Opvolging M fregatten

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 20/02/2011 | 14:05 uur

Lex

Citaat van: JdL op 30/12/2015 | 16:13 uur
hoeveel minder brandstof kan de JSS meenemen tov de Amsterdam?
Reken maar uit:

ADAM: 6700 ton diesel/1660 ton vliegtuigbrandstof;
DMAN: 3000 ton diesel/500 ton vliegtuigbrandstof.

JdL

Citaat van: Sparkplug op 30/12/2015 | 16:06 uur
Heeft een JSS dan net zoveel brandstofcapaciteit als dat van een tanker?
hoeveel minder brandstof kan de JSS meenemen tov de Amsterdam?
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Sparkplug

Citaat van: JdL op 30/12/2015 | 16:01 uur
waarom niet gewoon een 2de JSS ipv een tanker
een JSS kan veel meer, is gewild in Europa en levert meer standaardisatie op
Heeft een JSS dan net zoveel brandstofcapaciteit als dat van een tanker? Lijkt mij handiger als je niet zo afhankelijk van buitenlandse tankers bent.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

JdL

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 30/12/2015 | 15:16 uur
6+ MPF2 zou geweldig zijn, maar ik ben blij met 4 (is +2), aangevuld met een tanker, zou betekenen grofweg + 1 miljard extra budget.

De tanker kan wat mij betref nu gekocht worden en de 2 extra MPF's tussen 2025 en 2030, is dus goed te doen wvb kosten.
waarom niet gewoon een 2de JSS ipv een tanker
een JSS kan veel meer, is gewild in Europa en levert meer standaardisatie op
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#1676
Citaat van: Mourning op 30/12/2015 | 14:12 uur
Het gaat best wel, maar dan zullen er (diverse) andere zaken moeten worden gelaten. Welke zaken dat dan zouden zijn ben ik dan weer heel benieuwd naar...


6+ MPF2 zou geweldig zijn, maar ik ben blij met 4 (is +2), aangevuld met een tanker, zou betekenen grofweg + 1 miljard extra budget.

De tanker kan wat mij betref nu gekocht worden en de 2 extra MPF's tussen 2025 en 2030, is dus goed te doen wvb kosten.

walter leever

Citaat van: Mourning op 30/12/2015 | 14:12 uur
Het gaat best wel, maar dan zullen er (diverse) andere zaken moeten worden gelaten. Welke zaken dat dan zouden zijn ben ik dan weer heel benieuwd naar...


Ik ben niet zo voor 't afstoten of niet meer vervangen,laten we hopen dat ze in Den Haag inzien dat er eigenlijk ook niks meer af te stoten valt(wil je geen "hobby"club worden.) :mad:

Er moet gewoon substantieel geld bij,simpel,willen we alle projecten fatsoenlijk en met genoeg eenheden doen.(echter zo zie ik dat,de populariteits clubjes in Den Haag denken daar waarschijnlijk anders over,zoals al gezegd is niet "sexy" om daar over te praten,echter broodnodig)

Mourning

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 30/12/2015 | 13:57 uur
Gaat ook niet, tenzij er additioneel geld beschikbaar wordt gesteld, als uitgangspunt: 350-400 mjn per schip

Het gaat best wel, maar dan zullen er (diverse) andere zaken moeten worden gelaten. Welke zaken dat dan zouden zijn ben ik dan weer heel benieuwd naar...
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#1673
Citaat van: Mourning op 30/12/2015 | 13:14 uur
Weet niet of ik daar zo blij van zou worden als dat vrijwel geheel binnen het bestaand geprojecteerd budget zou moeten plaatsvinden. Immers ten koste van wat zou dit dan moeten gebeuren?


Gaat ook niet, tenzij er additioneel geld beschikbaar wordt gesteld, als uitgangspunt: 350-400 mjn per schip

Mourning

Citaat van: Micheltje op 29/12/2015 | 22:30 uur
Binnen de KM is er sprake van een streven naar 6 mogelijk 7
Nu alleen nog maar hopen dat ze deze streven kunnen vast houden en door drukken binnen het kabinet

Weet niet of ik daar zo blij van zou worden als dat vrijwel geheel binnen het bestaand geprojecteerd budget zou moeten plaatsvinden. Immers ten koste van wat zou dit dan moeten gebeuren?
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Micheltje

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 30/12/2015 | 07:50 uur
Met 4 x 4 zouden velen bij de KM blij zijn, dit bij voorkeur aangevuld met een tanker van de plank (bijvoorbeeld de Damen LSV19000) en 8 MCM platformen.



Eerlijk gezegd zie ik dit ook veel sneller gebeuren
Ze hebben al genoeg projecten in het verschiet

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#1670
Citaat van: Master Mack op 30/12/2015 | 00:39 uur
Zou al heel mooi zijn 4 +2 voor Belgie is ook het meest realistisch. Dan is de 4-4-4-4 optie zoals in het rapport verkenningen voorgesteld (oud min Zalm) weer actueel. Meer is gewoon niet realistisch aangezien mijnenvegers, subs, MFs, mercuur en Cutters vervangen moeten worden. En bij de andere krijgsmacht delen staan ook kostbare noodzakelijke projecten op de rol. Ik hoop echt op 4 voor de KM.

Met 4 x 4 zouden velen bij de KM blij zijn, dit bij voorkeur aangevuld met een tanker van de plank (bijvoorbeeld de Damen LSV19000) en 8 MCM platformen.


Master Mack

Zou al heel mooi zijn 4 +2 voor Belgie is ook het meest realistisch. Dan is de 4-4-4-4 optie zoals in het rapport verkenningen voorgesteld (oud min Zalm) weer actueel. Meer is gewoon niet realistisch aangezien mijnenvegers, subs, MFs, mercuur en Cutters vervangen moeten worden. En bij de andere krijgsmacht delen staan ook kostbare noodzakelijke projecten op de rol. Ik hoop echt op 4 voor de KM.

Micheltje

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 29/12/2015 | 22:57 uur
Daar zou ik graag een bron van zien... (om dit toe te juichen)

Ik heb geprobeerd mijn tweets door te spitten over deze uitingen, maar helaas tot op heden niet kunnen vinden

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Micheltje op 29/12/2015 | 22:30 uur
Binnen de KM is er sprake van een streven naar 6 mogelijk 7
Nu alleen nog maar hopen dat ze deze streven kunnen vast houden en door drukken binnen het kabinet

Daar zou ik graag een bron van zien... (om dit toe te juichen)

Micheltje

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 29/12/2015 | 20:54 uur
6 zou geweldig zijn, 4 minimaal noodzakelijk maar de vooruitzichten staan momenteel helaas op slechts 2. (+ 2 voor de Belgen)

Binnen de KM is er sprake van een streven naar 6 mogelijk 7
Nu alleen nog maar hopen dat ze deze streven kunnen vast houden en door drukken binnen het kabinet