Oceangoing Patrol Vessel (OPV)-Eskader oefent in Noorwegen

Gestart door dudge, 26/11/2012 | 20:24 uur

guest1400

volgens mij moet iemand een VRA invullen voor 2x thales mast ;D

dudge

Citaat van: Lynxian op 28/11/2012 | 23:50 uur
Toch wel weer eens leuk om zulke plaatjes te zien! Het is een lange tijd geleden dat ik zoveel Nederlandse schepen op één foto heb gezien (foto's uit de archieven niet meerekenend). 't Is misschien niet m'n favoriete ontwerp, maar dat wil ik dan wel weer door de vingers zien. ;)

Jazeker. Alle kritiek die er op de OPV's is vervalt er niet mee, maar het laat wel duidelijk zien wat een verademing het is om een paar grote oppervlakte platformen er bij te hebben. Hoop dat ze alle vier snel operationeel gaan zijn.

Lynxian

Toch wel weer eens leuk om zulke plaatjes te zien! Het is een lange tijd geleden dat ik zoveel Nederlandse schepen op één foto heb gezien (foto's uit de archieven niet meerekenend). 't Is misschien niet m'n favoriete ontwerp, maar dat wil ik dan wel weer door de vingers zien. ;)

dudge

Noorwegen, Wateren rond Stavanger. 19 november 2012.
Voor het eerst in de geschiedenis oefenen drie nieuwe Oceangoing Partol Vessels (OPV's) van de Koninklijke Marine gezamenlijk in formatie varen in de wateren rond het Noorse Stavanger. Het betreft de Hr.Ms. Holland (P840), Hr.Ms. Zeeland (P841) en de Groningen (P843). avdd@mindef.nl
Audio Visuele Dienst Defensie
BRONVERMELDING AUTEUR VERPLICHT!!!