Opvolger C-130 Hercules

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 08/02/2019 | 22:42 uur

A.J.


Ace1

Citaat van: A.J. op 27/04/2021 | 22:02 uur
Bij de KM, er liggen toch allemaal schuiten tegen de kant dus de bemanning heeft toch niks beters te doen.

Zo lust ik er nog wel een.

A.J.

Citaat van: Ace1 op 27/04/2021 | 21:57 uur
Met de standaard C-130 versie lukt dat ook niet wel met een gunship versie maar dat is niet betaalbaar en waar haal je personeel vandaan?

Bij de KM, er liggen toch allemaal schuiten tegen de kant dus de bemmaning heeft toch niks beters te doen.

Ace1

Citaat van: A.J. op 27/04/2021 | 21:51 uur
Nederland moet die bak ook helemaal niet willen hebben maar dat je er geen tanks mee uit kunt schakelen was wat te kort door de bocht.

Met de standaard C-130 versie lukt dat ook niet wel met een gunship versie maar dat is niet betaalbaar en waar haal je personeel vandaan?

A.J.

Citaat van: Ace1 op 27/04/2021 | 21:49 uur
Klopt maar dan je ben  $165 miljoen per toestel kwijt en dat zonder reserve onderdelen.

Nederland moet die bak ook helemaal niet willen hebben maar dat je er geen tanks mee uit kunt schakelen was wat te kort door de bocht.

Ace1

Citaat van: A.J. op 27/04/2021 | 21:43 uur
Mwoah, met de AC-130 Gunship kom je een heel eind.

Klopt maar dan je ben  $165 miljoen per toestel kwijt en dat zonder reserve onderdelen.

https://www.af.mil/About-Us/Fact-Sheets/Display/Article/467756/ac-130j-ghostrider/


A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 27/04/2021 | 19:10 uur
Het is wel dikke prima. Dozen schuiven van A naar B per vliegtuig is dus prima te regelen met een hele gave EU/navo/Benelux/Du/regio taart. Extra C130's is Prioriteit nummer 539300373839946363.

Misschien moet je de Britten die in Helmand zaten dit verhaal eens uitleggen.  ;)

A.J.

Citaat van: Ace1 op 27/04/2021 | 20:19 uur
Met een C-130 schakel je geen tank of onderzeeboot uit met een tank of een onderzeeboot  wel.

Mwoah, met de AC-130 Gunship kom je een heel eind.

Ace1

Citaat van: andré herc op 27/04/2021 | 18:37 uur
De J versie is totaal anders dus aan de onderdelen van de H versie daar heb je niks aan net zoals de simulator op Gilze-Rijen daar moet ook een nieuwe voor aangeschaft worden en wat wel eens wordt vergeten luchttransport is voor al de vier Krijgsmacht delen dus niet van er moet maar minder geld aan besteed worden!

Met een C-130 schakel je geen tank of onderzeeboot uit met een tank of een onderzeeboot  wel.

Ace1

Citaat van: andré herc op 27/04/2021 | 18:37 uur
De J versie is totaal anders dus aan de onderdelen van de H versie daar heb je niks aan net zoals de simulator op Gilze-Rijen daar moet ook een nieuwe voor aangeschaft worden en wat wel eens wordt vergeten luchttransport is voor al de vier Krijgsmacht delen dus niet van er moet maar minder geld aan besteed worden!

Het casco is het enige wat hetzelfde is bij de H en J versie en dan houdt het op.

Huzaar1

Citaat van: andré herc op 27/04/2021 | 18:37 uur
De J versie is totaal anders dus aan de onderdelen van de H versie daar heb je niks aan net zoals de simulator op Gilze-Rijen daar moet ook een nieuwe voor aangeschaft worden en wat wel eens wordt vergeten luchttransport is voor al de vier Krijgsmacht delen dus niet van er moet maar minder geld aan besteed worden!

Het is wel dikke prima. Dozen schuiven van A naar B per vliegtuig is dus prima te regelen met een hele gave EU/navo/Benelux/Du/regio taart. Extra C130's is Prioriteit nummer 539300373839946363.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

andré herc

Citaat van: Master Mack op 27/04/2021 | 14:38 uur
Koop maar 6 C130J's 2de hands van de UK en zet ze op Groningen Eelde Airport voor bestaansrecht. De 4 huidige C130's voor reservedelen. Het CLSK is voorlopig even niet aan de beurt. CLAS en CZSK hebben een enorme boeggolf op te lossen
De J versie is totaal anders dus aan de onderdelen van de H versie daar heb je niks aan net zoals de simulator op Gilze-Rijen daar moet ook een nieuwe voor aangeschaft worden en wat wel eens wordt vergeten luchttransport is voor al de vier Krijgsmacht delen dus niet van er moet maar minder geld aan besteed worden!
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Ace1

#130
Citaat van: Master Mack op 27/04/2021 | 14:38 uur
Koop maar 6 C130J's 2de hands van de UK en zet ze op Groningen Eelde Airport voor bestaansrecht. De 4 huidige C130's voor reservedelen. Het CLSK is voorlopig even niet aan de beurt. CLAS en CZSK hebben een enorme boeggolf op te lossen

Gezien het feit dat de russen aan de grens van de Oekraïne staan en dat er zondag weer russische marineschepen op het nederlandse gedeelte van de noordzee voerde. Denk ik dat verstandig is om om extra geld naar CLAS en CZSK te geven. CLSK krijgt al nieuwe F-35's , nieuwe Chinooks en de Apaches worden gemoderniseerd. De zweden vliegen in C-130's van 50 jaar oud, die goed onderhouden worden.

Robert2

Citaat van: Master Mack op 27/04/2021 | 14:38 uur
Koop maar 6 C130J's 2de hands van de UK en zet ze op Groningen Eelde Airport voor bestaansrecht. De 4 huidige C130's voor reservedelen. Het CLSK is voorlopig even niet aan de beurt. CLAS en CZSK hebben een enorme boeggolf op te lossen
Wat?  :confused:

Master Mack

Koop maar 6 C130J's 2de hands van de UK en zet ze op Groningen Eelde Airport voor bestaansrecht. De 4 huidige C130's voor reservedelen. Het CLSK is voorlopig even niet aan de beurt. CLAS en CZSK hebben een enorme boeggolf op te lossen