Ontwikkeling Type-26 fregat / global combat ship

Gestart door dudge, 10/02/2012 | 10:45 uur

Ace1

Citaat van: Thomasen op 11/09/2013 | 10:34 uur
Hier laten wij dan weer kansen liggen. Ondanks recente successen met de SIGMA en met wat er nog in de pijpleiding zit.

Thomasen persoonlijk ben ik  van mening dat Damen een scheepswerf in Brazilië,Chili en India moet overnemen zodat men een meerdere thuismarkten heeft voor marinebouw.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 11/09/2013 | 10:34 uur
Hier laten wij dan weer kansen liggen. Ondanks recente successen met de SIGMA en met wat er nog in de pijpleiding zit.

Het is dan wat mij betreft ook de hoogste tijd dat DSNS haar MFF opvolger ontwerp presenteert aangezien we over grofweg de zelfde periode spreken en ik niet verwacht dat de SIGMA in huidige vorm nog veel export orders weten te scoren na 2020.

dudge

Hier laten wij dan weer kansen liggen. Ondanks recente successen met de SIGMA en met wat er nog in de pijpleiding zit.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

BAE Systems New Global Combat Ship Draws Export Buyer Interest

By Robert Wall - Sep 10, 2013

Eight countries are considering the purchase of BAE Systems Plc (BA/) Type 26 Global Combat Ships, including an air-defense variant the U.K. isn't currently planning to acquire.

While export campaigns total more than 30 ships, not all are expected to result in sales, Commodore Steve Braham, who leads U.K. export efforts for the vessel, said today. He wouldn't name potential buyers.

The U.K. government made an effort to lure customers for the ship by opting for a modular, lower-cost design after exports of other programs faltered because of price. The Type 26 is to replace Type 23 frigates in Royal Navy service, starting in 2023.

Finalizing exports may still be several years off, with the U.K. government not formally committing to buying its 13 Type 26s until mid-decade, Braham said. "This is a long game, but one worth playing," he said in an interview at the DSEI defense conference in London.

The U.K. also is promoting exports of equipment being used to upgrade Type 23 ships that would later be reused on the Type 26, including a BAE Systems surveillance radar, a Thales SA (HO) electronic monitoring system and an air-defense missile being developed by the MBDA European missile joint venture. Braham said these generate more export opportunities than the Type 26 ship, with the first for the Sea Ceptor missile system likely to come to fruition soon.

Partnership Deals

Production of Type 26s for foreign buyers would presumably take place overseas, either under a partnership arrangement between BAE Systems and a shipyard in the buying country or through a licensing pact, he said.

In addition to the general-purpose and anti-ship warfare versions, at least one export buyer is considering an air-defense variant of the Type 26 that isn't in the U.K. plan. In the long term, such a ship could serve as a replacement for Britain's Type 45 destroyers, Braham said.

BAE Systems is in the process of selecting many of the suppliers for the Type 26 ship ahead of the start of detailed design efforts next year, said Geoff Searle, the company's program director. Ship building would start in 2016.

http://www.bloomberg.com/news/2013-09-10/bae-systems-new-global-combat-ship-draws-export-buyer-interest.html

Ace1

#34
Citaat van: ARM-WAP op 18/01/2013 | 16:31 uur
Op papier "samensmelten" en effectief ook de vereiste skills en ervaring hebben is niet hetzelfde :)

Dat klopt als je naar de huidige schepen van de Australische en Nieuw Zeelandse Marines kijkt zie dat deze niet zelfstandig zijn ontworpen vaak zijn het licenties die men heeft gekocht. En dan bedoel ik de Adelaide klasse waarvan de laatse 2 in Australie zijn gebouwd en de Anzac klasse wat Meko Fregatten zijn en ook zijn gebouwd in Australie  en Nieuw Zeeland. Opmerkelijk dat dezelfde bouwer die  AAW destroyers bouwt voor de Australische Marine ook problemen heeft gehad met Project Protector voor Nieuw Zeelandse Marine een programma voor een ATS, OPV´s en Kustwacht cutters misschien had men niet de juiste kennis meer in huis en dat zal ook wellicht de reden van de overname kunnen zijn?

http://en.wikipedia.org/wiki/Adelaide_class_frigate

http://en.wikipedia.org/wiki/Anzac_class_frigate

http://en.wikipedia.org/wiki/Project_Protector

ARM-WAP

#33
Citaat van: Ace1 op 18/01/2013 | 13:53 uur
BAE Systems  heeft in 2008 het Australische Tenix Defence overgenomen en is in Australië nu aktief onder de naam BAE Systems Australia verder heeft BAE Systems Australia scheepswerven in Australië  en een in Nieuw-Zeeland. Toekomstige export orders voor BAE Systems zijn hierdoor een stuk makkelijker naar Australia en Nieuw-Zeeland.
Dat klopt allemaal wel, maar in de praktijk moet je het ook "kunnen"...
Met de bouw van de rompsecties van de AAW destroyers is alvast een en ander misgelopen en is het programma in AUS allesinzs al een goede vertraging opgelopen...
Dus toch nog even afwachten of het allemaal zo succesvol zal worden...
Op papier "samensmelten" en effectief ook de vereiste skills en ervaring hebben is niet hetzelfde :)

dudge

Citaat van: Ace1 op 18/01/2013 | 13:53 uur
BAE Systems  heeft in 2008 het Australische Tenix Defence overgenomen en is in Australië nu aktief onder de naam BAE Systems Australia verder heeft BAE Systems Australia scheepswerven in Australië  en een in Nieuw-Zeeland. Toekomstige export orders voor BAE Systems zijn hierdoor een stuk makkelijker naar Australia en Nieuw-Zeeland.

En daarmee is het dan nog niet eens onmogelijk dat Australië Type 26 (of erop gebaseerde) schepen bouwt.

Ace1

BAE Systems  heeft in 2008 het Australische Tenix Defence overgenomen en is in Australië nu aktief onder de naam BAE Systems Australia verder heeft BAE Systems Australia scheepswerven in Australië  en een in Nieuw-Zeeland. Toekomstige export orders voor BAE Systems zijn hierdoor een stuk makkelijker naar Australia en Nieuw-Zeeland.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tenix_Defence#cite_note-1

http://en.wikipedia.org/wiki/BAE_Systems_Australia


ARM-WAP

Samenwerking met de Aussies zou idd een goede zaak kunnen zijn voor beide landen...
"Common" ontwerp en gedeelde R&D kost...
Wat het bouwen zelf betreft die ik niet veel voordeel...
Beide landen zullen zo veel mogelijk "zelf en in eigen land" willen bouwen.
Maar hoe meer er gebouwd worden, hoe groter de mogelijke exportkansen worden.

De Aussies zien het goed zitten...
Zusterschepen van de JuanCarlosI,
Drie AAW destroyers (een programma dat echter niet zo vlotjes loopt),
Subs willen ze ook in een groter aantal bouwen (waarvan het bemannen zeker een probleem zal zijn),
en nu nieuwe fregatten...
Ook op vlak van kleinere schepen, m.n. patrouilleurs, zijn ze ook druk bezig.

dudge

Britain and Australia to work together to create possible frigates of the future
Type 26 Global Combat Ship
18/01/2013

The Royal and Royal Australian Navies could work together to build the frigates of the future thanks to a defence treaty between London and Canberra signed by Defence Secretary Philip Hammond and his Australian counterpart Stephen Smith.

    This Government has made a concerted effort to renew and strengthen our relationship with one of our oldest allies

Among the closer co-operation between the two countries' military will be seeing whether we can work jointly on Australia's future frigates and the Royal Navy's Type 26 'Global Combat Ship' which will begin replacing the UK's existing frigate fleet later this decade.

The UK's decision to strengthen one of its most long-standing relationships will be formalised today with a new Defence Treaty to provide a framework for the many strands of co-operation between the two countries.

The Treaty, to be signed in Perth today with the Australian Defence Minister Stephen Smith, will see the two countries working together in areas such as cyber security, Defence reform, personnel exchange, equipment and science & technology.

