijen eerst goed bestudeerd worden alvorens wat te roepen ?.

In mijn beleving is de SP tegen de vorm van hulp zoals dat nu aan de Grieken word gegeven.

Tegen privatisering in het algemeen.......nee. Tegen in specifieke gevallen zoals het openbaar vervoer.

Eigen land eerst.....ja. Andere helpen kan beter als de eigen huishouding op orde is.

Voedingsbodem angst ?. Graag hulp waar ik de onderbouwing van deze stelling kan vinden  :confused:

onderofficier

#1169
Citaat van: jurrien visser op 19/02/2012 | 13:39 uur
De SP heeft de zelfde voedingsbodem als de PVV: Angst.

Dat klopt   alleen het "grappige" is, is dat waarschijnlijk vele van deze SP stemmers voor  de bezuinigingen zijn die Griekenland nu moet doorvoeren waaronder vele organisaties privateseren die nu overheidsinstellingen zijn terwijl de SP (in eigen land) tegen privatisering is  en veel wat in NL geprivatiseerd is, weer een overheidsinstelling wilt maken.

Dus eigelijk delen SP stemmers de mening "eigen volk land  eerst"   :devil:         Of is te moelijk voor de "gemiddelde" SP stemmer?  
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: onderofficier op 19/02/2012 | 13:33 uur
De SP scoort nu alleen om het (even) slecht gaat.      Als je goed naar de achterliggende gedachte van de SP en de achtergrond van veel SP kamerleden kijkt van de SP is dat ook behoorlijk eng.

De SP heeft de zelfde voedingsbodem als de PVV: Angst.

onderofficier

Citaat van: Ros op 19/02/2012 | 13:25 uur
Nee.....bezuinigen op OSW is voor de PVV een must. VVD en CDA gaan daar voor een (groot ?) deel in mee. Wilders zal daarvoor in ruil mee moeten in andere bezuinigingen die o.a. zijn aanhang gaat raken.

Terecht omdat er OOK WEER op andere zaken wordt bezuinigd   waarom de OSW (WEER) ontzien?
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

onderofficier

#1166
Citaat van: Ros op 19/02/2012 | 13:21 uur
Met goedkoop scoren bedoel ik dat de PVV zetels wint met acties die tot niets leiden. Buitenlanders aangeven op een site en dan........?.

Sluit echter naadloos aan bij de standpunten van deze partij. "Harde" kreten uiten naar buitenlanders terwijl bij de iets beter nadenkende stemmer bekend is dat deze harde plannen nooit uitgevoerd kunnen worden. Lijkt mij toch dat er PVV stemmers zijn die ook sneppen.....of vraag ik nu te veel  :devil:


En de SP?   Daar kan ik het dus ook aangeven........... wat is het verschil?  Alsof de SP wel de dingen kunnen waar maken die ze beloven...................  Dat schijnen de SP-stemmer ook niet te snappen.........   Ik kan je laatste zin totaal overschrijven en dan van PVV, SP maken.......       

De SP scoort nu alleen om het (even) slecht gaat.      Als je goed naar de achterliggende gedachte van de SP en de achtergrond van veel SP kamerleden kijkt van de SP is dat ook behoorlijk eng.

http://www.depers.nl/binnenland/627176/De-rode-tomaat-is-rot.html

Maar dat wil men (Jan en Mies)  niet zien  
Citaat van: noslink=topic=19346.msg260280#msg260280 date=1329646967
De SP blijft de grootste partij met 33 zetels
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Ros

Citaat van: onderofficier op 19/02/2012 | 13:10 uur
Het is net alsof je beweerd dat indien er niet op OSW wordt bezuinigd dit beter is voor   "Sjonnies en Sheila's "

Nee.....bezuinigen op OSW is voor de PVV een must. VVD en CDA gaan daar voor een (groot ?) deel in mee. Wilders zal daarvoor in ruil mee moeten in andere bezuinigingen die o.a. zijn aanhang gaat raken.

Ros

Met goedkoop scoren bedoel ik dat de PVV zetels wint met acties die tot niets leiden. Buitenlanders aangeven op een site en dan........?.

Sluit echter naadloos aan bij de standpunten van deze partij. "Harde" kreten uiten naar buitenlanders terwijl bij de iets beter nadenkende stemmer bekend is dat deze harde plannen nooit uitgevoerd kunnen worden. Lijkt mij toch dat er PVV stemmers zijn die ook sneppen.....of vraag ik nu te veel  :devil:


onderofficier

#1163
Citaat van: IPA NG op 19/02/2012 | 12:54 uur
Citaat van: Ros op 19/02/2012 | 12:53 uur
Goedkoop scoren door de PVV.vDe Sjonnies en Sheila's zijn gek op dit soort acties gericht tegen buitenlanders .

Inderdaad.

Mag ik iedereen er op wijzen dat de SP dit al eerder (geprobeerd) gedaan heeft?  Maar nu de PVV het doet is het opeens wereldnieuws....

SP maakt landelijke inventarisatie concurrentievervalsing op de arbeidsmarkt

De SP is begonnen met een inventarisatie van concurrentievervalsing op de arbeidsmarkt die wordt veroorzaakt door de toestroom van Polen en andere Oost-Europeanen. SP-Kamerlid Jan de Wit: "Hun massale komst en behandeling werkt ontwrichtend: de Polen worden uitgebuit, Nederlandse werknemers worden verdrongen, en kleine ondernemingen en zelfstandigen worden steeds vaker uit de markt geduwd. Wij willen helder zicht op de problemen die worden veroorzaakt door de extreme liberalisering van de arbeidsmarkt."


http://www.sp.nl/enquetes/concurrentievervalsing/

Alleen is het van de PVV discriminerend volgens Roemer:  Volgens SP-leider Emile Roemer is het meldpunt 'bijna discriminerend'. Hij wees er wel op dat de SP al tien jaar aandacht vraagt voor de negatieve aspecten van migratie uit Oost-Europa.    http://binnenland.nieuws.nl/682881/houding_rutte_over_pvv-meldpunt_irriteert_kamer

Hoe bedoel je meten met twee maten!   

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

onderofficier

Citaat van: Ros op 19/02/2012 | 12:53 uur
Goedkoop scoren door de PVV. De Sjonnies en Sheila's zijn gek op dit soort acties gericht tegen buitenlanders. Ben benieuwd hoe het er straks uit komt te zien als de PVV haar zin krijgt in het korten op OSW in ruil voor bezuinigingen die (ook) de PVV aanhang raken.

Het is net alsof je beweerd dat indien er niet op OSW wordt bezuinigd dit beter is voor   "Sjonnies en Sheila's "

Maar als er niet wordt op bezuinigd op OSW moet het geld toch ergens anders vandaan komen   en waar denk je die dan te halen  zonder dat  "Sjonnies en Sheila's " er iets van merken?  
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

IPA NG

Citaat van: Ros op 19/02/2012 | 12:53 uur
Goedkoop scoren door de PVV. De Sjonnies en Sheila's zijn gek op dit soort acties gericht tegen buitenlanders. Ben benieuwd hoe het er straks uit komt te zien als de PVV haar zin krijgt in het korten op OSW in ruil voor bezuinigingen die (ook) de PVV aanhang raken.

Inderdaad.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Ros

Goedkoop scoren door de PVV. De Sjonnies en Sheila's zijn gek op dit soort acties gericht tegen buitenlanders. Ben benieuwd hoe het er straks uit komt te zien als de PVV haar zin krijgt in het korten op OSW in ruil voor bezuinigingen die (ook) de PVV aanhang raken.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

PVV wint vier zetels in peiling
»
PVV-leider Wilders in de Tweede Kamer
ANP Toegevoegd: zondag 19 feb 2012, 10:44
Update: zondag 19 feb 2012, 11:15

De PVV wint in de wekelijkse peiling van Maurice de Hond vier zetels. De partij was de afgelopen week volop in het nieuws door het meldpunt voor klachten over mensen uit Midden- en Oost-Europa.

De partij van Wilders staat in de peiling nu op 24 zetels, vier meer dan vorige week. Daarmee is een eind gekomen aan een periode van achteruitgang in de peilingen. De PVV heeft nu in de Tweede Kamer ook 24 zetels.

PvdA verliest
De PvdA is deze week de grote verliezer na ophef in de fractie over een dubbel-interview met partijvoorzitter Spekman en politiek leider Cohen. De sociaal-democraten staan nu op veertien zetels; drie minder dan vorige week. De PvdA heeft in de Kamer dertig zetels.

De SP blijft de grootste partij met 33 zetels, voor de VVD met 31. Het CDA zakt opnieuw en staat nu op twaalf zetels.

Bron: NOS