Embraer KC-390

Gestart door andré herc, 04/09/2010 | 20:03 uur


Parera

#74
Die KC-390 is ook geen goedkope kist!

Met 827 miljoen  voor 5 toestellen komt dat toch uit op een 165 miljoen per toestel, maar daar zitten ook andere kosten in dan alleen het toestel. Als het goed is zit ''het toestel'' rond dezelfde prijs als een C-130J.

De Brazillianen betaalde in 2014 zo'n 70 miljoen Euro per KC-390 bij de bestelling van 28 stuks. Dit was inclusief logistieke ondersteuning, reserve onderdelen en onderhoud.

Ace1

Portugal en Embraer tekenen contract KC-390

Embraer en de Portugese regering hebben hun handtekening gezet onder het contract voor de aanschaf van vijf KC-390 toestellen. Daarmee is Portugal nu definitief het eerste land buiten Brazilië dat het toestel koopt.

Embraer
Eerder dit jaar leek de overeenkomst af te ketsen op de prijs. Vorige maand kwam het keerpunt toen de Portugese overheid liet weten de aanschaf van vijf Embraer KC-390's goed te keuren. Het contract vertegenwoordigt een waarde van 827 miljoen euro.

KC-390
Portugal is net als Tsjechië industrieel partner in het KC-390 project. Het Portugese OGMA, een dochtermaatschappij van Embraer, fabriceert momenteel al diverse onderdelen zoals de romp, horizontale stabilisator en onderdelen van het hoofd landingsgestel van de KC-390.

C130
De vijf KC-390's zullen de verouderde vloot C-130H(-30) Herculessen vanaf 2023 vervangen. Het transporttoestel zal ingezet worden bij humanitaire missies, vervoer van vracht en troepen, in geval van medische evacuaties en voor het bijtanken van andere vliegtuigen in de lucht.

Luchtvaartindustrie
Jackson Schneider, ceo van de defensietak van Embraer, zegt over de ondertekening: "Dit contract versterkt de industriële samenwerking tussen Portugal en Embraer en levert een bijdrage aan de ontwikkeling van de bouwkunde- en luchtvaartindustrie in Portugal."

Hongarije
Nadat Argentinië, Chile en Tsjechië interesse hebben getoond in het transportvliegtuig, lijkt Hongarije de tweede internationale afnemer te kunnen worden. Het land zou met Embraer al vergevorderde gesprekken hebben gevoerd. Hongarije is bezig de strijdkrachten te moderniseren en heeft daar een plan voor opgesteld: Zrinyi 2026.

Saab
Ook zij willen een transportvliegtuig aanschaffen die de mogelijkheid heeft om gevechtsvliegtuigen -de Saab Gripen die ze leasen van Zweden- in de lucht bij te tanken. Na de airshow in Parijs, waar de KC-390 aanwezig was, is het doorgevlogen naar de Hongaarse vliegbasis Papá om een demonstratie te verzorgen aan de Hongaarse luchtmacht top.

Operationeel
De Braziliaanse luchtmacht ontvangt in totaal dertig KC-390's. De eerste operationele KC-390 wordt naar verwachting begin september afgeleverd.

https://www.upinthesky.nl/2019/08/26/portugal-en-embraer-tekenen-contract-kc-390/

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Ace1

Citaat van:  upinthesky op 19/07/2019 | 07:14 uur
Partner
Portugal is net als Tsjechië industrieel partner in het KC-390 project. Bij het Portugese OGMA worden diverse onderdelen gefabriceerd voor het Braziliaanse vrachtvliegtuig. Maar ook op het vlak van ontwikkeling is de samenwerking met Portugal belangrijk voor de KC-390. Omdat Portugal NAVO-lid is, moeten de Portugese KC-390's aan specifieke eisen voldoen wat betreft 'interoperabiliteit', het kunnen samenwerken met internationale partners.

Samenwerking
"Door beveiligde navigatie, data- en stemcommunicatie kan de KC-390 ingezet worden bij internationale operaties van de Portugese luchtmacht. Dankzij de samenwerking met Portugal voldoet de KC-390 nu aan deze eisen, waardoor het toestel ook aan de eisen van veel andere landen zal voldoen", zo meldde Jackson Schneider, CEO van Embraer Defense & Security in het persbericht.

Hiermee voldoet de  KC-390 aan de NAVO eisen en is daarmee een geschikte kandidaat om in de toekomst de C130-H  te vervangen bij de Klu.

Ace1

Eerste buitenlandse order voor Embraer KC-390

De Portugese regering heeft bij Embraer de bestelling van vijf KC-390 voor de Portugese luchtmacht definitief bevestigd. Dit maakte Embraer bekend in een persbericht.

Afnemer
Levering van de nieuwe toestellen staat gepland vanaf 2023. Waarschijnlijk zullen de KC-390's vijf verouderde C-130H Hercules vliegtuigen van de Portugese luchtmacht gaan vervangen. Met de order wordt Portugal de eerste buitenlandse afnemer van het Braziliaanse tweemotorige transportvliegtuig. De Braziliaanse luchtmacht heeft al 30 exemplaren besteld van het toestel.

