De CV90

Gestart door battle10, 06/05/2011 | 06:30 uur

Sparkplug

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 11/10/2016 | 10:20 uur
Ook daar maak ik me grote zorgen over.

Als er niets veranderd dan zijn we hard op weg naar een veredelde padvinderij.

In het geval van de KM wordt dat als men niet uitkijkt eerder de veredelde zeeverkenners :(

Om terug te komen op de CV90, is 44 blijkbaar een typisch CV90 aantal.

Denemarken gaat hun CV9035's moderniseren.
http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/177280/bae-wins-contract-to-upgrade-danish-army-cv90s.html
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Mourning op 11/10/2016 | 10:12 uur
Ik snap de reactie... maar zo te zien zijn we (ook) aardig op weg in de richting van irrelevantie mbt de KM.


;)

Ook daar maak ik me grote zorgen over.

Als er niets veranderd dan zijn we hard op weg naar een veredelde padvinderij.

Mourning

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 11/10/2016 | 10:03 uur
Ik snap de reactie... maar zo te zien zijn we aardig op weg in die richting mbt de KL.

Ik snap de reactie... maar zo te zien zijn we (ook) aardig op weg in de richting van irrelevantie mbt de KM.


;)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Mourning op 11/10/2016 | 09:41 uur
:sick: :dead:

Ik snap de reactie... maar zo te zien zijn we aardig op weg in die richting mbt de KL.

Mourning

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 10/10/2016 | 20:40 uur
De KL kan, minus, Luchtmobiel en het Korps Commando troepen zo over naar de Duitsers, versterken wij de NATRAS en dat was dan de Landmacht.

Luchtmobiel en het Korps Commando kan dan worden geïntegreerd in de KM.

:sick: :dead:
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

DvdW

Citaat van: Ros op 11/10/2016 | 00:05 uur
Dus stem straks op de Defensie minnende partijen zoals VVD, SGP en CU......"get screwed once more"  :cute-smile:
En wanneer heeft de SGP de kiezer ge"screwed"....?
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Huzaar1

Citaat van: Ros op 11/10/2016 | 00:05 uur
Nu nog wel. Straks kan het budget nog verder omlaag. De KLu en de KM komen ook nog aan de beurt. F-35 project blijkt te duur evenals de vervanging bij de OZD. Wat er straks over blijft is een beetje maritieme capaciteit om veldbedjes, dekens en tenten weg te brengen. En misschien nog en paar toestellen om hetzelfde te doen.

Dus stem straks op de Defensie minnende partijen zoals VVD, SGP en CU......"get screwed once more"  :cute-smile:

Nou ja. En als het wel goed gaat hebben we nog altijd jou. Als een soort Jaffar aan het hof.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ros

Citaat van: JdL op 10/10/2016 | 19:39 uur
Dan nog is het kapitaalvernietiging.

Nu nog wel. Straks kan het budget nog verder omlaag. De KLu en de KM komen ook nog aan de beurt. F-35 project blijkt te duur evenals de vervanging bij de OZD. Wat er straks over blijft is een beetje maritieme capaciteit om veldbedjes, dekens en tenten weg te brengen. En misschien nog en paar toestellen om hetzelfde te doen.

Dus stem straks op de Defensie minnende partijen zoals VVD, SGP en CU......"get screwed once more"  :cute-smile:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Oorlogsvis op 10/10/2016 | 20:21 uur
Samengevat ons leger is een lachertje ...pakweg 100 CV90's en 18 pantserhouwitsers :devil:

De KL kan, minus, Luchtmobiel en het Korps Commando troepen zo over naar de Duitsers, versterken wij de NATRAS en dat was dan de Landmacht.

Luchtmobiel en het Korps Commando kan dan worden geïntegreerd in de KM.

Oorlogsvis

Het is gewoon belachelijk...dat noemen ze bezuinigen op defensie ..pfff...stelletje lampekappen voor die dingen is ruim het dubbele betaald door ons. Wij willen zo graag van onze wapens af dat we ze tegen dumpprijzen verkopen.

Die hele verkoop was al belachelijk te noemen omdat we nu nog maar twee pantserinfantarie bataljons met CV90's overhouden in een Brigade...de meest lachwekkende Brigade in Europa op onze 13de lichte Brigade na, dat is helemaal een waardeloze eenheid.

Beide Brigades zijn slap uitgeruste eenheden die eigenlijk het woord Brigade niet horen te dragen het zijn eenheden met te weinig vuurkracht en pantser en totaal niet geschikt voor een gevecht in het hoogste geweldsspectrum

De landmacht heeft 2 eenheden die er nog goed op staan en dat zijn Luchtmobiel en het Korps Commando troepen (hoewel die ook recentelijk in de pers klagen over slechte uitrusting ed.)

Als we dan perse twee brigades moeten hebben omdat defensie peper en peperduur is, zorg dan tenminste voor 2 Brigades met alles erop en eraan en daar versta ik onder 2 gemechaniseerde Brigades met minimaal ieder 1 Tankbataljon en 2 pantserinfantarie bataljons en beter nog ieder 3 pantserinfantarie bataljons.

En we hadden de Tanks hiervoor maar die zijn ook voor een appel en een ei verkocht en we hadden de CV90's hievoor maar daar zijn er nu dus ook alweer 44 van weggegeven.

Samengevat ons leger is een lachertje ...pakweg 100 CV90's en 18 pantserhouwitsers :devil:

JdL

Citaat van: Huzaar1 op 10/10/2016 | 17:58 uur
Ik begreep dat deze CV90's niet de meest charmante waren van de vloot, na maandenlang misbruik en mishandeling en kannibalisering.  :angel: door Nederlands incompetent gebruik.
Dan nog is het kapitaalvernietiging.
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Huzaar1

Ik begreep dat deze CV90's niet de meest charmante waren van de vloot, na maandenlang misbruik en mishandeling en kannibalisering.  :angel: door Nederlands incompetent gebruik.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

De reinste kapitaal vernietiging ! ...  :mad:

€ 113 miljoen voor 44 stuks CV90-35 en 6 stuks Leo1 ARV voertuigen, totaal 50 stuks => € 2,26 miljoen per stuk
En de voertuigen zijn ca. 7 jaar oud en de meeste zijn bijna gelijk in de mottenballen gegaan, dus eigenlijk nieuw

Mourning

Gewoon PUUR incompetent van Nederland. Geen ander woord voor te bedenken.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

StrataNL

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation