Internationale pantservoertuigen APC IFV ontwikkelingen

Gestart door Harald, 17/07/2018 | 10:45 uur

Huzaar1

Ik begrijp dat ze het onderstel willen kunnen gebruiken voor meerdere toepassingen, dit zeg ik zonder het desbetreffende 'filmpje'gekeken te hebben, mijn frans is evengoed als mijn Chinees.
Redelijke eis, als het maar niet ten koste gaat van het hoofdcconcept, een MBT
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

pz

Dit is wat ik heb kunnen herleiden als "modules" vanuit het MGCS programma

MGCS could be the frame to study a European Land PlatForm based on a common architecture and declined in several versions like MBT, IFV, Anti Tank, Reconnaissance, Artillery, Engineer Combat Vehicle.. and some innovative ones like "mother ship" for UGV, Drone Killer or loitering munitions launcher/dispenser. A common base design including common elments would be used to create versions and models for national and export needs.

Parera

Citaat van: Alkmaar op 02/12/2020 | 21:51 uur
Volgens het filmpje is Titan het systeem dat onder andere op basis van AI het MGCS verbindt met de andere wapensystemen (land, zee, lucht, cyber) en zo de commandant overzicht verschaft. Kortom, bevordert gecoördineerd en genetwerkt optreden.

:angel: Mijn Frans is komt niet verder dan de basis  ;D

Alkmaar

Volgens het filmpje is Titan het systeem dat onder andere op basis van AI het MGCS verbindt met de andere wapensystemen (land, zee, lucht, cyber) en zo de commandant overzicht verschaft. Kortom, bevordert gecoördineerd en genetwerkt optreden.

Parera

Citaat van: Alkmaar op 02/12/2020 | 21:22 uur
Als we het filmpje moeten geloven gaat het MGCS ook de basis worden voor een IFV en MLRS variant. Het Common Indirect Fire System (CIFS) met Duitsland ook op rups. Frankrijk is een interessante, voor hun doen nieuwe, weg ingeslagen.

Ik weet niet of ze een MLRS laten zien in de video of dat het eerder een ATGM platform is, al kan je dat natuurlijk ook omschrijven als een MLRS of Missile Tank Destroyer (MTD).

En ze noemen het ''MGCS'' maar ook ''Titan'', misschien is dit wel de (Franse) benaming voor de nieuwe MBT.

Alkmaar

Als we het filmpje moeten geloven gaat het MGCS ook de basis worden voor een IFV en MLRS variant. Het Common Indirect Fire System (CIFS) met Duitsland ook op rups. Frankrijk is een interessante, voor hun doen nieuwe, weg ingeslagen.

pz

Internetsite van het Scorpion programma online, met toekomstige ontwikkelingen.

Conceptueel geeft het een indruk waar de Franse landmacht naartoe gaat.

https://scorpion-future.fr/

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Harald

BAE Systems awarded life-extension contract for Swiss CV90 combat vehicles

According to a press release published on November 18, 2020,BAE Systems Hägglunds has received a contract from the Swiss Federal Office for Defense Procurement (armasuisse) for the life-extension of the Swiss Army's CV9030, known as the "Schützenpanzer 2000." The life-extension program of the CV9030 will keep the 186 vehicle fleet in service until 2040 and significantly improve the platform's ability in certain areas.

The improvements are mainly based on previous obsolescence issues in the area of optical, electrical and electronic components. They also include the installation of Active Damping technology which reduces wear and tear, minimizes through-life repair costs, improves speed in terrain and ride comfort. A new improved electronics architecture will support adapting to future technology growth. The vehicles will also be fitted with a 360-degree surveillance system, increasing situational awareness, combat effectiveness, and survivability to enable safer route planning and more rapid targeting.

As part of the contract, BAE Systems Hägglunds, the original manufacturer of the CV90, has already been working closely with Swiss industry to meet the industrial cooperation requirements. The program will involve multiple suppliers based across all regions of Switzerland. Selected companies will produce items such as the next generation of electronic boxes for the CV90s, electrical cables, and mechanical components.

One of these suppliers is RUAG AG, which will provide a new auxiliary power unit in collaboration with BAE Systems. Through its role as the Material Competence Center (Materialkompetenzzentrum), RUAG is fully involved in securing Switzerland's autonomy and operational readiness, increasing defense capabilities, self-sufficiency, and security of supply while preserving high-skilled jobs and in-country capability.