Partner
Portugal is net als Tsjechië industrieel partner in het KC-390 project. Bij het Portugese OGMA worden diverse onderdelen gefabriceerd voor het Braziliaanse vrachtvliegtuig. Maar ook op het vlak van ontwikkeling is de samenwerking met Portugal belangrijk voor de KC-390. Omdat Portugal NAVO-lid is, moeten de Portugese KC-390's aan specifieke eisen voldoen wat betreft 'interoperabiliteit', het kunnen samenwerken met internationale partners.

Samenwerking
"Door beveiligde navigatie, data- en stemcommunicatie kan de KC-390 ingezet worden bij internationale operaties van de Portugese luchtmacht. Dankzij de samenwerking met Portugal voldoet de KC-390 nu aan deze eisen, waardoor het toestel ook aan de eisen van veel andere landen zal voldoen", zo meldde Jackson Schneider, CEO van Embraer Defense & Security in het persbericht.

https://www.upinthesky.nl/2019/07/15/leonardupinthesky-nl-3/

Harald


Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Harald

Embraer close to completing Portuguese KC-390 contract

Embraer is on the verge of completing a deal with Portugal confirming the country as the first export customer for the KC-390 tanker transport.

"We are discussing with the government the final contract," the Brazilian airframer's chief executive Paulo Cesar Silva said at a pre-Farnborough air show media briefing in Lisbon on 26 June.

It comes just over a year after Portugal opened negotiations to buy five KC-390s, with an option for a sixth, with deliveries starting in 2021.

Four nations – other than Brazil – originally committed to the military aircraft, which flew for the first time in 2015. However, progress with Argentina, the Czech Republic and Chile appears to have stalled.

After the USA, Embraer has its largest overseas industrial presence in Portugal, with several sections of the International Aero Engines V2500-powered KC-390 built at its Ogma subsidiary – a manufacturer of aircraft parts and a military maintenance, repair and overhaul specialist – near Lisbon. Embraer has also established an aerostructures factory, mostly for its business jets, in Evora.

"Portugal is a very big partner of us. We are happy with the relationship," says Silva.

Silva says Embraer is on track to deliver the first production aircraft – the third KC-390 to be built – to the Brazilian air force's 11th Wing in Rio de Janeiro by the end of the year. Brazil has committed to eventually field a 28-strong fleet.

Embraer is exhibiting the KC-390 at this year's Farnborough air show, as well as the Royal International Air Tattoo in Fairford that immediately precedes it.

https://www.flightglobal.com/news/articles/embraer-close-to-completing-portuguese-kc-390-contra-449773/

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Harald

Portugal Opens Talks to Buy 5 Embraer KC-390 Transports

The Portuguese Council of Ministers on July 27 authorized the defense ministry to open negotiations with Embraer for the acquisition of five KC-390 military transport and tanker aircraft. It also directed the ministry to evaluate the suspension of the upgrade of the C-130H aircraft now in service.

The Cabinet resolution, now published in the Portuguese government gazette, Diário da República, mentions up to five KC-390s with a sixth one on option, as well as logistics support and a Category-D full-flight simulator to be installed and operated in Portugal.

"This reinforces the current capabilities of air transport, search and rescue, humanitarian evacuations and support for the Portuguese citizens, between the Continent and the Archipelagos," reads the resolution, which adds that this acquisition will bring additional in-flight refueling and fire-fighting capabilities, enabling Portugal to operate dual-use (civilian and military) aircraft that meet the country's permanent requirements.

Portugal was involved in the KC-390 development and production though its state-owned aerospace company, OGMA, and in 2011 Portugal's defense minister signed an agreement with Embraer on the potential acquisition of the KC-390, which allowed the Portuguese air force to monitor the configuration of the aircraft throughout its development phase.

Portugal also invested 30 million euros in the KC-390 program between 2012 and 2015, and is one of the program's cooperative partners, along with the Czech Republic and Argentina.

"Having contributed to the very significant progress of the project's development phase, [Portugal] expects to play a key role in the commercial success of the production phase, which is of particular importance for the potential benefits of industrial development and exports," the cabinet resolution added.

The Cabinet directed the ministry of defense to complete, by the end of October, a detailed report that "identifies all the relevant and necessary aspects of the introduction of the new KC-390 weapon system into the air force...with the objective of achieving Initial Operational Capability (IOC) by the end of 2021."

The Minister of Defense will direct the negotiations with Embraer and its subcontractors, assisted by a team comprising representatives of the Ministers of Finance, Science, Technology and Higher Education, and Economy.

The Council of Ministers also directed the Minister of Defense to evaluate the suspension of the modernization of the six C-130H aircraft now in service. These aircraft were due to be retired in 2016, but will now have to be operated until the KC-390 is delivered in 2021. If this is technically possible, the budget allotted for the upgrade will go towards their operation until their replacement.

http://www.defense-aerospace.com/article-view/release/185648/portugal-opens-talks-to-buy-5-embraer-kc_390-transports.html

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.