Nieuw tenue KM

Gestart door RW79, 10/04/2011 | 12:43 uur

yelloow

Voor het goede voorbeeld zie Steiger 19  :angel:

KapiteinRob

Citaat van: Cigarz op 21/05/2011 | 20:35 uur
Ben afgelopen week op cursus geweest in Den Helder en vraag me ondertussen af waarom de gemiddelde vlootbaal überhaupt een militair pak draagt... Lange haren, opzichtige oorbellen (nee, niet de meisjes...), kleding op half elf... Geef ze gewoon een blauwe overal met een paar werkschoenen...

Wat je nu opnoemt, is niet "de gemiddelde vlootbaal". Maar het kan beter, dat ben ik met je eens. En natuurlijk heb je met je sergeantvoorkomen meteen een ieder die met kleding op half elf rondliep daarop gewezen...... ;)

En als je helemaal los wilt qua ergenis, moet je eens bij de KLu gaan kijken.....  :devil:

Nikehercules

Citaat van: Cigarz op 21/05/2011 | 20:35 uur
opzichtige oorbellen (nee, niet de meisjes...)

Uniform aan is wat mij betreft sowieso oorbellen uit, ongeacht of het jongetjes of meisjes betreft... of opzichtige/niet opzichtige oorbellen.

Cigarz

Ben afgelopen week op cursus geweest in Den Helder en vraag me ondertussen af waarom de gemiddelde vlootbaal überhaupt een militair pak draagt... Lange haren, opzichtige oorbellen (nee, niet de meisjes...), kleding op half elf... Geef ze gewoon een blauwe overal met een paar werkschoenen...

KapiteinRob

Citaat van: yelloow op 21/05/2011 | 13:52 uur
Totaal niet mee eens, ik vind de lage schoenen prima staan en bovendien een stuk lekkerder zitten dan die enorme apparaten aan je voeten.

Tja, dat is een kwestie van smaak. Maar door het toestaan (en gebruik) van lage schoenen "devalueer" je de waarde van dit schoeisel in relatie tot tenue 6 en vooral tenue 2.

yelloow

Totaal niet mee eens, ik vind de lage schoenen prima staan en bovendien een stuk lekkerder zitten dan die enorme apparaten aan je voeten.

KapiteinRob

Ik blijf de lage schoenen bij het BT een belachelijk iets vinden. En aan de wal de veiligheidskisten trouwens ook, zeker als we eenzelfde draagwijze gaan hanteren als de camo-collega's bij defensie.

yelloow

Nee, er is niks veranderd qua schoenen geloof ik. Kisten, werkschoenen en DB schoenen mogen alledrie nog.

KapiteinRob

Gaan we nu bij die nieuwe draagwijze ook de hoge kisten dragen met een stuk elastiek in de broekspijpen?

yelloow

Niet heel ingewikkeld:

Shirt/jasje/jekker hoe je hem ook wil noemen in de broek moet nu.

Na 1 juni eruit

Lijkt me dat je daar geen foto voor nodig hebt  ;)

Elzenga

Misschien voor de niet-marine mensen interessant om 1 en ander in foto's weer te geven?!

Nikehercules

Citaat van: Kapitein Rob op 20/05/2011 | 22:53 uur
En nadat ik viavia met iemand op de KPU-werkvloer heb gesproken die wat kon regelen, kreeg ik een outfit die prima paste. Maar dat betrof een maat die NIET in de catalogus stond. Dus tja.....

Sjongejonge, wat een geweldig bedrijf is defensie toch.
Zullen we er maar gewoon om lachen? Huilen is ook zoiets...

KapiteinRob

Citaat van: Lex op 20/05/2011 | 22:32 uur
Bij het strekken van het lichaam werd daar een hoeveelheid lichaamsdeel ontbloot, daar werd je dus niet goed van. Ja, dat ligt dus aan het individu, maar om nou te zeggen dat het representatief is.

Ik ben het niet geheel met je eens, hoewel ik de lichamen van de betreffende collega's (gelukkig) niet kan beoordelen. Maar die Chinese rommel die krimpt in de was en het KPU snapt werkelijk niets van een verstrekking van juiste maten. Laat staan dat ze alle maten leveren. Ik heb zelf 2 jaar in veel te korte rommel gelopen omdat ze mijn maat niet zouden hebben. En nadat ik viavia met iemand op de KPU-werkvloer heb gesproken die wat kon regelen, kreeg ik een outfit die prima paste. Maar dat betrof een maat die NIET in de catalogus stond. Dus tja.....

Lex

Dat het draagvoorschrift is gewijzigd is een, maar ik moet dan wel zeggen dat het af en toe een verschrikking is om het te zien. Ik was vandaag in Den Helder en zag daar een aantal paxen op een terras zitten om de middagmaaltijd te nuttigen. Bij het strekken van het lichaam werd daar een hoeveelheid lichaamsdeel ontbloot, daar werd je dus niet goed van. Ja, dat ligt dus aan het individu, maar om nou te zeggen dat het representatief is.

KapiteinRob

Citaat van: pipo op 20/05/2011 | 22:12 uur
Ik ben het met je eens dat die Chinese rommel er beter uit kan, en ja, camo was nog beter geweest. Helaas zal dat nog wel even duren. Waarom vindt ik het een wijs besluit:Omdat er geluisterd is naar de meerderheid. En wat mij persoonlijk betreft, het zit mij gewoon veel lekkerder.

Duidelijk, al vraag ik me af hoe er dan naar die meerderheid is geluisterd. Want mij is niets gevraagd....

Laat ik trouwens vooropstellen dat ik nog steeds liever in mijn "Chinese rommel" loop dan als werkkloffie het DB aan hebben, zoals een aantal ijdeltuiten bij de KM nog steeds graag(b)lijkt te doen. Maar de kwaliteit is belabberd. Wat dat betreft zou in 2013 allemaal in camo een vooruitgang zijn. Als het tenminste geen Chinese camo wordt.......