Defensiebrede Vervanging Operationele Wielvoertuigen

Gestart door ridivek, 05/09/2013 | 23:06 uur

Kevon

Trucks wordt aankomende weken gegund; Mercedes, Daf (Tatra), Iveco en Scania zijn bij de laatste 4
Renault mocht ook aanbieden maar heeft op het einde afgezien.

Citaat van: ridivek op 04/04/2017 | 21:24 uur
Ook de tender voor de hefmiddelen is aangekondigd. ted.Europa
Ze willen 68 Container Lifting Trucks en 12 Spreaders.

Ik hoop niet dat de 12kN Luchtmobiel Supracat wordt. Anders hebben de commando's afwijkende voertuigen. Dat lijkt mij niet handig. De 12kN+RCWS kan de supracat kant op gaan. Ee zullen zien, ik wacht geduldig af.

De aantallen voor de 12kN+RCWS zijn aangepast.
236 Soft-top
312 Hardtops
225 pick-ups
87 Casalty Transport
58 MP/AFSV
en 120 RCWS en 218 protectie kits.

De tender voor de trucks is nog niet gepubliceerd, maar ik denk dat Scania een van de grootste kanshebbers is. Ik geloof dat de trucks tender eind dit jaar gepubliceerd wordt.

De 12kN airmobile kan ik niet vinden op ted.Europa
Wie in angst leeft, zal in angst sterven

ridivek

#196
Ook de tender voor de hefmiddelen is aangekondigd. ted.Europa
Ze willen 68 Container Lifting Trucks en 12 Spreaders.

Ik hoop niet dat de 12kN Luchtmobiel Supracat wordt. Anders hebben de commando's afwijkende voertuigen. Dat lijkt mij niet handig. De 12kN+RCWS kan de supracat kant op gaan. Ee zullen zien, ik wacht geduldig af.

De aantallen voor de 12kN+RCWS zijn aangepast.
236 Soft-top
312 Hardtops
225 pick-ups
87 Casalty Transport
58 MP/AFSV
en 120 RCWS en 218 protectie kits.

De tender voor de trucks is nog niet gepubliceerd, maar ik denk dat Scania een van de grootste kanshebbers is. Ik geloof dat de trucks tender eind dit jaar gepubliceerd wordt.

De 12kN airmobile kan ik niet vinden op ted.Europa

Harald

Citaat van: Huzaar1 op 16/03/2017 | 16:58 uur
haha de Scania's, ook al zo'n geinige constructie van NL.
Die worden onderhouden bij de dealer btw.
En gemaakt in Zwolle  ;)

Huzaar1

haha de Scania's, ook al zo'n geinige constructie van NL.
Die worden onderhouden bij de dealer btw.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Denemarken heeft een keuze gemaakt !

Zij hebben gekozen voor Scania Trucks, geen onbekende voor NL

Trucks
Scania Denmark A/S, one of the largest suppliers in the global market for trucks, has won the tender for the delivery of new trucks for Defence. There is a framework agreement of 7 years, to ensure that the Defence's total requirements for trucks can be covered. There will be an initial purchase of 200 tactical trucks and 100 civilian trucks. Tactical trucks are military trucks that are all-terrain and can be armored.

http://www.defense-aerospace.com/article-view/release/181970/denmark-picks-caesar-sp-guns%2C-cardom-120mm-mortars.html

Enforcer


Ace1

Ik lees het volgende.

For this 'mk2' LRV, Supacat has taken the rolling chassis and automotive systems from the Land Rover Discovery and adapted them for specialist military applications.

Using the renowned Discovery as a start point, Supacat has combined Land Rover's world-wide pedigree in quality and performance off-road products with Supacat's military vehicle prowess, offering unrivalled performance for a vehicle in this size and weight class. High speed through harsh environments' is the LRV's strength, offering the operator an ideal light weight rapid intervention vehicle for special forces, border patrol, reconnaissance or strike forces. The Land Rover base automotive platform offers superb performance combined with mass-produced reliability and safety. -

Brochure van de  LRV 400 is te downloaden op onderstaande link.

http://supacat.com/products/lrv400/


DvdW

Supacat and Rheinmetall MAN Military Vehicles Netherlands (RMMV NL) have teamed to offer Dutch-built Supacat Protected Vehicles for the 12kN air assault vehicle (AASLT) and a 12kN light-weight protected vehicle requirements as part of the Defence-wide Wheeled Vehicle Replacement Programme (DVOW) with the Dutch Army.

Under the teaming agreement and upon contract award, the Supacat-designed vehicles will be built by RMMV NL and the production line will be supported by their existing supply chain in the Netherlands. The proposed solution includes substantial local industrial content for a fleet of more than 500x 12kN AASLT and 900x 12kN light-weight protected vehicles.

"The teaming agreement is based on a strong collaborative platform and the allocation of responsibilities will be based on 'Best for Customer' criteria," said Phil Applegarth, Head of Supacat. "Both companies have demonstrated their agility in forming a solution that delivers an outstanding in-country product, which supports Dutch jobs for a Dutch requirement."

"Cooperation between Supacat and RMMV meets the requirements of this programme for the Dutch Army," stated Coen van Leeuwen, Managing Director of RMMV NL, adding that, "a proven concept built in the Netherlands and supported by people who know how the Dutch Army operates is bound to succeed."

Supacat, a high-mobility vehicle specialist, stands on an established and successful track record of developing high-quality vehicles for the global defence market. RMMV NL is currently in the process of producing Boxer 8×8 wheeled armoured vehicles for the Dutch Army at the local facility in Ede.

Building on a strong relationship, Supacat and Rheinmetall continue to work together on a number of programmes, including the UK's Challenger 2 Life Extension Programme and Australia's Land 400 Phase 2 programme.

http://www.combatandsurvival.com/world-news/9756-supacat-rheinmetall-team-dutch-dvow-programme
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

StrataNL

En dat is één... ik verwacht meer van dit soort berichten de komende periode, benieuwd wie de volgende deelnemers zullen zijn.
En dan maar hopen op een eerlijke competitie.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Ronald Elzenga

#188
Supacat with Rheinmetall to offer new assault and light-weight protected vehicles for Dutch Army
Mar 9, 2017


Supacat and Rheinmetall MAN Military Vehicles Netherlands (RMMV NL) have teamed to offer Dutch-built Supacat Protected Vehicles for the 12kN air assault vehicle (AASLT) and a 12kN light-weight protected vehicle requirements as part of the Defence-wide Wheeled Vehicle Replacement Programme (DVOW) with the Dutch Army.

Under the teaming agreement and upon contract award, the Supacat-designed vehicles will be built by RMMV NL and the production line will be supported by their existing supply chain in the Netherlands. The proposed solution includes substantial local industrial content for a fleet of more than 500x 12kN AASLT and 900x 12kN light-weight protected vehicles.

"The teaming agreement is based on a strong collaborative platform and the allocation of responsibilities will be based on 'Best for Customer' criteria," said Phil Applegarth, Head of Supacat. "Both companies have demonstrated their agility in forming a solution that delivers an outstanding in-country product, which supports Dutch jobs for a Dutch requirement."

"Cooperation between Supacat and RMMV meets the requirements of this programme for the Dutch Army," stated Coen van Leeuwen, Managing Director of RMMV NL, adding that, "a proven concept built in the Netherlands and supported by people who know how the Dutch Army operates is bound to succeed."

Supacat, a high-mobility vehicle specialist, stands on an established and successful track record of developing high-quality vehicles for the global defence market. RMMV NL is currently in the process of producing Boxer 8×8 wheeled armoured vehicles for the Dutch Army at the local facility in Ede.

Building on a strong relationship, Supacat and Rheinmetall continue to work together on a number of programmes, including the UK's Challenger 2 Life Extension Programme and Australia's Land 400 Phase 2 programme.

http://defence-blog.com/army/supacat-with-rheinmetall-to-offer-new-assault-and-light-weight-protected-vehicles-for-dutch-army.html

Ronald Elzenga

Citaat van: StrataNL op 09/01/2017 | 00:47 uur
....
Ik zie geen stuurstang...
De AMV35 en Piranha 5 hebben het wel als optie.
Zou zo maar eens kunnen dat ik me vergis en het die waren...

Huzaar1

Citaat van: Ronald Elzenga op 08/01/2017 | 21:01 uur
Ik dacht de laatste versie voor Australie wel...Eens. Ik denk dat Defenture zelfs moet oppassen niet weer weg te zakken of failliet te gaan nadat de Vector-order is afgeleverd.....als men in politiek Den Haag weer andere troetelbedrijf(jes) heeft gekozen. Ze waren toch al overgenomen door een groter defensiebedrijf?

wat is er anders in de aandrijving van de NL/DU boxer t.o.v de Australische boxer dan?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

Citaat van: ridivek op 08/01/2017 | 22:00 uur
In een presentatie van defenture (pitch samen werken met defensie, post #128 van Herald) staat dat ze een productie faciliteit in de planning hebben voor 200-300 voertuigen per jaar. De huidige locatie wordt dan de R&D afdeling. Ze hebben de Vector in drie jaar ontwikkeld. Volgens mij hoeft alleen een nieuwe carosserie ontwikkelt te worden. Het onderstel van de vector kan volgens mij al voldoen. De ontwikkeling en aanschaf van 50 vectors koste minder dan 25mln. Als je naar Amerikanse voertuig projecten kijkt is dit enorm goedkoop. Zelfs andere Europese projecten kosten volgens mij meer. 
Heel waarschijnlijk gaat Defenture de Quads en de 12kN Airmobile leveren. Als we drie jaar kunnen wachten kan hierna de gewone 12kN volgen. Maar wachten kan volgens mij niet echt.
Zoals geschreven, doordat we veel later aanschaffen dan andere europesche landen, komt er geen standardisatie. Ik ben tegen het aanschaffen van een verouderd ontwerp, dus als de LMV wordt aangeschaft wordt dit een LMV2 geen LMV1 die andere EU landen gebruiken.

Bij nader inzien denk ik dat de Mowag Eagle, LMV en AMPV te zwaar zijn. Ik acht Mercedes G-wagon (LARV Enog, Duitsland), of een afgeleide van de LARV carroserie op een Defenture onderstel het meest waarschijnlijk. Geef defenture twee jaar en een budget voor wat test voertuigen en je hebt materieel dat voldoet aan de wensen waarvoor het EDA project is opgestart.

edit: ter info: panzerbaer.de.

Grote plannen inderdaad, zou top zijn als het zover komt. Maar ik denk inderdaad dat dat te laat is voor de "normale" 12kn. Het huidige onderstel is naar mijn mening te klein en te krap voor een grotere carrosserie. Het gewicht wordt immers verdubbeld.

Wat betreft prijs/kwaliteit is het een prima product, en Made in Holland  ;)

Citaat van: Ronald Elzenga op 08/01/2017 | 21:01 uur
Ik dacht de laatste versie voor Australie wel...
Ik zie geen stuurstang...
De AMV35 en Piranha 5 hebben het wel als optie.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

ridivek

#184
In een presentatie van defenture (pitch samen werken met defensie, post #128 van Herald) staat dat ze een productie faciliteit in de planning hebben voor 200-300 voertuigen per jaar. De huidige locatie wordt dan de R&D afdeling. Ze hebben de Vector in drie jaar ontwikkeld. Volgens mij hoeft alleen een nieuwe carosserie ontwikkelt te worden. Het onderstel van de vector kan volgens mij al voldoen. De ontwikkeling en aanschaf van 50 vectors koste minder dan 25mln. Als je naar Amerikanse voertuig projecten kijkt is dit enorm goedkoop. Zelfs andere Europese projecten kosten volgens mij meer. 
Heel waarschijnlijk gaat Defenture de Quads en de 12kN Airmobile leveren. Als we drie jaar kunnen wachten kan hierna de gewone 12kN volgen. Maar wachten kan volgens mij niet echt.
Zoals geschreven, doordat we veel later aanschaffen dan andere europesche landen, komt er geen standardisatie. Ik ben tegen het aanschaffen van een verouderd ontwerp, dus als de LMV wordt aangeschaft wordt dit een LMV2 geen LMV1 die andere EU landen gebruiken.

Bij nader inzien denk ik dat de Mowag Eagle, LMV en AMPV te zwaar zijn. Ik acht Mercedes G-wagon (LARV Enog, Duitsland), of een afgeleide van de LARV carroserie op een Defenture onderstel het meest waarschijnlijk. Geef defenture twee jaar en een budget voor wat test voertuigen en je hebt materieel dat voldoet aan de wensen waarvoor het EDA project is opgestart.

edit: ter info: panzerbaer.de.

Ronald Elzenga

Citaat van: StrataNL op 08/01/2017 | 20:07 uur
Weet je dat zeker?
Ik dacht de laatste versie voor Australie wel...
Citaat van: StrataNL op 08/01/2017 | 20:07 uurDefenture heeft daar volgens mij echt de capaciteit niet voor naast de Vector. Ja misschien als de productie van de Vector afgerond is, maar dan nog mogen ze wel flink uitbreiden. Maar dan had er nu al wel een prototype moeten zijn en die is er volgens mij niet.

Voor defenture hooguit de Airmobile variant, start productie als de laatste Vector de fabriek uit rijdt.
Eens. Ik denk dat Defenture zelfs moet oppassen niet weer weg te zakken of failliet te gaan nadat de Vector-order is afgeleverd.....als men in politiek Den Haag weer andere troetelbedrijf(jes) heeft gekozen. Ze waren toch al overgenomen door een groter defensiebedrijf?