"We are truly proud to be awarded this life-extension contract by armasuisse. We look forward to further deepening the relationship with our Swiss customer and working together with the Army, as well as national and regional industry for many years to come," said Tommy Gustafsson-Rask, managing director of BAE Systems Hägglunds. "Together we are making sure this proven vehicle remains modern and capable through 2040 and beyond."

This new contract is the result of effective cooperation between BAE Systems, armasuisse, and the Swiss Army. BAE Systems and the Swiss defense agencies cooperated on an initial obsolescence study, a prototype contract phase with extensive testing in both Switzerland and Sweden, and adaptations and preparations for serial delivery.

"This successful cooperation leaves us well-positioned to start the production and delivery phase of this life-extension program. We are looking forward to delivering a technologically future-proofed platform together with Swiss industry," said Mattias Strandberg, regional director for BAE Systems Hägglunds.

Switzerland is one of seven European users operating the CV90. The other six are Denmark, Estonia, Finland, Norway, Sweden and the Netherlands. With close to 1,300 vehicles in service in numerous variants, the vehicle is combat-proven and designed to accommodate future growth to meet evolving missions.

The CV90 is a family of tracked armored vehicles that was designed to meet the specific operational requirements of the Swedish Army for a vehicle with improved armor, mobility and firepower for use by the armed forces' mechanized/armored units. It was jointly developed Alvis Hägglunds (previously Hägglunds Vehicle) and the now Bofors Defence under contract to the Swedish Defence Matériel Administration (the FMV). Alvis Hägglunds was acquired by BAE Systems in 2004 and became BAE Systems Land Systems (Weapons & Vehicles), now part of the BAE Systems Land & Armaments operating group.

The hull of the CV90 is of all-welded steel armor construction with the driver seated front left, the power pack to his right, the turret in the center and offset 200 mm to the left, and the troop compartment at the rear of the hull. The standard armor of the CV90 provides all-round protection against 14.5 mm armor-piercing rounds. Armour protection over the frontal arc is classified, but all models from CV9040B and later are said to be protected against 30 mm APFSDS.

Some variants, including the CV9030N, can be fitted with MEXAS, a ceramic appliqué armor that provides protection against 30 mm APFSDS. This armor kit is intended to provide increased protection against Improvised explosive device, explosively formed penetrator and 30 mm caliber armor-piercing rounds.[8] All CV90s are fitted with a Spall liner, which covers the interior spaces and provides protection for the troops inside against shrapnel and anti-personnel artillery munitions.

The CV9030 is an IFV (Infantry Fighting Vehicle) version featuring a two-man turret armed with one 30mm automatic cannon. This version of the CV90 is in service with Norway, Finland, and Switzerland. Switzerland purchased a total of 186 CV9030 Mk 2 in 2000 for $424,000,000 as a replacement for their M113. The vehicle is known as IFV 2000 and Grenadier Tank. Swiss Defence Company RUAG Land Systems Ltd assembled the complete turret, integrated the turret and chassis, and ran the full performance qualification.

The Swiss CV90 is fitted with a power-operated two-man turret armed with one 30mm Mk44 automatic cannon and one 7.62mm machine gun. The commander is seated on the left and the gunner on the right, with both crew members having a single-piece hatch cover that opens to the rear. The rear part of the vehicle can accommodate eight infantrymen. The infantry enters and leaves via a large door in the rear of the hull that opens to the right.

The CV90 is powered by Scania DI 14 diesel engine developing 550 hp coupled to Perkins Engines Company X-300-5N fully automatic with torque converter with 4 forward and 2 reverse gears. The vehicle can reach a maximum road speed of 70 km/h with a maximum cruising range of 300 km.


https://www.armyrecognition.com/defense_news_november_2020_global_security_army_industry/bae_systems_awarded_life-extension_contract_for_swiss_cv90_combat_vehicles.html

Harald

HSW to deliver new Borsuk tracked armored IFV to Polish army by 2023



New Borsuk amphibious tracked armored IFV Infantry Fighting Vehicle developed and designed by the Polish company Huta Stalowa Wola SA.

According to an interview with Bartłomiej Zając, president of the Polish Company Huta Stalowa Wola SA (HSW) published by the Polska-Zbrojna website on November 5, 2020, the new Borsuk amphibious armored vehicle will be the next generation of tracked IFV (Infantry Fighting Vehicle) of the Polish army and could be entered in service for 2023 to replace the old BWP-1 tracked armored IFV.

The BWP-1 is a Polish version of the Soviet-made BMP-1 IFV (Infantry Fighting Vehicle) produced under license in Poland. The vehicle is in service with the Polish army since 1969. According to our military sources, the BWP-1 keeps the same features as the original Russian BMP-1.

