Manoeuvreeroefening CZMCARIB

Gestart door StrataNL, 21/05/2014 | 13:40 uur

KapiteinRob

Citaat van: Strata op 21/05/2014 | 13:40 uur
Een prachtige fotoreportage van alle varende en vliegende eenheden van de Commandant Zeemacht in het Caribische Gebied, tevens directeur Kustwacht Carib.

Ik tel maar 2 cutters, dus "alle" eenheden?  En mis ik ook niet wat vliegend materieel?

Elzenga

Citaat van: Lex op 21/05/2014 | 17:03 uur
Daar gaan we weer. NL stuurt een stationsschip naar de West, welke op jaarbasis 92 dagen tbv de DCCG beschikbaar is. Zie de discussie in het OPV topic.
Dat weet ik. In de opzet die ik voorsta vervalt het stationsschip in de West..maar komen wel marineschepen geregeld even langs daar...als onderdeel van een oefening, bezoek van landen in de regio e.d. 4 grotere cutters zijn wat mij betreft voldoende.

Lex

Citaat van: Elzenga op 21/05/2014 | 16:46 uur
Ik was lange tijd ook voorstander de OPVs richting Caribisch gebied te sturen..onderdeel te maken van de Kustwacht daar en hier. Maar als ik ze nu zo op de foto zie dan versterkt dat mijn huidige insteek..ze zijn te groot en te duur voor een effectief opererende Kustwacht. Zie ik meer in iets vergrote cutters met de nodige sensoren aan boord. En de OPV's in de verkoop. Ik denk dat daar wel kopers voor te vinden zijn.
Daar gaan we weer. NL stuurt een stationsschip naar de West, welke op jaarbasis 92 dagen tbv de DCCG beschikbaar is. Zie de discussie in het OPV topic.

Elzenga

Ik was lange tijd ook voorstander de OPVs richting Caribisch gebied te sturen..onderdeel te maken van de Kustwacht daar en hier. Maar als ik ze nu zo op de foto zie dan versterkt dat mijn huidige insteek..ze zijn te groot en te duur voor een effectief opererende Kustwacht. Zie ik meer in iets vergrote cutters met de nodige sensoren aan boord. En de OPV's in de verkoop. Ik denk dat daar wel kopers voor te vinden zijn.

Oorlogsvis

Citaat van: Strata op 21/05/2014 | 14:30 uur
100% mee eens.
ik ook....daar kunnen de OPV's nuttig werk doen zolang er nog drugs worden gesmokkeld (hoewel ik persoonlijk
voor het legaliseren van die witte troep ben)

StrataNL

Citaat van: jurrien visser op 21/05/2014 | 14:18 uur
Hoe mooi kan het zijn... de toekomstige marine eenheden voor de west zijn er al.... stationeer 2 OPV's continue in de west (1 op Curacao en 1 op St. Maarten), rouleer de bemanningen. 1 OPV opwerken en 1 OPV onderhoud.

Als compensatie voor de vloot: 4 nieuwe Damen Crossovers en na 2020 4 nieuwe M fregatten. (of als dit niet haalbaar is: een serie van 6 nieuwe MFF en geen XO's)

100% mee eens.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Strata op 21/05/2014 | 13:40 uur
Een prachtige fotoreportage van alle varende en vliegende eenheden van de Commandant Zeemacht in het Caribische Gebied, tevens directeur Kustwacht Carib.


Hoe mooi kan het zijn... de toekomstige marine eenheden voor de west zijn er al.... stationeer 2 OPV's continue in de west (1 op Curacao en 1 op St. Maarten), rouleer de bemanningen. 1 OPV opwerken en 1 OPV onderhoud.

Als compensatie voor de vloot: 4 nieuwe Damen Crossovers en na 2020 4 nieuwe M fregatten. (of als dit niet haalbaar is: een serie van 6 nieuwe MFF en geen XO's)


StrataNL

Een prachtige fotoreportage van alle varende en vliegende eenheden van de Commandant Zeemacht in het Caribische Gebied, tevens directeur Kustwacht Carib.

Voor de volledige serie zie: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.785254078160966&type=3&l=01a7e8e8e6




















-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation