Belgie (vervangings trajecten) landcomponent

Gestart door Huzaar1, 14/02/2018 | 12:08 uur

Parera

Citaat van: Stoonbrace op 27/09/2019 | 10:38 uur
In die exacte bewoordingen gehoord, ja. Als het de Arquus wordt mogen jullie trouwens besluiten dat BE definitief in de Franse landmacht is opgenomen want dit dossiertje moet de integratie van andere (niet-Franse) voertuigen in het Scorpion project pionieren.

Ik ga er wel vanuit dat het een Frans voertuig gaat worden, jullie aanbestedingen zijn zeer beïnvloedbaar door de Franse politiek en industrie.

Wat is de reden dat die FMS is afgekeurd ?

Stoonbrace

Citaat van: Parera op 27/09/2019 | 10:12 uur
En aansluiten bij NL ? Onze nieuwe Iveco's of heeft België genoeg van Iveco ?

In die exacte bewoordingen gehoord, ja. Als het de Arquus wordt mogen jullie trouwens besluiten dat BE definitief in de Franse landmacht is opgenomen want dit dossiertje moet de integratie van andere (niet-Franse) voertuigen in het Scorpion project pionieren.

Parera

Citaat van: Stoonbrace op 27/09/2019 | 10:02 uur
De JLTV en Rheinmetall/KMW AMPV zouden het meeste kans maken.

En aansluiten bij NL ? Onze nieuwe Iveco's of heeft België genoeg van Iveco ?

Stoonbrace

Citaat van: RTB op 26/09/2019 | 17:09 uur
Gokje: Arquus Sherpa Light

De JLTV en Rheinmetall/KMW AMPV zouden het meeste kans maken.

RTB


Stoonbrace

De Lynx (Iveco LMV) wordt vervangen in de periode 2021/2025 door 320 nieuwe commando & liason voertuigen. Een aankoop van de JLTV via FMS werd afgewezen, er komt een klassieke aankoopprocedure waarbij verschillende producenten hun voorstel mogen indienen.
Bron: @forcesOperations via twitter.


Huzaar1

Citaat van: DiepFries op 06/09/2019 | 11:01 uur
Waarschijnlijk iets te voorbarig te concluderen dat België hem in die configuratie en überhaupt met 70mm lanceerpods koopt/installeert. Industrie onder elkaar ipv een kant en klare wens van de Belgische defensie.



Wanneer wordt duidelijk in welke configuraties ze worden aangeschaft?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

DiepFries

Citaat van: Ace1 op 05/09/2019 | 22:57 uur
Had Forges de Zeebrugge geen grondversie van haar producten kunnen ontwikkelen?

https://fz.be/index.php

Waarschijnlijk iets te voorbarig te concluderen dat België hem in die configuratie en überhaupt met 70mm lanceerpods koopt/installeert. Industrie onder elkaar ipv een kant en klare wens van de Belgische defensie.


Ace1



Huzaar1

Citaat van: Stoonbrace op 03/09/2019 | 23:01 uur
Laten we hopen. Gelukkig ook 2 ATGM's.

Gezien de verspreiding van APS, met name bij Russische strijdkrachten, zijn KE (kinetische energie ) wapens beter.
Kunt er BMP's en BTR's, Sprut's, etc mee pakken. ATGM's zijn handig voor hinderlaag tanks, tenminste als er geen LOS nodig is.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace

Citaat van: Huzaar1 op 03/09/2019 | 23:00 uur
Stom, sorry, ik was die voertuigen vergeten. Klopt, ik denk ook niet dat dat niet meer door kan gaan. Ach, dat kanon heeft een goede punch hoor. Hoop dat het betrouwbaar genoeg is, toch nieuwe technologie in massaproductie. (telescopisch).

Laten we hopen. Gelukkig ook 2 ATGM's.

Huzaar1

Citaat van: Stoonbrace op 03/09/2019 | 22:41 uur
I wish dat heel dat Franse gedoe niet doorgaat. Maar helaas, waarschijnlijk wel. Medium brigade bestaat vandaag al, trouwens. Met voertuigen die eigenlijk nog niet aan vervanging toe zijn.

Stom, sorry, ik was die voertuigen vergeten. Klopt, ik denk ook niet dat dat niet meer door kan gaan. Ach, dat kanon heeft een goede punch hoor. Hoop dat het betrouwbaar genoeg is, toch nieuwe technologie in massaproductie. (telescopisch).
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace

Citaat van: Huzaar1 op 03/09/2019 | 22:39 uur
Er is geen geld beschikbaar voor deze systemen die de medium brigade hiervan zou moeten voorzien, maak ik op uit alle berichtgeving.

I wish dat heel dat Franse gedoe niet doorgaat. Maar helaas, waarschijnlijk wel. Medium brigade bestaat vandaag al, trouwens. Met voertuigen die eigenlijk nog niet aan vervanging toe zijn.

Huzaar1

Citaat van: Stoonbrace op 03/09/2019 | 22:34 uur
Behalve dan die medium brigade natuurlijk.

Er is geen geld beschikbaar voor deze systemen die de medium brigade hiervan zou moeten voorzien, maak ik op uit alle berichtgeving.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"