Kernwapens in Nederland

Gestart door Nikehercules, 18/01/2011 | 17:40 uur

Zeewier

Diverse landen leveren bunkerbusters, wapens waarvoor geen resoluties en verdragen nodig zijn.
En voor thermobarische wapens is een nucleaire lading niet per se noodzakelijk.

Poleme

#194
Citaat van: Strata op 01/07/2014 | 21:29 uur
Zo dom... draagvlak voor defensie wordt elke dag minder. Laat gauw ophalen die dingen.
Populisme ten top !

Helaas, in de niet stabiele toestand in de wereld van vandaag, morgen en overmorgen worden de gemoderniseerde B61's in toenemende mate relevant.
Was de B61 'van je vader' nog een vergeldingswapen.  De nieuwste B61 bom heeft een nauwkeurigheid die groter is dan de krater die hij achterlaat.
Het is een gebruikswapen geworden  :(    
Ja helaas, je kan niet meer de vraag stellen: of er ooit (een) nuke-leaire wapen(s) (tegen ons) gebruikt gaat worden.
We zijn al enige tijd zover, dat je je moet afvragen WANNEER er een A-bom ingezet gaat worden.
We zouden zo maar eens in een situatie terecht kunnen komen, dat we gedwongen zijn om pro-actief een tegenstander een nuke-leaire knock-out stoot te geven, puur om erger te voorkomen.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

CO4U

Citaat van: Thomasen op 21/07/2014 | 20:55 uur
Ja?
Dat die squadron commander gaat over de inzet van die dingen? Heeft hij ook middelen om zijn (haar) bommen af te gooien als hij dat nodig acht?

Ik zal je retorische vraag beantwoorden, als je die commandolijn vanuit 307th MUNSS volgt naar boven, kom je via USAFE/3rd AF uit bij commandant USEUCOM tevens SACEUR (NATO), wat weer aansluit bij het antwoord van Nikehercules.

dudge

Citaat van: CO4U op 21/07/2014 | 16:41 uur
Daar wordt van alles nog het minst 'stiekum' over gedaan:

703rd Munitions Support Squadron

Ja?
Dat die squadron commander gaat over de inzet van die dingen? Heeft hij ook middelen om zijn (haar) bommen af te gooien als hij dat nodig acht?

CO4U

Citaat van: Thomasen op 21/07/2014 | 16:08 uur
Want ondanks dat het gegeven dat die dingen er liggen algehele bekendheid geniet, weet eigenlijk niemand hoe het zit met de command over die dingen.

Daar wordt van alles nog het minst 'stiekum' over gedaan:

703rd Munitions Support Squadron

Ros

Citaat van: Thomasen op 21/07/2014 | 16:08 uur
Want ondanks dat het gegeven dat die dingen er liggen algehele bekendheid geniet, weet eigenlijk niemand hoe het zit met de command over die dingen.

Een ding is zeker en dat is dat Nederland het commando niet heeft............

dudge

Citaat van: Strata op 01/07/2014 | 23:14 uur
Excuus, had het iets anders/uitgebreider moeten verwoorden, bedoelde namelijk dat het op de manier zoals het nu gedaan word (ontkennen, negeren etc.) dom is. Niks te maken met politieke wannabee's maar de met het faalbeleid van defensie. De nukes zie ik daar los van. Ik denk dat je dat juist prima kan verantwoorden als je er maar transparant over bent. Maar ik zie het nut niet in om andermans atoomwapens hier neer te leggen, daarom zeg ik haal maar op. Bijkomend voordeel is dan dat je van het gezeik af bent. De relatie met onze eigen onderzeeboten snap ik niet?


Dat dacht ik eerst ook. Hoezo VS tegen de haren strijken? Die hooguit 20 B61's kunnen toch prima op een van de 6 USAF bases in de EU liggen?

Is dat dan wel het geval?

Want ondanks dat het gegeven dat die dingen er liggen algehele bekendheid geniet, weet eigenlijk niemand hoe het zit met de command over die dingen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Strata op 01/07/2014 | 23:14 uur
De relatie met onze eigen onderzeeboten snap ik niet?

