Taliban dreigen met aanvallen wegens Wilders-film

Gestart door -Peter-, 29/02/2008 | 07:28 uur

Lex

Nu de film is uitgebracht, kan daarover hier verder van gedachten gewisseld worden.
Hier gaat een slotje op.

Lex
Forumbeheerder

sgt Rob

Dan staat het xx tegen één, waarbij ik weet wat xx is

georges


sgt Rob

De Bajonet is geslepen en de Diemaco gepoetst.

KapiteinRob

Citaat van: Lt.Bozz op 27/03/2008 | 20:18 uur
En Fitna is online !! Link van het filmpje staat op verschillende nieuwssites zoals Rtl4,NU,Nieuwnieuws.

En er over discussieren kan hier.

Rob
Forumbeheerder

Lt.Bozz

En Fitna is online !! Link van het filmpje staat op verschillende nieuwssites zoals Rtl4,NU,Nieuwnieuws.
From this day to the ending of the world...
We in it shall be remembered...
We gallant few, we '' band of brothers'' .
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother

max

De Nederlandse regering laat zich leiden door ANGST! Angst voor de Islam/moslim  :-\

De media smullen er van en enkele idioten gaan anti-filmpjes maken onder het mom wij zijn niet bang, kijk maar wij maken ook een filmpje (volgens mij ben je dan wel bang!)

STOP ermee, schenk er geen aandacht aan en, let op, voor ambtenaren dagelijkse waarheid, ineens kraait er geen haan meer naar!


ChrisC7

Citaat van: VanBlaricum op 12/03/2008 | 13:38 uur
zal boekenkast eens uitspitten, best intressant weer om te lezen.

The Bear Went Over The Mountain? :)
Een aanrader voor iedereen die de tactieken eens wilt bekijken...

georges


Huzaar1

Citaat van: Mourning op 12/03/2008 | 13:28 uur
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Zeker vanaf het midden van de jaren '80 is dat niet het geval. Maar gemiddeld was de kwaliteit zonder meer lager.

nou ja het zijn best wel feitjes.

is terug te vinden in de uitgezonden eenheden en de gebruikte taktieken.
weet alleen niet meer in welk boek ik erover gelezen heb  :(

zal boekenkast eens uitspitten, best intressant weer om te lezen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Mourning

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Zeker vanaf het midden van de jaren '80 is dat niet het geval. Maar gemiddeld was de kwaliteit zonder meer lager.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Huzaar1

Citaat van: Ton de Zwart op 12/03/2008 | 11:24 uur
Citaat van: Mourning op 12/03/2008 | 10:30 uur
Het kan ongetwijfeld nog gevaarlijker. De Russen kunnen daar o.a. over meepraten.

De Russen hebben er destijds flink van langs gekregen en hebben het in feite verloren van de Afghanen. Nog langer geleden hebben de Britten ook de grootste moeite gehad en hebben menig robbertje moeten vechten om hun gazag te laten gelden. Diverse slagen o.a. bij de Kyberpas zijn in de geschiedenis verankerd. Maar de vraag rijst toch hoe het gekomen is dat m.n. de Russen het zo afgelegd hebben. Lag dat misschien toch aan de kwaliteit/mentaliteit van de Russen?   Ik kan me moeilijk voorstellen, dat de Afghanen zulke formidabele strijders zijn, zo goed georganiseerd, geleid en bewapend dat ze een in naam formidabel regulier leger hun land uit konden jagen.
Ik zou wel eens een relaas willen horen van mensen van de LMB/KCT die daadwerkelijk met de Taliban gevochten hebben, wat hun ervaringen zijn, en dan natuurlijk op specifiek militair gebied. Hoe goed of slecht zijn die strijders? Kan de Nederlandse militair zich met hen meten?  Zijn ze de underdog of zijn ze baas in het gevecht? 
Het is voor het eerst in 46 jaar dat een Nederlandse legereenheid gevechtservaring heeft opgedaan. Mogelijk kan daar een goede les uit geleerd worden voor hen die nog geen echte gevechten hebben ervaren.  Erg belangrijk lijkt me.....

De uitgezonden eenheden waren in Afghanistan van inferieure kwaliteit en training. Remember, het is hoogtepunt in de koude oorlog.
De beste troepen waren gestationeerd aan de grens met West-Europa en China. Wat er gemist kon worden ging naar Afghanistan.

Ze waren niet voorbereid op het klimaat en het terrein, en stuurden het verkeerde materieel met de verkeerde taktieken.

Niet te vergelijken met de huidige situatie in afghanistan.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

paul1011

Citaat van: Kapitein Rob op 12/03/2008 | 12:32 uur
Citaat van: paul1011 op 12/03/2008 | 11:55 uur
Laten we dan maar hopen dat defensie ze daarna goed vertroetelt zodat ze de organisatie tenminste niet verlaten.

Ook de collega's zonder gevechtservaring mogen vertroeteld worden..... ;)

Uiteraard ... ik wist wel dat ik iets vergeten was  ;)
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

KapiteinRob

Citaat van: paul1011 op 12/03/2008 | 11:55 uur
Laten we dan maar hopen dat defensie ze daarna goed vertroetelt zodat ze de organisatie tenminste niet verlaten.

Ook de collega's zonder gevechtservaring mogen vertroeteld worden..... ;)

paul1011

Citaat van: Mourning op 12/03/2008 | 11:49 uur
Mbt gevechtservaring denk ik dat Uruzgan voor de Nederlandse strijdkrachten een bijzonder belangrijke leerschool is van grote waarde.

Laten we dan maar hopen dat defensie ze daarna goed vertroetelt zodat ze de organisatie tenminste niet verlaten.
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill