Afgekeurde vergoedingen dienstreis

Gestart door A.J., 19/06/2012 | 22:30 uur

A.J.

Citaat van: Marc66 op 20/06/2012 | 09:32 uur
A.J.
Indien het een binnenslaper betreft  kan deze in de morgen inderdaad een lupa maken, of als hij/zij op een andere kazerne moet zijn er zorg voor dragen daar op tijd te zijn om mee te eten. Een binnenslaper krijgt inderdaad een vergoeding  :confused:, dus financieel kan dat nooit een probleem geven.

Men komt niet op een andere kazerne en daarbij als je een dienstreis invult als binnenslaper zijnde stopt je vergoeding, dat merk je niet meteen maar pas na 3 maanden, als dan ook de oefentoelage om 1700 ingaat is de enige vergoeding die je nog krijgt het ontbijt van die dag. Als binnenslaper kun je dus maar beter geen dienstreis invullen.

Citaat
Betreft het een zgn. buitenslaper, dan mag ik aannemen dat deze sowieso iedere morgen thuis brood smeert en dit mee neemt naar de werkplek. Dus ook daarin zie ik geen probleem.

Echter zijn er op de werkplek mogelijkheden om nog wat warms te eten, een bak koffie te drinken etc.

Citaat
Vwb binnenslapers die een vergoeding krijgen, ook wanneer deze op oefening gaan, kan ik enkel, mijn mening, zeggen: KUL!   :mad:
Waarom moet je geld/eet-vergoeding krijgen omdat je binnenslaper bent?  :confused:

Je krijgt ook geen vergoeding als je op oefening bent, dat stopt gewoon. En verder ben je als binnenslaper afhankelijk van Paresto, ik heb hier als binnenslaper bv. geen mogelijkheid om iets warm te maken. Geen keuken, eigen apparatuur op de kamer mag niet. Daar mag dus best een vergoeding tegenover staan als je verplicht bent om duur te eten bij Paresto. Wat ik in een week uitgeef bij Paresto kan ik thuis een week van eten met het hele gezin.

Maar dat is verder de discussie ook niet, waar het mij om gaat is dat de regelgeving zo gebogen wordt om maar onder de vergoedingen waar men recht op heeft uit te komen. Of je het nou wel of niet eens bent met de geldende regelgeving boeit me in dit geval niet.

KapiteinRob

Citaat van: Marc66 op 20/06/2012 | 09:32 uur
A.J.
Indien het een binnenslaper betreft  kan deze in de morgen inderdaad een lupa maken, of als hij/zij op een andere kazerne moet zijn er zorg voor dragen daar op tijd te zijn om mee te eten. Een binnenslaper krijgt inderdaad een vergoeding  :confused:, dus financieel kan dat nooit een probleem geven.

Betreft het een zgn. buitenslaper, dan mag ik aannemen dat deze sowieso iedere morgen thuis brood smeert en dit mee neemt naar de werkplek. Dus ook daarin zie ik geen probleem.

Vwb binnenslapers die een vergoeding krijgen, ook wanneer deze op oefening gaan, kan ik enkel, mijn mening, zeggen: KUL!   :mad:
Waarom moet je geld/eet-vergoeding krijgen omdat je binnenslaper bent?  :confused:







Je praat lekker, maar wat je allemaal aanhaalt is alleen van toepassing als je ergens op DR bent waar je van overheidswege kan eten. Als je ergens bezig bent waar die voorziening er niet is, moet de baas dat voor je regelen (opvoeren of LUPA regelen). Niet, dan lunch horeca. En als de baas vindt dat je dan zelf een broodje moet smeren, moet de baas die mogelijkheden voor aanvang DR/oefening schapen. Dus de verplichting om dan maar thuis een broodje te smeren, is er m.i. niet. Let wel, ik zou gewoon wel een broodje thuis smeren als het alternatief is 's ochtends baksgewijs aan de tafel te gaan smeren. Maar ik geloof uberhaupt niet dat dit soort taferelen nog voorkomt.

Marc66

A.J.
Indien het een binnenslaper betreft  kan deze in de morgen inderdaad een lupa maken, of als hij/zij op een andere kazerne moet zijn er zorg voor dragen daar op tijd te zijn om mee te eten. Een binnenslaper krijgt inderdaad een vergoeding  :confused:, dus financieel kan dat nooit een probleem geven.

Betreft het een zgn. buitenslaper, dan mag ik aannemen dat deze sowieso iedere morgen thuis brood smeert en dit mee neemt naar de werkplek. Dus ook daarin zie ik geen probleem.

Vwb binnenslapers die een vergoeding krijgen, ook wanneer deze op oefening gaan, kan ik enkel, mijn mening, zeggen: KUL!   :mad:
Waarom moet je geld/eet-vergoeding krijgen omdat je binnenslaper bent?  :confused:






Tanker

Men probeert zoals ik het lees en volg echt op van alles en nog wat te beknibbelen, hoe doet de hogere legerleiding dit zelf ?
Zelf de auto besturen i.p.v. door een chauffeur, ook bammetjes smeren meenemen in een plastic zakje ?

A.J.

Het volgende,

Meer en meer bereiken mij geluiden dat mensen (vooral manschappen/ korporaals) een nul op hun rekest krijgen mbt vergoedingen tijdens dienstreizen. Het volgende speelt hier:

Men gaat op oefening/ schietserie/ externe activiteit/ etc. De eerste dag laat de baas heel slim de oefentoelage pas om 1700 ingaan, ergo de eerste dag gaat op dienstreis danwel als het 1 dag is gaat die dag op dienstreis. Nu is men niet in staat om te lunchen tussen 1200 en 1400 op een overheidslocatie/ kazerne dus gaat men extern eten. Vervolgens wordt er door de hogere legerleiding bepaald dat je dan maar een lunchpakket moet maken bij Paresto voordat je op pad gaat, op eigen kosten voor de buitenslapers in dit geval, de binnenslapers krijgen uiteraard hun standaard vergoeding.

Echter als men een lunch wil declareren krijgt men een nul op het rekest omdat men 's ochtends in de gelegenheid was om een lupa te maken op eigen kosten op een overheidslocatie met als onderbouwing de volgende passage uit de MP-bundels:

"5. Indien de dienstreiziger bij een dienstreis kosten heeft gemaakt voor een maaltijd van overheidswege, bestaat geen aanspraak op enige maaltijdcomponent. De commandant bepaalt op welke plaatsen sprake is van maaltijden of logies van overheidswege."

A: Lijkt het me niet dat een commandant uit de losse pols kan bepalen wat en waar een maaltijd van overheidswege is, zeker niet als je niet in de buurt bent van een overheidslocatie.
B: De uitspraak op eigen kosten een lupa maken en dan wijzen op bovenstaand lid 5 zodat je onder een vergoeding uit komt lijkt me een verkeerde uitleg van de regelgeving.
C: Ook de 4.50 euro kleine component krijgt men niet, wordt ook afgewezen.


Meer mensen met dit soort ervaringen?

En wat vindt de rest van het lezerspubliek er van?