Natres naar huis gestuurd!

Gestart door SPQR, 08/08/2015 | 10:59 uur

dudge

Citaat van: Nikehercules op 09/08/2015 | 07:43 uur
Vroegah toen ik nog reservist was, was dit mijn hoofdinkomen waarmee ik ook mijn studie betaalde. Dus nee, geen betaalde weekendjes weg;) Dit getuigd van slecht werkgeverschap en laat maar weer eens zien hoe het er met Defensie voorstaat.

Zelfde voor mij.
En dat salaris is als student wel weer ergens aan te vullen, maar vergeet ook niet het effect op de kwaliteit van de eenheid. Ruim een half jaar niet oefenen brengt gewoon een merkbare achterstand met zich mee.

Ik suggereer zeker niet dat beroeps collega's naar huis gestuurd moeten worden, laat staan zonder loon, maar ben wel van mening dat dit een ernstige ontwikkeling zou zijn, die de staat van de krijgsmacht maar weer aantoont.

Nikehercules

Citaat van: A.J. op 08/08/2015 | 22:31 uur
Het verschil is dat als ik naar huis gestuurd word ik geen loon meer krijg... Dus sorry Natres collega, voor jou even geen weekendjes met de maten op stap.

Vroegah toen ik nog reservist was, was dit mijn hoofdinkomen waarmee ik ook mijn studie betaalde. Dus nee, geen betaalde weekendjes weg;) Dit getuigd van slecht werkgeverschap en laat maar weer eens zien hoe het er met Defensie voorstaat.

Mourning

Citaat van: mikemans op 08/08/2015 | 22:08 uur
  :omg: Stel je hier nu echt impliciet voor om je beroepscollegae zonder loon naar huis te sturen zodat de NATRES leden naast hun gewone inkomsten hun bijverdiensten gewoon kunnen innen?

:dead:


Eens, hoewel ik toch echt bezwaar maak tegen het woord 'innen'... heeft een net iets te hoog 'handje ophouden om te cashen'-gehalte m.i.. 'Verdienen' lijkt mij beter op zijn plaats in dit zinsverband...
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

A.J.

Citaat van: SPQR op 08/08/2015 | 10:59 uur
Over de rug van de reservisten van de Natres wordt de CLAS begroting voor de tweede keer sluitend gemaakt! En wat met ons dienstrooster/jaarprogramma? Is dat dit dan anders dan bij onze beroepscollega's?

Het verschil is dat als ik naar huis gestuurd word ik geen loon meer krijg... Dus sorry Natres collega, voor jou even geen weekendjes met de maten op stap.

mikemans

Citaat van: SPQR op 08/08/2015 | 10:59 uur
Het schijnt dat CLAS geen geld meer heeft en dus worden tot eind 2015 bijna alle reservisten van de Natres naar huis gestuurd. Mooi is dat, zijn we weer terug in 2010! Over de rug van de reservisten van de Natres wordt de CLAS begroting voor de tweede keer sluitend gemaakt! En wat met ons dienstrooster/jaarprogramma? Is dat dit dan anders dan bij onze beroepscollega's?

  :omg: Stel je hier nu echt impliciet voor om je beroepscollegae zonder loon naar huis te sturen zodat de NATRES leden naast hun gewone inkomsten hun bijverdiensten gewoon kunnen innen?

:dead:

Ros

SPQR heeft bij navraag aangegeven dat de inhoud uit betrouwbare bron afkomstig is, ik wil wel benadrukken dat de verantwoordelijkheid  voor het bericht dat is geplaatst berust bij het forumlid.

Ben
Forumbeheer

SPQR

Het schijnt dat CLAS geen geld meer heeft en dus worden tot eind 2015 bijna alle reservisten van de Natres naar huis gestuurd. Mooi is dat, zijn we weer terug in 2010! Over de rug van de reservisten van de Natres wordt de CLAS begroting voor de tweede keer sluitend gemaakt! En wat met ons dienstrooster/jaarprogramma? Is dat dit dan anders dan bij onze beroepscollega's?