U(C)AV ontwikkelingen

Gestart door Elzenga, 29/10/2011 | 19:50 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Strata op 09/04/2013 | 23:28 uur
Dat zijn naar mijn mening toch echt geen ucav's Ace.

Mee eens, nogmaals de enige serieus (bekende) Europese UCAV ontwikkelingen zijn de Neuron en Taranis, de rest zijn UAV's waarbij sommigen misschien wat C mogelijkheden hebben maar daar blijft het dan ook vooralsnog bij.

StrataNL

Citaat van: Ace1 op 09/04/2013 | 23:31 uur
zonder Thales LMM heb je gelijk maar met een Thales LMM niet

Dan nog niet. Waar leg je de grens, die leg ik eerder bij 2x 500ponders en 4x hellfire o.i.d. Is iets gemaakt voor combat, aanvalsmissies, CAS of niet.

Zo'n camcopter met LMM lijkt me ideaal voor verkenningstaken etc (OPV's?), maar niet voor gevechtsmissies.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Ace1

Citaat van: Strata op 09/04/2013 | 23:28 uur
Dat zijn naar mijn mening toch echt geen ucav's Ace.

zonder Thales LMM heb je gelijk maar met een Thales LMM niet



jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 09/04/2013 | 22:30 uur
En dat zijn de vergelijkbare Amerikaanse modellen ook nog voorlopig. Al pakt men het daar voortvarend aan. Aan ene kant begrijpelijk...m.i. ook begrijpelijk dat meeste Europese landen even de kat uit de boom kijken...zo breed en nieuw en snel zijn de ontwikkelingen op dit gebied immers. En beperkt de budgetten.

Mee eens dat het modellen zijn die vergelijkbaar zijn met die van de Amerikanen, de Taranis is wat mij betreft het meest veel belovend al loopt deze achter op de Neuron.

Jammer is de beperkte financiering en de gebruikelijke Europese onenigheid (ook weer begrijpelijk want de programma's zijn belangrijk voor het voortbestaan van de Europese UCAV en fighter industrie, kortom de belangen zijn groot net als de verdeeldheid.

Elzenga

Citaat van: jurrien visser op 09/04/2013 | 22:26 uur
Een paar echte Europese UCAV demonstrators zijn onderweg, de Neuron en Taranis (best hoopgevend)
En dat zijn de vergelijkbare Amerikaanse modellen ook nog voorlopig. Al pakt men het daar voortvarend aan. Aan ene kant begrijpelijk...m.i. ook begrijpelijk dat meeste Europese landen even de kat uit de boom kijken...zo breed en nieuw en snel zijn de ontwikkelingen op dit gebied immers. En beperkt de budgetten.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Strata op 09/04/2013 | 22:16 uur
Dat zeg ik ;) De bovenstaande links zijn surveillance UAV's, geen Combat UAV's.

Een paar echte Europese UCAV demonstrators zijn onderweg, de Neuron en Taranis (best hoopgevend)


StrataNL

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

dudge

Citaat van: jurrien visser op 09/04/2013 | 21:50 uur
Een UAV kan ik nauwelijks een UCAV noemen.

Inderdaad. Het is tijd dat we met een echte UCAV gaan komen. Daar wordt aan gewerkt.....zij het zonder Nederland  >:(


Ace1

#108
Citaat van: Strata op 09/04/2013 | 18:20 uur
Tja, feit is dat de VS lekker doorontwikkelen en verkoopt met UCAV'jes terwijl we in EU geen enkele operationele home-made UCAV hebben. Zegt genoeg denk ik.

Wie zegt dat er geen enkele operationele home-made UCAV aktief is in de EU?

http://www.schiebel.net/File.aspx?Id=1979&Path=~%2fDownload%2fBrochures&Name=pdfDownload

http://www.saabgroup.com/en/Air/Airborne-Solutions/Unmanned_Aerial_Systems/Skeldar_V-200_Civil_Security/

http://www.sagem-ds.com/IMG/pdf/D1337E-SPERWER_MKII.pdf

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Strata op 09/04/2013 | 18:20 uur
Tja, feit is dat de VS lekker doorontwikkelen en verkoopt met UCAV'jes terwijl we in EU geen enkele operationele home-made UCAV hebben. Zegt genoeg denk ik.

Exact!

StrataNL

Citaat van: jurrien visser op 09/04/2013 | 18:10 uur
;D

(het wachten is op: te duur, niet Europees en niet te vergeten, het kan nooit een goed product zijn want het is geen Saab maar een LM en dat zijn toch van die niet strategische Amerikanen)

En dat geldt dan alleen nog maar voor de UCAV.... de LHD krijgt een separate bespreking...

Tja, feit is dat de VS lekker doorontwikkelen en verkoopt met UCAV'jes terwijl we in EU geen enkele operationele home-made UCAV hebben. Zegt genoeg denk ik.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation