Jihadisten richten bloedbad aan in Parijs

Gestart door dudge, 08/01/2015 | 12:42 uur

Zander

Citaat van: Elzenga op 19/01/2015 | 21:46 uur
kost "extra" geld...en aangezien dit Kabinet vooral wil bezuinigen...

Ik denk dat het op lange termijn minderr kost dan alle AT's DSI en andere eenheden op een korte notice to move laten staan, inclusief bij behorende piket vergoedingen.
People are sheep

Huzaar1

Citaat van: Ros op 18/01/2015 | 21:36 uur
Motiveer deze uitspraak eens. Ik zie het verschil namelijk niet, tussen regulier en reservist.

Je maakt een geintje.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Elzenga

Citaat van: Zander op 19/01/2015 | 21:35 uur
Geen elite. Gewoon normale smerissen met extra cursus en extra training.
kost "extra" geld...en aangezien dit Kabinet vooral wil bezuinigen...

Zander

Citaat van: Jellington op 19/01/2015 | 15:01 uur
Hebben de Arrestatieteams niet al moeite om genoeg personeel te vinden? Dat wordt nog moeilijker als er dan nog een elite-eenheid bijkomt.

Geen elite. Gewoon normale smerissen met extra cursus en extra training.
People are sheep

Elzenga

Citaat van: mikemans op 19/01/2015 | 16:49 uur
pffft, als je de Kmar op deze manier structureel wil inzetten zou ik eerst eens poppetjes gaan tellen en eens gaan kijken wat die poppetjes op dit moment doen. Zo'n poppetje kan namelijk geen twee dingen tegelijk en er is nergens een voorraadkast met reserve poppetjes die nu alleen aan het oefenen zijn en wachten op inzet. Elke Kmar medewerker die voor de terroristentaak gebruikt gaat worden betekend een gat ergens anders. Iets met 25 jaar bezuinigen.
inderdaad...vandaar de opmerking "versterkt worden". Ik heb in mijn alternatieve defensieopzet daar wat balletjes over opgegooid...en die zouden in het huidige scenario goed uitpakken. Maar goed..dat is wens-situatie. Als we nu extra mensen nodig hebben en de KMar en Politie kan die niet leveren dan wordt het tijd om het leger in te zetten...en komt Natres ook in beeld.

Enforcer

Citaat van: mikemans op 19/01/2015 | 16:49 uur
pffft, als je de Kmar op deze manier structureel wil inzetten zou ik eerst eens poppetjes gaan tellen en eens gaan kijken wat die poppetjes op dit moment doen. Zo'n poppetje kan namelijk geen twee dingen tegelijk en er is nergens een voorraadkast met reserve poppetjes die nu alleen aan het oefenen zijn en wachten op inzet. Elke Kmar medewerker die voor de terroristentaak gebruikt gaat worden betekend een gat ergens anders. Iets met 25 jaar bezuinigen.

Precies, ik geloof namelijk niet dat de meeste mensen doorhebben hoe hard er in die tijd gesaneerd is en wat er nog overgebleven is.

mikemans

pffft, als je de Kmar op deze manier structureel wil inzetten zou ik eerst eens poppetjes gaan tellen en eens gaan kijken wat die poppetjes op dit moment doen. Zo'n poppetje kan namelijk geen twee dingen tegelijk en er is nergens een voorraadkast met reserve poppetjes die nu alleen aan het oefenen zijn en wachten op inzet. Elke Kmar medewerker die voor de terroristentaak gebruikt gaat worden betekend een gat ergens anders. Iets met 25 jaar bezuinigen.

Elzenga

Citaat van: Ros op 19/01/2015 | 12:15 uur
De politie zwaardere wapens geven naar aanleiding van de aanslag op Charlie Hebdo in Parijs, is geen optie.

Dat vindt brigadegeneraal b.d. Ruud Vermeulen, voorzitter van de Gezamenlijke Officieren Vereniging (GOV).

''Laat het optreden in groepsverband met zwaardere geautomatiseerde wapens vooral over aan de delen van de krijgsmacht die daarvoor zijn getraind'', zegt hij maandag in dagblad Trouw.