The BMP-1 is fitted with a one-man turret. The main armament of the BMP-1 IFV is a 73 mm Model 2A28 smoothbore, low-pressure, short-recoil gun which weighs 115 kg. It has a crew of three including a driver, commander, and gunner. The troop compartment is at the rear with the eight infantrymen seated back-to-back, four down each side of the hull.

On October 25, 2020, Army Recognition has reported that the Polish defense industry has conducted field and firing tests in September 2020 with the new Polish-made Borsuk tracked armored amphibious IFV (Infantry Fighting Vehicle) fitted with a 30mm cannon turret.

The Borsuk is a new generation of tracked armored IFV (Infantry Fighting Vehicle) fully developed and designed by the Polish Company Huta Stalowa Wola SA (HSW). It was unveiled in September 2017 during MSPO, International Defense Exhibition in Poland.

The Borsuk has been designed to cross all types' water obstacles with a high level of maneuverability. It has also the capacity to be used in various terrains and in all weather conditions. The Borsuk is an amphibious tracked armored IFV that will be propelled in the water thanks to the use of water jets mounted at the rear of the chassis.

The Badger has the capacity to carry a total of 6 military personnel including driver and commander. In the water, the vehicle is propelled by two waterjets mounted at the rear of the hull.

The Badger is fitted with a Polish-made unmanned turret fully controlled and aimed by a gunner from inside of the hull. The turret is armed with a 30mm Bushmaster automatic cannon and one 7.62mm coaxial machine gun mounted to the right side of the main armament. There is four smoke grenade dischargers located to the right side at the front of the turret. The second armament of the vehicle includes two launchers for the Israeli-made anti-tank guided missile Rafael Spike mounted to the right side of the turret.

The turret can be traversed through a full 360º with elevation from -9° to +60°. The cannon has a rate of fire of 200 rounds per minute.

https://www.armyrecognition.com/defense_news_november_2020_global_security_army_industry/hsw_to_deliver_new_borsuk_tracked_armored_ifv_to_polish_army_by_2023.html

https://www.youtube.com/watch?v=U6HOzSx4L5E

Harald

Australian Lynx KF41 Infantry Fighting Vehicle unveiled for Land 400 Phase 3 Program

https://www.rheinmetall-defence.com/en/rheinmetall_defence/public_relations/news/latest_news/index_25216.php

Rheinmetall has unveiled the first of three Lynx KF41 Infantry Fighting Vehicles designed, developed and manufactured for the Commonwealth of Australia's $AUD18.1 billion (11.1 MrdEUR) Land 400 Phase 3 program.

Lynx is a next generation tracked, digitised and highly protected Infantry Fighting Vehicle (IFV) built to meet the stringent military requirements of Land 400 Phase 3. The Australian Army needs a new IFV for close combat to close in and defeat an enemy in the most dangerous and lethal environments for Australian soldiers.

.../....

https://twitter.com/RheinmetallAG/status/1326062520000458753

https://www.defenseadvancement.com/lynx-kf41-infantry-fighting-vehicle-unveiled-for-australian-land-400-phase-3-program/


pz

Vervanging Marder door Puma 2e batch nog onzeker voor Divisie 2027.

Division 2027 – Inspekteur sieht Bedarf für Marder-Ersatz

https://soldat-und-technik.de/2020/11/mobilitaet/24497/division-2027-inspekteur-sieht-bedarf-fuer-marder-ersatz/

Artikel vertaald mbv google translate met aanpassingen van eigen hand.

Het Duitse leger plant momenteel op volle snelheid de oprichting van de zogenaamde Divisie 2027 - een grote eenheid met drie brigades en ongeveer 18.000 soldaten. De voorziening van deze divisie zal een lakmoesproef zijn voor de rol van Duitsland als raamwerk en ondersteunende natie voor andere partnerstrijdkrachten, zei de legerinspecteur, luitenant-generaal Alfons Mais, dinsdagavond, tijdens een WebEx-presentatie georganiseerd door de Förderkreis Deutsches Heer.

Het uitrustingsniveau in deze divisie moet adequaat zijn ontworpen om de bestelling in het kader van de alliantiebescherming te vervullen, om een ​​signaaleffect te ontwikkelen, zei Mais. Volgens het manuscript benadrukte hij dat het hier nog niet gaat om een ​​groot project voor de toekomst, maar om het dichten van "de dramatische investeringskloven van de afgelopen 25 jaar". Allereerst moet het vermogen om gevechten met hoge intensiteit uit te voeren in een grote eenheid binnen het kader van de alliantie worden herwonnen.

Volgens de inspecteur is het nu zaak om de beschikbare middelen zodanig te prioriteren dat de line-up van de "Divisie 2027" niet vastloopt. Hij gaf echter toe dat, hoewel alle vereisten waren gemeld, slechts ongeveer 50 procent was gefinancierd met de begrotingsmiddelen. "Als dat zo zou blijven, zou dat zich onmiddellijk vertalen in verder verlies van inzetbaarheid", zei de generaal.

Het risico bestaat dat er geen financiële ondersteuning is voor de minimumvereisten om aan de gegeven nationale ambitie te voldoen. Hoewel het leger profiteerde van meer dan een derde van alle goedgekeurde vrijgaven van het budget in 2018, 2019 tot zomer 2020, "op basis van het volume van de geïnvesteerde middelen, weerspiegelt dit slechts een aandeel van ongeveer 13 procent". Volgens de generaal geven de cijfers een indicatie van de complexiteit en soms de kleine onderdelen van het legerpantser.

Volgens Mais zijn er echter ook hiaten op het gebied van de belangrijkste wapensystemen. Vanuit zijn standpunt is het "volkomen uitgesloten" om de 266 Puma infanterie gevechtsvoertuigen en de 43 Boxers te vervangen door het Marder infanterie gevechtsvoertuig te gebruiken om de vijf gepantserde infanteriebataljons uit te rusten. "Met het oog op zijn aanstaande 50ste verjaardag in 2021, is de Marder geen oplossing meer voor 2027", onderstreepte de inspecteur.

De weg naar de divisie in 2027 is duidelijk uitgestippeld en zal de komende jaren een consistente implementatie vergen, zegt Mais. "Na 2027 is het beeld vanuit mijn standpunt nog opener." Volgens zijn opmerkingen zijn er ook specifieke eisen en schetsen van een nationale ambitie aan de NAVO aangegeven. Hun realisatie zou echter een nog grotere inspanning vergen. "Voor deze stap moeten verdere structurele elementen worden opgezet in de huidige staat van planning en concrete bewapeningsprojecten, ik noem alleen het trefwoord" Puma 2e perceel ", absoluut noodzakelijk."

Vertegenwoordigers van de industrie zijn momenteel bang dat de bestelling voor een tweede batch van het Puma-infanteriegevechtsvoertuig op het punt staat te komen. Enerzijds wordt - niet in de laatste plaats vanwege de coronapandemie - de omvang van het budget kleiner. Aan de andere kant is de Puma niet operationeel gereed voor de VJTF 2023, wat een voorwaarde is voor de verwerving van het volgende perceel, zoals gepland in de zomer. In zijn presentatie hoopte de inspecteur echter dat dit begin 2021 kan worden gecompenseerd. De herziening staat momenteel gepland voor februari volgend jaar.

Volgens de huidige status zal de aanschaf van het nieuwe perceel echter blijkbaar pas beginnen met het budget voor 2022. Het lijkt echter onzeker of er nog voldoende middelen beschikbaar zullen zijn. Door de betrokkenheid van ongeveer 400 Duitse, veelal middelgrote, bedrijven bij de bouw van de Puma, zou een order echter aanzienlijke werkgelegenheid en economische prikkels moeten opleveren. Gezien de verwachte economische crisis is dit een belangrijk aspect. De weg naar de divisie in 2027 is duidelijk uitgestippeld en zal de komende jaren een consistente implementatie vergen, zegt Mais. "Na 2027 is het beeld vanuit mijn standpunt nog opener." Volgens zijn opmerkingen zijn er ook eisen en een nationale ambitie aan de NAVO aangegeven. De realisatie zou echter een nog grote inspanning vergen. "Voor deze stap moeten verdere structurele elementen worden opgezet in de huidige staat van planning en concrete bewapeningsprojecten, ik noem alleen het trefwoord" Puma 2e perceel ", absoluut noodzakelijk."

Vertegenwoordigers van de industrie zijn momenteel bang dat de bestelling voor een tweede batch van het Puma-infanteriegevechtsvoertuig op het punt staat te komen. Enerzijds wordt - niet in de laatste plaats vanwege de corona pandemie - de omvang van het eventuele budget kleiner. Aan de andere kant is de Puma niet operationeel gereed voor de VJTF 2023, wat een voorwaarde is voor de verwerving van het volgende perceel, zoals gepland in de zomer. In zijn presentatie hoopte de inspecteur echter dat dit begin 2021 kan worden gecompenseerd. De herziening staat momenteel gepland voor februari volgend jaar.

Volgens de huidige status zal de aanschaf van het nieuwe perceel van de Puma pas beginnen met het budget voor 2022. Het lijkt echter onzeker of er nog voldoende middelen beschikbaar zullen zijn. Door de betrokkenheid van ongeveer 400 Duitse, veelal middelgrote, bedrijven bij de bouw van de gepantserde personendrager, zou een order echter aanzienlijke werkgelegenheid en economische prikkels moeten opleveren. Gezien de verwachte economische crisis is dit een belangrijk aspect.

pz

Defence Commitee Progress in delivering the British Army's armoured vehicle capability

Afgelopen 6 oktober was de Witness Hearing voor de defence comittee. Mooiste discussie sinds tijden over dit onderwerp.
Geeft in 2 uur tijd inhoud aan de vraagstukken waarom de vervanging van de pantervoertuigen in de UK een groot drama is.

https://parliamentlive.tv/event/index/872815ce-36d7-4aab-a0cc-1227604b47d1

Witness(es): Francis Tusa, Editor, Defence Analysis; Nicholas Drummond, Director, Aura Consulting Ltd.

Witness(es): Peter Hardisty, Managing Director, Rheinmetall BAE Systems Land (RBSL); Carew Wilks, Vice President, General Dynamics Land

Systems-UK; Lee Fellows, Vice President and Managing Director, Lockheed Martin UK Ampthill

Harald

US Army conducts field tests with new Bradley M2A4 tracked armored IFV

According to pictures released by the U.S. Department of Defense (DoD) on October 24, 2020, the U.S. Army has tested the new version of the Bradley tracked armored IFV (Infantry Fighting Vehicle) named M2A4.





U.S. soldiers of 1st Battalion, 12th Cavalry Regiment (1-12 CAV), 3rd Armored Brigade Combat Team (3ABCT), 1st Cavalry Division, spent several nights in the field getting to know the new the M2A4 and M7A4 Bradley versions. Linking up with test officers of the U.S. Army Operational Test Command (OTC) during a series of maneuvers and simulated force-on-force engagements, few Soldiers have had the chance to see the new machines in person, let alone get behind the wheel and test them.

During the testing, OTC (Operational Test Command) data collectors were on the ground with the Soldiers every step of the way gathering information that will later be used to analyze the overall capabilities of the vehicle in a report to senior Army leaders.

The new Bradley IFV variants offer a number of upgrades and overhauls. The idea behind the vehicle is to provide a faster, more durable, and survivable platform with increased oversight; according to Kummer, giving more power to the Troopers at the platoon and squad level to ensure success during large-scale ground combat operations.

In June 2018, BAE Systems had announced the rebuild and upgrade of 164 U.S. Army Bradley IFVs to the standard M2A4 and M7A4 configurations.

In October 2019, U.S. Army has awarded BAE Systems a contract for an additional 168 upgraded Bradley A4 Infantry Fighting Vehicles in the framework of U.S. Army's combat vehicle modernization strategy and helps ensure force readiness of the Armored Brigade Combat Teams (ABCT).

The Bradley M2A4 armored tracked IFV (Infantry Fighting Vehicle) features the latest digitized electronics for optimum situational awareness, network connectivity and communication within the Armored Brigade Combat Team. Bradley A4's proven durability and commonality of design reduce the logistics burden while enhancing battlefield performance to meet a variety of mission requirements in close- combat, urban scenarios and open combat situations.

The Bradley M2A4 IFV is improved with new Fire Suppression and IED (Improvised Explosive Device) jammer components further to enhance survivability by reducing the likelihood of system detectability and target acquisition by external systems and defeats external threats.

In terms of mobility, the Bradley M2A4 is capable of maximizing its acceleration capabilities due to the increased engine horsepower in order to provide rapid movement of the vehicle in reaction to combat or other adverse situations. Enhanced mobility function provides a driver with improved situational awareness and mobility functionality status.

The Bradley M2A4 is fitted with a two-man turret and keeps the armament of the previous version of the Bradley family that consists of one Bushmaster 25mm cannon and TOW anti-tank missile system. It has a weight of 36,287 kg and can accommodate up to 10 soldiers including the driver, commander, and gunner. It can run at a maximum road speed of 66 km/h with a maximum cruising range of 402 km.

https://www.armyrecognition.com/defense_news_october_2020_global_security_army_industry/us_army_conducts_field_tests_with_new_bradley_m2a4_tracked_armored_ifv.html