Ontwikkeling Type-31 fregat

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 12/02/2016 | 20:12 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Micheltje op 13/02/2016 | 14:27 uur
Mijn verwachting van de KM is dat ze idd het bemanning aantal zullen gaan reduceren, maar niet in dusdanig aantallen dat het niet schokkend zal zijn.
De huidige aantallen liggen rond de 150+ en dat zal uiteindelijk een 100 tal worden denk ik.
Dit met name gezien allerlei situaties waarbij je voldoende mankracht nodig zult hebben.

Ongeveer 100 bemanningsleden voor het MPF2 is denk ik reëel.

JdL

Citaat van: Micheltje op 13/02/2016 | 14:27 uur
Mijn verwachting van de KM is dat ze idd het bemanning aantal zullen gaan reduceren, maar niet in dusdanig aantallen dat het niet schokkend zal zijn.
De huidige aantallen liggen rond de 150+ en dat zal uiteindelijk een 100 tal worden denk ik.
Dit met name gezien allerlei situaties waarbij je voldoende mankracht nodig zult hebben.
+1
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Micheltje

Mijn verwachting van de KM is dat ze idd het bemanning aantal zullen gaan reduceren, maar niet in dusdanig aantallen dat het niet schokkend zal zijn.
De huidige aantallen liggen rond de 150+ en dat zal uiteindelijk een 100 tal worden denk ik.
Dit met name gezien allerlei situaties waarbij je voldoende mankracht nodig zult hebben.

Ace1

Citaat van: Poleme op 13/02/2016 | 00:45 uur
In Frankrijk is men ook bezig met een middel groot fregat dat past tussen de 6.000 tonner FREMM en korvetten.
In 2023 begint de levering van 5 Frégate de Taille Intermédiaire (FTI's).  Oorspronkelijk zou de levering beginnen in 2025.  Maar werd versneld, omdat men minder FREMM fregatten gaat invoeren.  Geruchten willen dat de FTI rond de 4.000 ton gaat meten.

Ik dacht dat de Fransen bezig waren met een Fremm Fregat van 4000 ton?

dudge

Citaat van: ARM-WAP op 13/02/2016 | 10:01 uur
Dat wordt ongetwijfeld interessant.
Ik hoop dat men alsnog plaats zal hebben voor een hoop extra bemanningsleden...
Waarom?
Zelfs wanneer men "slechts" oefeningen draait zal men tot de conclusie komen dat "automatisatie" niet alles dekt.
Ik kan me al enkele scenario's indenken waarbij men niet meer de opties heeft om de volgende prioriteiten
Fight - Move - Float degelijk af te dekken met het beschikbaar personeel.
Tijdens SARC / NOST (of hoe die dingen allemaal tegenwoordig heten) krijgt men te maken met calamiteiten.
Wanneer je dan Fire/Flooding hebt, hoe ga je dat aanpakken?
Voor een brandploeg heb je al minstens 10-12 man nodig. (en dat zijn dan enkel diegenen die direct betrokken zijn bij het blussen).
Dus iedereen aan boord mag dan aandraven om te blussen en boundary cooling toe te passen (om te vermijden dat de brand uitslaat).
En wie is dan nog beschikbaar om concoles en wapensystemen te bemannen?

En wat met de verschillende bijkomende situaties, zoals bevoorrading op zee? Heb je nog altijd mensen aan dek nodig...

Voor Transits van Den Helder naar een of andere OPS-zone ver weg kan ik me inbeelden dat men de rest van de bemanning "invliegt"en zo centen bespaart. Maar... tijdens die wekenlange transits worden normaliter elke dag oefeningen gedraait opdat iedereen op elkaar ingspeeld geraakt. Want procedures zijn een zaak, de effectieve uitvoering ervan wordt nog altijd door mensen gedaan...

Inderdaad, zelfs bij het OPV zijn er uiteindelijk mensen bij gekomen.

Maar de Britten, Fransen, Italianen en Spanjaarden werken nu dus allemaal aan een vergelijkbaar project.