Dit is slechts een voorbeeld, een paar mensen roepen wat (al dan niet uit eigen belang) en deze mensen moeten dan hun zin krijgen?

Ik had ook kunnen roepen alle tanks, maar dat is al door een handvol mensen verkloot.

StrataNL

Citaat van: jurrien visser op 01/07/2014 | 22:46 uur
Volledig mee ONEENS, eens dat de krengen de wereld uit moeten maar oneens om dit maar eenzijdig te besluiten en al helemaal oneens omdat een aantal politieke Wannabees een punt voor de achterban wil maken.....

What's next... alle onderzeeboten de wereld uit, te beginnen in Nederland?

Wat mij betreft: als de Amerikanen niet besluiten te moderniseren en ze worden per verdrag geannuleerd of gereduceerd... prima.... graag zelfs!

Excuus, had het iets anders/uitgebreider moeten verwoorden, bedoelde namelijk dat het op de manier zoals het nu gedaan word (ontkennen, negeren etc.) dom is. Niks te maken met politieke wannabee's maar de met het faalbeleid van defensie. De nukes zie ik daar los van. Ik denk dat je dat juist prima kan verantwoorden als je er maar transparant over bent. Maar ik zie het nut niet in om andermans atoomwapens hier neer te leggen, daarom zeg ik haal maar op. Bijkomend voordeel is dan dat je van het gezeik af bent. De relatie met onze eigen onderzeeboten snap ik niet?


Citaat van: Tanker op 01/07/2014 | 23:03 uur
Ik zeg lekker laten liggen, we kunnen al niet eens voor onszelf zorgen op het gebied van defensie en veiligheid. Sinterklaas spelen in den vreemde vinden we belangrijker. Dan moet je vooral de VS tegen de haren in gaan strijken...

Dat dacht ik eerst ook. Hoezo VS tegen de haren strijken? Die hooguit 20 B61's kunnen toch prima op een van de 6 USAF bases in de EU liggen?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Tanker

Ik zeg lekker laten liggen, we kunnen al niet eens voor onszelf zorgen op het gebied van defensie en veiligheid. Sinterklaas spelen in den vreemde vinden we belangrijker. Dan moet je vooral de VS tegen de haren in gaan strijken...

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Strata op 01/07/2014 | 21:29 uur
Zo dom... draagvlak voor defensie wordt elke dag minder. Laat gauw ophalen die dingen.

Volledig mee ONEENS, eens dat de krengen de wereld uit moeten maar oneens om dit maar eenzijdig te besluiten en al helemaal oneens omdat een aantal politieke Wannabees een punt voor de achterban wil maken.....

What's next... alle onderzeeboten de wereld uit, te beginnen in Nederland?

Wat mij betreft: als de Amerikanen niet besluiten te moderniseren en ze worden per verdrag geannuleerd of gereduceerd... prima.... graag zelfs!

Elzenga

Citaat van: Ros op 01/07/2014 | 22:10 uur
Er moet wel iemand zijn die dit aan de Yanks gaat vertellen.......denk niet dat er liefhebbers zijn die deze taak op zich willen nemen. The Netherlands as very big,grote friend van de USA.
ze hoeven me alleen maar te bellen.. ;)

Ros

Citaat van: Strata op 01/07/2014 | 21:29 uur
Zo dom... draagvlak voor defensie wordt elke dag minder. Laat gauw ophalen die dingen.

Er moet wel iemand zijn die dit aan de Yanks gaat vertellen.......denk niet dat er liefhebbers zijn die deze taak op zich willen nemen. The Netherlands as very big,grote friend van de USA.

Elzenga

Citaat van: Strata op 01/07/2014 | 21:29 uur
Zo dom... draagvlak voor defensie wordt elke dag minder. Laat gauw ophalen die dingen.
+1

StrataNL

Zo dom... draagvlak voor defensie wordt elke dag minder. Laat gauw ophalen die dingen.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation