Upgrade forum website

Gestart door -Peter-, 29/03/2005 | 22:27 uur

Dirites

Citaat van: -Peter- op 21/07/2005 | 17:16 uur
In het linker gedeelte van de pagina zie je een selectievak waarbij gekozen kan worden uit verschillende layouts, 1 hiervan is de layout '2003' wat de huidige layout is. De huidige layout zal dus straks bij de nieuwe website ook gewoon gekozen kunnen worden.

Die van 2003 ziet er wel goed uit

Balic

Deze lay out is duidelijk beter/mooier/overzichtelijker/aparter dan die ''nieuwe''

-Peter-

In het linker gedeelte van de pagina zie je een selectievak waarbij gekozen kan worden uit verschillende layouts, 1 hiervan is de layout '2003' wat de huidige layout is. De huidige layout zal dus straks bij de nieuwe website ook gewoon gekozen kunnen worden.
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

Dirites

Citaat van: -Peter- op 19/07/2005 | 21:27 uur
Heb je hierbij de layout links in het menu ook verandert naar '2003' ??

???

-Peter-

Heb je hierbij de layout links in het menu ook verandert naar '2003' ??
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

Dirites

verder ziet het er kaal en simpel uit :'(

Bandbox

Citaat van: -Peter- op 25/05/2005 | 20:24 uur
Helemaal geen response? ???

Persoonlijk vind ik deze mooier. Kijkt prettiger, en op de preview loopt er text door balkjes heen enzo.

Sophietje

#21
Citaat van: -Peter- op 25/05/2005 | 20:24 uur
Helemaal geen response? ???

Wil niet lullig doen, maar vind deze website mooier en overzichtelijker. Waarom veranderen als er met deze niks mis mee is.

Dirites

Citaat van: -Peter- op 25/05/2005 | 20:24 uur
Helemaal geen response? ???

het is mij te wit, het lijk net of ik een brief zit te typen op Word

-Peter-

Helemaal geen response? ???
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

-Peter-

#18
Voor de liefhebbers hebben we weer een extra preview:

http://www.xsiteit.nl/mambo/

Let op de layout keuze in het linker menu  ;D (De 'default' layout en de '2003' layout zijn al de nieuwe layouts.)

Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

-Peter-

over een week is zal er weer een update plaats vinden van de preview. Momenteel zijn we al een heel eind verder. Voor de liefhebbers van de huidige layout: deze zal ook bij de nieuwe website nog als layout te kiezen zijn (ja er komen dus meerdere layouts ;D)

m.v.g

Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

Sharona

Ik vind de nieuwe lay out er netjes uitzien, origineel en een mooie kleur..
Toch zal het wel wennen zijn, aangezien ik zo gewend ben aan deze 'oude vertrouwde' lay out ;)

rocco2000

ik zit nu een week een beetje op het forum rond te surfen en de lay out bevalt me eigenlijk wel goed ( ken een aantal sites waar dat een stuk minder is) Maar een knop "nieuwe berichten sinds laatste aanwezigheid" is wel handig. Weet ik in ieder geval snel waar er nieuw gepost is.. ;)
Ik lees me op het moment rot!
vrijwillig, niet vrijblijvend

-Peter-

Let wel mensen, de layout van het nieuwe forum is nog de standaart layout van de makers, deze wordt nog aangepast aan de website. Tevens wordt de nieuwe website voorzien van een mambo-backend, waardoor het beheer en ook het gebruik een stuk makkelijker zal worden. In de algehele layout zullen wel wijzigingen plaats gaan vinden, maar deze zullen voor alsnog niet al te schokkend zijn. Er zullen uiteindelijk wel verschillende layout's komen waartussen men kan kiezen. Hierbij kan worden gedacht aan diverse kleurstellingen van de verschillende defensie onderdelen...

Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

Obelix

Je kunt aan de lay-out veranderen wat je wilt, het gaat op een forum toch echt om de inbreng van de bezoekers. Daarnaast brengt verandering weerstand met zich mee en schrikt het wellicht personen af. Of is dat nou net de bedoeling?  :o

DRDRAGO

darn! vind t forum zoals t is veel mooier..  

maar goed we wennen er vast wel aan!
I'm the good, the bad and you're just ugly

KapiteinRob

De extra opties die het gaat krijgen lijken mij erg handig! Wel vindt ik op het eerste gezicht de lay-out wat kleurloos. De vormgeving van de huidige site vind ik duidelijk en overzichtelijk, maar op de nieuwe site lijken plotsklaps wel erg veel zaken te staan. Maar misschien is dat wennen?

Buitenstaander?

Vindt het veel lijken op de forum van hetleger.nl.
het heeft wel een modernere uitvoering vind ik persoonlijk, ben benieuwd naar de rest ;D

Dirites

Bij startpagina heb je ook:  Laatste berichten op het forum, kan je daar ook zo'n icoon plaatsen van: markeer alle berichten als gelezen ?

KapiteinRob

Kan er, zoals bv. in Word, een spellingcontrole ingebouwd worden?

Dirites


-Peter-

Inderdaad, laatste berichten op het forum blijft gewoon aanwezig, maar ook komt er de mogelijkheid om een overzicht op te vragen van alle nieuwe berichten sinds laatste bezoek, en alle antwoorden op de de jou geplaatste berichten en nog veel meer...... ;D
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

Sophietje

Moet eerlijk zeggen dat ik het "oude" wel mooi vond, maar goed, misschien is het nieuwe wennen. Ben benieuwd.  :)

Dirites

dus... Laatste berichten op het forum blijft?

-Peter-

De bedoeling is om in grote lijnen dezelfde structuur op de website te handhaven als we nu al doen. Dit omdat deze nog altijd goed bevalt bij onze bezoekers. De grootste veranderingen zitten in de 'backend' van de website, om een beter beheer door meerdere mensen mogelijk te maken.. Voor de rest zal de layout zelf wel wijzigen, maar dit zal voornamelijk in kleur en beeld zijn, en niet in structuur..  :)
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

Dirites

#2
de startpagina, hoe komt die eruit te zien ?

-Peter-

#1
Momenteel zijn we de eerste testen aan het draaien met een nieuw forum voor deze website. Het nieuwe forum zal waarschijnlijk binnenkort al in gebruik genomen gaan worden, waarna rond juli ook de website zelf een facelift zal ondergaan...

Voor de liefhebbers die benieuwd zijn:

http://www.xsiteit.nl/forum/index.php

(LET OP: Dit voorbeeld is nog niet te gebruiken, deze wordt door ons gebruikt om testen mee te draaien)
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...