salaris korps mariniers

Gestart door revange, 27/07/2015 | 14:59 uur

A.J.

Citaat van: revange op 27/07/2015 | 22:19 uur
Ja van ghent kazerne,  ik dacht  dat je na opleiding naar een andere kazerne gestuurd werd.

Oh, daarna. Dat had ik ff gemist. Zal negen van de tien keer Doorn worden, straks Vlissingen uiteraard. Den Helder of Texel (vooralsnog) is ook nog mogelijk.

Citaat
Wel vreemd dat ze dat nog op site van defensie zeggen dan. Maar ik wacjt maar gewoon even mijn keuring af. Dan zal het allemaal goed duidelijk worden.

Zieltjes werven heet dat. En ik betwijfel of je op de keuring vwb salaris een duidelijk antwoord gaat krijgen.

Citaat
En die 9.3% gaat over het bruto salaris neem ik aan?

Ja, waar je uiteraard weer netjes belasting over mag betalen.

revange

#21
Ja van ghent kazerne,  ik dacht  dat je na opleiding naar een andere kazerne gestuurd werd.

Wel vreemd dat ze dat nog op site van defensie zeggen dan. Maar ik wacjt maar gewoon even mijn keuring af. Dan zal het allemaal goed duidelijk worden.

En die 9.3% gaat over het bruto salaris neem ik aan?

A.J.

Citaat van: revange op 27/07/2015 | 21:44 uur
Oke als ik op 4 moet  beginnen moet het maar,  iedereen begint onderaan  natuurlijk,  dan moet ik maar gaan leren om hogerop te komen.

En komen daar nog toeslagen op per maand? Op site van defensie staat dat je meestal meer verdient als je bruto loon door toeslagen enzo.

Sowieso krijg je de vergoeding extra beslaglegging (de VEB toelage), dat zal in jouw geval 9.3% zijn. Zie MP bundels artikel 11b.

Maar die ongein dat je "meestal meer" verdient dan je bruto standaard salaris is onzin. Of je moet pauzeloos op oefening danwel uitzending zijn... Dat "meestal meer" is in de praktijk "meestal minder"... Ja, er zijn maanden bij dat je meer hebt maar dat heeft dan een reden, oefening oid.

Citaat
En heeft iemand een idee naar welke kazerne ik toe zou gaan wil ik slagen?
Ik woon in den bosch.

Mariniers? Rotterdam lijkt me.

revange

Oke als ik op 4 moet  beginnen moet het maar,  iedereen begint onderaan  natuurlijk,  dan moet ik maar gaan leren om hogerop te komen.

En komen daar nog toeslagen op per maand? Op site van defensie staat dat je meestal meer verdient als je bruto loon door toeslagen enzo.

En heeft iemand een idee naar welke kazerne ik toe zou gaan wil ik slagen?
Ik woon in den bosch.

Lex

Citaat van: revange op 27/07/2015 | 21:26 uur
Maar het is zowiezo zeker dat ik op salaris nummer 3 begin dan omdat  ik 23 ben.
Lijkt me niet correct. Dat zou 4 moeten zijn.

De regelgeving:

Inkomsten besluit militairen:

Artikel 7 Salarisnummer bij aanstelling, verhoging salarisnummer

1. De commandant operationeel commando kent de militair bij aanstelling een salarisnummer binnen de bij zijn rang behorende salarisschaal toe op basis van kennis en ervaring van de militair.

2. Aan de militair van 20, 21, 22 of 23 jaar en ouder wordt bij aanstelling respectievelijk ten minste salarisnummer 1, 2, 3 of 4 toegekend.


Daaruit kan je opmaken dat je salarisnummer 4 krijgt.

A.J.

Citaat van: revange op 27/07/2015 | 21:26 uur
Oke dat is dan duidelijk, ik zal het op mijn keuring allemaal nog eens navragen.

Maar het is zowiezo zeker dat ik op salaris nummer 3 begin dan omdat  ik 23 ben.

Nee, dat is vier. 20=1.

En eea KAN onderhandelbaar zijn, maar dat is maar net hoe de wind waait en hoe verlegen men om personeel zit. Ga er maar vanuit dat je op 4 begint.

revange

Oke dat is dan duidelijk, ik zal het op mijn keuring allemaal nog eens navragen.

Maar het is zowiezo zeker dat ik op salaris nummer 3 begin dan omdat  ik 23 ben.

A.J.

Citaat van: revange op 27/07/2015 | 19:12 uur
Oke dat gaat best vlot dan. Allemaal binnen een jaar ongeveer?  En hoe zit het met salarisnummer?