Defence Secretary Philip Hammond and the Foreign Secretary William Hague, are in Perth attending the annual Australia/UK Ministerial (AUKMIN) summit. Last year the corresponding event was held in London.

During their trip, in one of the first examples of the closer relationship, Mr Hammond visited the Australian Naval Base and BAE Systems shipyard in Perth where they discussed a range of issues relating to the sustainment and development of Australia's submarine programme and future shipbuilding.

The Defence Secretary and Minister Smith agreed to work together on the prospect of collaboration on Australia's future frigate requirements and the UK's planned Type 26 Global Combat Ship.

With both Britain and Australia due to build new frigates in the coming years, the Defence Secretary agreed with his Australian counterpart to explore the possibility of co-operation over mutual design work for the Royal Navy's new Type 26 Global Combat Ship – a design that could meet the needs of the Royal Australian Navy.

Mr Hammond said:

"This Government has made a concerted effort to renew and strengthen our relationship with one of our oldest allies.

"This defence treaty will drive forward closer cooperation on a wide range of issues, making our forces more inter-operable and maximising our capabilities.

"Areas of potential co-operation include future frigates, with the Royal Navy's Type 26 design, a cutting-edge blueprint that could be the first of many opportunities for future collaboration. In times of budget pressures for all nations, it makes sense to maximise economies of scale and work with our friends to get the best value for money on all sides.

"Australia is a close ally of the UK and NATO in Afghanistan, as in Iraq, and is a key partner in the Asia Pacific region. Many of today's security challenges require a shared response, and the treaty therefore complements what we are doing in NATO."

During the visit, the Defence Secretary visited the Australian HMAS Stirling naval base, the frigate HMAS Perth, the submarine HMAS Farncomb, Henderson Ship Yard, and the BAE Systems shipyard, in Perth, Western Australia.

http://www.royalnavy.mod.uk/News-and-Events/Latest-News/2013/January/18/130118-UK-and-Aus-Type26

Elzenga

Met "leuke" verwijzing naar Deense Absalon klasse  :angel:

dudge

Citaat van: jurrien visser op 19/11/2012 | 16:05 uur
Het heeft (ogenschijnlijk) alle goede kenmerken voor een M vervanger, het maakt me extra nieuwsgierig naar het (toekomstige) ontwerp van DSNS

Jup! Dit lijkt een zeer capabel schip te gaan worden.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Harald op 19/11/2012 | 15:40 uur
een "flinke" bewaping voor een fink schip !, ziet er goed uit

Het heeft (ogenschijnlijk) alle goede kenmerken voor een M vervanger, het maakt me extra nieuwsgierig naar het (toekomstige) ontwerp van DSNS

Harald

Citaat van: jurrien visser op 19/11/2012 | 15:06 uur
The Royal Navy's New Type 26 Frigate

'Global Combat Ship' will have a common hull to be adapted and optimized for ASW, air defense or multi-mission roles

http://www.defensemedianetwork.com/stories/the-royal-navys-new-type-26-frigate/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+dmn-feed+%28Defense+Media+Network+Feed%29

een "flinke" bewaping voor een fink schip !, ziet er goed uit

- 5,400-ton frigate
- endurance of 60 days
- 48 "Sea Ceptor" naval variants of the Common Anti-Air Modular Missile (CAMM) for ship self defense,
- 24 cells  vertical launch system (VLS) for anti-ship and land attack missiles
- 2x CIWS ( forward and aft )
- 2x anti-surface 30 mm chain guns
- 4x general purpose machine guns,
- 2x miniguns,
- 1x 5-inch/127 mm gun
- 2x torpedo launchers
- 1x Merlin or Wildcat helicopter
- 4x  11.5 meter boats (wat voor type ....... RHIBs ??, of toch mogelijkheden voor CB90, alleen deze is 16 meter lang)
- space for 11.5 TEUs, referring to the "twenty-foot equivalent unit" standard shipping containers.
- combined diesel electric or gas turbine (CODLOG) Propulsion ( will be capable of supporting new energy weapons like lasers and railguns )

jurrien visser (JuVi op Twitter)