Volgens Vermeulen is de kracht van de politie juist dat ''zij optreedt tussen de mensen'', vaak individueel. ''Er is niet voor niets gekozen voor wijkagenten. En we zien dat dat werkt.'' Volgens de militair is de politie er niet op getraind om met een groep op te treden, het leger juist wel.

Militairen trainen ook veel meer op schietvaardigheid en gevechtsschieten. De Koninklijke Marechaussee is volgens hem het onderdeel van de krijgsmacht dat ''het gat dicht'' naar het geweldsniveau dat zich aandient met terroristen.

www.nu.nl
De Koninklijke Marechaussee lijkt me inderdaad de organisatie die deze middelen en eenheden kan en moet leveren. Naast de middelen die de nationale politie zelf al heeft. Waar nodig kan de KMar worden versterkt.

Alles draait echter om genoeg geld. Genoeg geld om te oefenen.

Ros

Citaat van: Zander op 19/01/2015 | 13:02 uur
Ik snap de hele opmerking niet. Het betreft ook geen groepsoptreden maar slechts enkele agenten in een kleine eenheid als een Britse FRT. Ik zie de politie nu en nooit niet sprongsgewijs voor of achterwaarts gaan. Deze BDer moet lekker van zijn pensioen gaan genieten en zich nergens mee bemoeien.

ParacommandoSealduikerLasertgunner der eerste Klasse.... :cute-smile:

Jellington

Citaat van: Zander op 19/01/2015 | 13:02 uur
Ik snap de hele opmerking niet. Het betreft ook geen groepsoptreden maar slechts enkele agenten in een kleine eenheid als een Britse FRT. Ik zie de politie nu en nooit niet sprongsgewijs voor of achterwaarts gaan. Deze BDer moet lekker van zijn pensioen gaan genieten en zich nergens mee bemoeien.

Hebben de Arrestatieteams niet al moeite om genoeg personeel te vinden? Dat wordt nog moeilijker als er dan nog een elite-eenheid bijkomt.

Zander

Ik snap de hele opmerking niet. Het betreft ook geen groepsoptreden maar slechts enkele agenten in een kleine eenheid als een Britse FRT. Ik zie de politie nu en nooit niet sprongsgewijs voor of achterwaarts gaan. Deze BDer moet lekker van zijn pensioen gaan genieten en zich nergens mee bemoeien.
People are sheep

A.J.

Citaat van: Zander op 19/01/2015 | 12:28 uur
ME? Geen groepsoptreden? Zo ken ik er nog wel een paar trouwens.

Tsja, Vermeulen in de bocht. Die doet de laatste tijd wel meer uitspraken die amper hout snijden.

Ros

Citaat van: Zander op 19/01/2015 | 12:28 uur
ME? Geen groepsoptreden? Zo ken ik er nog wel een paar trouwens.

Bd'ers hebben als zij deze status hebben verworven vaak ineens een mening. Het "gat dichten" zoals hij het noemt is echter, denk ik, door de KMAR niet uit te voeren als het nationaal optreden betreft.

Zander

ME? Geen groepsoptreden? Zo ken ik er nog wel een paar trouwens.
People are sheep

Ros

De politie zwaardere wapens geven naar aanleiding van de aanslag op Charlie Hebdo in Parijs, is geen optie.

Dat vindt brigadegeneraal b.d. Ruud Vermeulen, voorzitter van de Gezamenlijke Officieren Vereniging (GOV).

''Laat het optreden in groepsverband met zwaardere geautomatiseerde wapens vooral over aan de delen van de krijgsmacht die daarvoor zijn getraind'', zegt hij maandag in dagblad Trouw.

Volgens Vermeulen is de kracht van de politie juist dat ''zij optreedt tussen de mensen'', vaak individueel. ''Er is niet voor niets gekozen voor wijkagenten. En we zien dat dat werkt.'' Volgens de militair is de politie er niet op getraind om met een groep op te treden, het leger juist wel.

Militairen trainen ook veel meer op schietvaardigheid en gevechtsschieten. De Koninklijke Marechaussee is volgens hem het onderdeel van de krijgsmacht dat ''het gat dicht'' naar het geweldsniveau dat zich aandient met terroristen.

www.nu.nl