Per jaar ouder een salarisnummer omhoog.

Citaat
Van 1300bruto kan je toch niet van leven? Stel dat je met toeslagen 1500 bruto gaat verdienen, dan hou je mischien 1000 euro netto over?

Ik baal hier gruwlijk van, het leger is eigenlijk mijn droom van vroeger al maar nooit doorgezet. En nu wil ik het doen en zou ik zo weinig verdienen.
Hoe doen andere mensen dat die kinderen hebben en huis ect.

Je verdient genoeg, je krijgt het alleen niet, behoudens elk jaar op veteranendag en dat soort evenementen een standaard riedeltje hoe goed je wel niet bent en dat je het goud van de organisatie bent en dat soort retoriek. Maar ja, dat levert geen brood op.

Waar je vroeger als militair op 1 salaris nog redelijk een gezin kon onderhouden is dat tegenwoordig bijna niet meer te doen. Maar goed, de algehele tendens is toch dat je als militair slapend rijk wordt.




Lex

Citaat van: revange op 27/07/2015 | 19:12 uur
Oke dat gaat best vlot dan. Allemaal binnen een jaar ongeveer?  En hoe zit het met salarisnummer?
Het doorwerken van je praktijkwerkboek kan binnen 4 maanden, afhankelijk van je persoonlijke inzet en plaatsing.
Salarisnummer verandert per verjaardag.
Maar voor alle duidelijkheid: een en ander is aan verandring onderhevig en garanties zijn dus uitgesloten.

revange

Oke dat gaat best vlot dan. Allemaal binnen een jaar ongeveer?  En hoe zit het met salarisnummer?

Lex

Citaat van: revange op 27/07/2015 | 18:21 uur
En hoe snel kan je in rang omhoog? Naar marinier 2 bijvoorbeeld?
Je komt op als Marn3. Na het met goed gevolg afronden van de eindoefening behorende bij de Eerste Vak Opleiding wordt je bevorderd tot Marn2.
Dan wordt je geplaatst bij een Operationele Eenheid, waar je je praktijkwerkboek moet voltooien. Dat gedaan hebbende wordt je Marn1.

Kaaskop2

Citaat van: Lex op 27/07/2015 | 17:32 uur
De salarisschalen bij de KM per 01 januari 2015.
De bruto bezoldiging voor een Marinier der 3e klasse op 23 jarige leetijd is Euro 1391,10, waarbij aangetekend moet worden dat de recente verhoging (vrijval van 0,8%) etc. nog niet zijn verwerkt in het overzicht.
Hier komen nog diverse kleine extraatjes bovenop, maar dat zijn geen reuze bedragen.
Laat staan de (5,05% - 0,8%) 4,25% die er nog bovenop komt.

revange

He iedereen, bedankt  voor de vele reacties al! Mijn vriendin werkt full time in supermarkt en die verdient dan meer als ik dan zou gaan doen, en die is 2 jaar jonger.


Van 1300bruto kan je toch niet van leven? Stel dat je met toeslagen 1500 bruto gaat verdienen, dan hou je mischien 1000 euro netto over?

Ik baal hier gruwlijk van, het leger is eigenlijk mijn droom van vroeger al maar nooit doorgezet. En nu wil ik het doen en zou ik zo weinig verdienen.
Hoe doen andere mensen dat die kinderen hebben en huis ect.
En wanneer weet ik precies wat ik verdien? Als ik mijn MAST ben geslaagd?
En hoe snel kan je in rang omhoog? Naar marinier 2 bijvoorbeeld?

Groeten


Lex

Citaat van: Ace1 op 27/07/2015 | 17:52 uur
Lex heb je ook het bruto salaris van een commando had last een disscusie met iemand en die dacht ik een grap maakte met een brutosalaris van €1300 voor een commando.
De tabel is hier te vinden.
Let wel voor het vaststellen van de bruto bezoldiging per 01 januari 2015 heb je wel een rang en leeftijd nodig.

Ace1

Citaat van: Lex op 27/07/2015 | 17:32 uur
De salarisschalen bij de KM per 01 januari 2015.
De bruto bezoldiging voor een Marinier der 3e klasse op 23 jarige leetijd is Euro 1391,10, waarbij aangetekend moet worden dat de recente verhoging (vrijval van 0,8%) etc. nog niet zijn verwerkt in het overzicht.
Hier komen nog diverse kleine extraatjes bovenop, maar dat zijn geen reuze bedragen.

Lex heb je ook het bruto salaris van een commando had last een disscusie met iemand en die dacht ik een grap maakte met een brutosalaris van €1300 voor een commando.