ARM-WAP

#6
Citaat van: Poleme op 13/02/2016 | 00:48 uur
Men streeft ernaar om het MFF opvolger een bemanning te geven die 50% kleiner is.  Welke men hoopt te bereiken door een revolutionair ver doorgevoerde automatisering.
Dat wordt ongetwijfeld interessant.
Ik hoop dat men alsnog plaats zal hebben voor een hoop extra bemanningsleden...
Waarom?
Zelfs wanneer men "slechts" oefeningen draait zal men tot de conclusie komen dat "automatisatie" niet alles dekt.
Ik kan me al enkele scenario's indenken waarbij men niet meer de opties heeft om de volgende prioriteiten
Fight - Move - Float degelijk af te dekken met het beschikbaar personeel.
Tijdens SARC / NOST (of hoe die dingen allemaal tegenwoordig heten) krijgt men te maken met calamiteiten.
Wanneer je dan Fire/Flooding hebt, hoe ga je dat aanpakken?
Voor een brandploeg heb je al minstens 10-12 man nodig. (en dat zijn dan enkel diegenen die direct betrokken zijn bij het blussen).
Dus iedereen aan boord mag dan aandraven om te blussen en boundary cooling toe te passen (om te vermijden dat de brand uitslaat).
En wie is dan nog beschikbaar om consoles en wapensystemen te bemannen?

En wat met de verschillende bijkomende situaties, zoals bevoorrading op zee? Heb je nog altijd mensen aan dek nodig...

Voor Transits van Den Helder naar een of andere OPS-zone ver weg kan ik me inbeelden dat men de rest van de bemanning "invliegt"en zo centen bespaart. Maar... tijdens die wekenlange transits worden normaliter elke dag oefeningen gedraait opdat iedereen op elkaar ingspeeld geraakt. Want procedures zijn een zaak, de effectieve uitvoering ervan wordt nog altijd door mensen gedaan...

Poleme

Citaat van: Lex op 12/02/2016 | 21:27 uur
Een eventuele samenwerking zal dan zeer beperkt zijn. De NL marine is in een stadium van verregaande automatisering hetgeen dus inhoudt het varen met een kleinere bemanning.
Daarnaast speelt ook een rol de hard- en software; en wat ook zeer belangrijk is, betreft het welzijn van de bemanning. Hier is een groot verschil  tussen het VK en NL.
Men streeft ernaar om het MFF opvolger een bemanning te geven die 50% kleiner is.  Welke men hoopt te bereiken door een revolutionair ver doorgevoerde automatisering.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Poleme

In Frankrijk is men ook bezig met een middel groot fregat dat past tussen de 6.000 tonner FREMM en korvetten.
In 2023 begint de levering van 5 Frégate de Taille Intermédiaire (FTI's).  Oorspronkelijk zou de levering beginnen in 2025.  Maar werd versneld, omdat men minder FREMM fregatten gaat invoeren.  Geruchten willen dat de FTI rond de 4.000 ton gaat meten.

Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Lex

Citaat van: JdL op 12/02/2016 | 21:08 uur
samenwerking met het VK?
probeerde we bij de S-fregatten en de LCF'en ook.....
maar wel het proberen waart denk ik ivm te weinig budget.
Een eventuele samenwerking zal dan zeer beperkt zijn. De NL marine is in een stadium van verregaande automatisering hetgeen dus inhoudt het varen met een kleinere bemanning.
Daarnaast speelt ook een rol de hard- en software; en wat ook zeer belangrijk is, betreft het welzijn van de bemanning. Hier is een groot verschil  tussen het VK en NL.

JdL

samenwerking met het VK?
probeerde we bij de S-fregatten en de LCF'en ook.....
maar wel het proberen waart denk ik ivm te weinig budget.
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

jurrien visser (JuVi op Twitter)

New Royal Navy general purpose frigate to be known as Type 31

By Andrew Chuter, Defense News,  February 12, 2016

LONDON — The British Government sprung a surprise Nov. 23 when it launched its 2015 strategic defence and security review announcing it was to build a new class of general purpose frigates for the Royal Navy.

Now, three months later, the process of launching a concept study is underway and the Royal Navy has decided on Type 31 as the number for the warship, according to sources familiar with the naming process.

http://www.defensenews.com/story/defense/naval/ships/2016/02/12/type-31-royal-navy-general-purpose-frigate/80281358/