Toekomst van de AS532-U2 Cougars mkII in NL dienst

Gestart door Harald, 16/03/2015 | 11:59 uur

StrataNL

Citaat van: Lex op 30/06/2015 | 21:38 uur
Voor de goede orde. Ook de camo versies vliegen nog steeds.

Ik bedoelde dat de 5 grijze horen tot de actieve groep. De rest is gewoon camo inderdaad. Weet je misschien meer over de conditie van de overigen?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

JdL

Citaat van: Lex op 30/06/2015 | 21:38 uur
Voor de goede orde. Ook de camo versies vliegen nog steeds.
Dat was me al overduidelijk
Maar bedankt voor de wil om het nog eens te vertellen :angel:
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Lex

Citaat van: Strata op 28/06/2015 | 17:30 uur
Welkom in Nederland.

5 van de 17 zijn grijs. De grijze zijn overigens ook allemaal actief. Of de rest nog gaat volgen weet ik niet.
Voor de goede orde. Ook de camo versies vliegen nog steeds.

JdL

Citaat van: Strata op 28/06/2015 | 17:30 uur
Welkom in Nederland.

:dead:
Waarom snappen ze in den haag niet dat dit niet langer zo kan
Hopelijk komt er snel verbetering in
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

StrataNL

Citaat van: johandeleeuw2002 op 27/06/2015 | 21:33 uur
klinkt als de situatie in een apenland waar 50 jaar oude kisten met veel moeite in de lucht gehouden worden voor de grote militaire parade op 'Onafhankelijkheidsdag' of zoiets dergelijks en niet als een welvarend westers land wat economisch gezien tot een van de grootmachten van de wereld behoord :dead:

hoeveel cougars zijn nou eigenlijk grijs gespoten?
vlak voor de bezuinigingen was het plan om ze allemaal grijs te spuiten
maar nu vliegen de meeste met het (naar mijn idee veel mooiere al doet dat er natuurlijk niet toe) camo schema

Welkom in Nederland.

5 van de 17 zijn grijs. De grijze zijn overigens ook allemaal actief. Of de rest nog gaat volgen weet ik niet.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

JdL

Citaat van: Strata op 26/06/2015 | 20:12 uur
Heb even wat speurwerk gedaan n.a.v. de vraag of een deel van de Cougars gekannibaliseerd wordt. Er blijken grijze Cougars te vliegen met losse camo onderdelen...zegt genoeg dus.
klinkt als de situatie in een apenland waar 50 jaar oude kisten met veel moeite in de lucht gehouden worden voor de grote militaire parade op 'Onafhankelijkheidsdag' of zoiets dergelijks en niet als een welvarend westers land wat economisch gezien tot een van de grootmachten van de wereld behoord :dead:

hoeveel cougars zijn nou eigenlijk grijs gespoten?
vlak voor de bezuinigingen was het plan om ze allemaal grijs te spuiten
maar nu vliegen de meeste met het (naar mijn idee veel mooiere al doet dat er natuurlijk niet toe) camo schema
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Strata op 26/06/2015 | 20:12 uur
Heb even wat speurwerk gedaan n.a.v. de vraag of een deel van de Cougars gekannibaliseerd wordt. Er blijken grijze Cougars te vliegen met losse camo onderdelen...zegt genoeg dus.

:silent:

StrataNL

Heb even wat speurwerk gedaan n.a.v. de vraag of een deel van de Cougars gekannibaliseerd wordt. Er blijken grijze Cougars te vliegen met losse camo onderdelen...zegt genoeg dus.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

JdL

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 25/06/2015 | 17:53 uur
Dat is dus nog minimaal 15 jaar... en wat als er meer worden afgeschreven?

Die 5 resterende Cougars worden idd onderdelen kratten.

Ik hou er zeer sterk rekening mee dat de NL NOOIT meer eigen MBT's gaat toevoegen aan de KL... begrijp me niet verkeerd: ik zie graag de aankoop van 100 occasion Leo2's zien, deze samen met de Duitsers opwaarderen tot A7 en rond 2030 gezamenlijk vervangen door de Leopard 3
die kans is inderdaad heel erg groot laten we hopen dat het nooit gebeurt maar ik deel je angst :angel:
op dit moment zit 301 squadron er het best bij van alle vliegende squadrons van DHC dus ik denk niet dat het gaat gebeuren
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#230
Citaat van: johandeleeuw2002 op 25/06/2015 | 17:35 uur
leuk idee maar vanaf 2030 moeten we ze toch gaan vervangen dus lijkt me beter om het geld ergens anders aan te besteden
MBT's bijvoorbeeld
van de 5 cougars in opslag denk ik dat die gekannibaliseerd worden ze staan niet meer te koop en ik denk ook niet dat ze weer in gebruik genomen worden
wat MLU voor cougar betreft doe mij maar de franse versie specifiek aanpassen kost alleen maar meer geld

Dat is dus nog minimaal 15 jaar... en wat als er meer worden afgeschreven?

Die 5 resterende Cougars worden idd onderdelen kratten.

Ik hou er zeer sterk rekening mee dat de NL NOOIT meer eigen MBT's gaat toevoegen aan de KL... begrijp me niet verkeerd: ik zie graag de aankoop van 100 occasion Leo2's zien, deze samen met de Duitsers opwaarderen tot A7 en rond 2030 gezamenlijk vervangen door de Leopard 3

JdL

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 25/06/2015 | 16:09 uur
Ik ben voor aanvullen verliezen, dus rap op zoek naar 2 jonge occasions.
leuk idee maar vanaf 2030 moeten we ze toch gaan vervangen dus lijkt me beter om het geld ergens anders aan te besteden
MBT's bijvoorbeeld
van de 5 cougars in opslag denk ik dat die gekannibaliseerd worden ze staan niet meer te koop en ik denk ook niet dat ze weer in gebruik genomen worden
wat MLU voor cougar betreft doe mij maar de franse versie specifiek aanpassen kost alleen maar meer geld
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Sparkplug op 25/06/2015 | 16:00 uur
Inderdaad gewoon alle 28 stuks behouden. Er staan altijd een aantal voor opleiding in de VS (Fort Hood).

Ik ben voor aanvullen verliezen, dus rap op zoek naar 2 jonge occasions.

Sparkplug

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 25/06/2015 | 15:56 uur
Ik deel die mening absoluut niet... laten we nog iets houden wat een tank aan kan... (eerst zien dat de MBT terug komt bij de KL en eerst zien of het allemaal niet naar nog lichter gaat)
Inderdaad gewoon alle 28 stuks behouden. Er staan altijd een aantal voor opleiding in de VS (Fort Hood).
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 25/06/2015 | 15:08 uur
Nee..wmb terugbrengen naar 22...maar dan wel up-to-date en genoeg onderdelen, vliegers en onderhoudspersoneel.

Ik deel die mening absoluut niet... laten we nog iets houden wat een tank aan kan... (eerst zien dat de MBT terug komt bij de KL en eerst zien of het allemaal niet naar nog lichter gaat)

StrataNL

Volgens Scramble en andere bronnen zijn er 11 actief. Volgens prinsjesdag moet daar dus nog 1 bij komen.

Zover ik weet zijn ze compleet in storage gegaan om ze ooit weer te kunnen heractiveren, zoals nu dus deels gebeurd. Besluit over de andere 5 weet ik niks van, JV kwam ermee dat ze gekannibaliseerd worden.  8)
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation