Vervanging kanons LCF'n

Gestart door AadvdW, 22/12/2016 | 00:19 uur

StrataNL

Citaat van: Master Mack op 09/06/2022 | 20:07 uur
Met pac 3 en Tomahawk op alle 4 de LCF's en op de andere 3 ook een tweede goalkeeper geven we ons zelf meer tijd om de vervanging  voor elkaar te krijgen. Misschien de machinekamer ook een MLU.
Waar wil je extra Goalkeepers vandaan halen?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Master Mack op 09/06/2022 | 20:39 uur
Ik weet het niet maar er is nog geen kiel gelegd

Volgens een Nederlands-Duits MOU zouden beide landen in 2032 het eerste schip aan hun vloot moeten toevoegen.

Toegegeven, ik heb nog niet de indruk dat er al veel op papier staat. Ik vermoed (maar dat is een aanname) dat FuAD en F127 een afgeleide zullen zijn van het (Damen) Omega off F126 ontwerp.

Veel tijd is er niet voor die tijdlijn, dus wellicht zal binnen afzienbare tijd meer duidelijk worden over de LCF en F124 vervanger.

Fingers crossed dat ze dit keer wel de (basis) planning halen.


Master Mack

Ik weet het niet maar er is nog geen kiel gelegd

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Master Mack op 09/06/2022 | 20:07 uur
Met pac 3 en Tomahawk op alle 4 de LCF's en op de andere 3 ook een tweede goalkeeper geven we ons zelf meer tijd om de vervanging  voor elkaar te krijgen. Misschien de machinekamer ook een MLU.

Wat geeft jou het idee dat wij (ook deze keer) te laat zijn met de eerste en de  tweede vervanger?

Ik heb liever dat ze tempo maken.

Master Mack

Met pac 3 en Tomahawk op alle 4 de LCF's en op de andere 3 ook een tweede goalkeeper geven we ons zelf meer tijd om de vervanging  voor elkaar te krijgen. Misschien de machinekamer ook een MLU.

Parera

De afbeelding die eerder op de beurs achtergrond te zien was nu op groot formaat  :angel:


Parera


Via NEVESBU:

Preparation for 127mm ADCF Zr. Ms. Evertsen upgrade. The ammunition storage designed by Nevesbu had been FAT tested at DMI.



Via Arie Jan de Waard

Huzaar1

Natuurkijk niet. Maar italiaanse productie en kwaliteits controle zijn niet conform.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lex

Citaat van: Sparkplug op 26/09/2019 | 18:44 uur
Fyra staat synoniem voor slecht Italiaans product. Genoeg mensen die denken dat alle Italiaanse producten slecht zijn. Gelukkig is dat niet zo.
Gelijk hieraan: Boeing 737 MAX staan reeds lagere tijd aan de grond. Zijn daarom producten uit de USA slecht?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Sparkplug op 26/09/2019 | 18:44 uur
Fyra staat synoniem voor slecht Italiaans product. Genoeg mensen die denken dat alle Italiaanse producten slecht zijn. Gelukkig is dat niet zo.

Geïntroduceerd als slechte product omschrijving door de SP om de F35 in een bepaalde reputatie te plaatsen. Laten we vooral de SP dus geen credit geven op de forum.


Sparkplug

Fyra staat synoniem voor slecht Italiaans product. Genoeg mensen die denken dat alle Italiaanse producten slecht zijn. Gelukkig is dat niet zo.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Umbert

Citaat van: Huzaar1 op 26/09/2019 | 17:17 uur
Ik kan je vertellen dat het echt niet aan ons spoornet lag dat de fyra een ramp was. Mn broer was als hoofd ing. Direct betrokken bij dat apparaat.

Zal wel waar zijn weet het niet , maar het kwam de overheid niet slecht uit, want de problemen met het HSL trace waren er wel degelijk, en konden nu redelijk low profile aangepakt worden.

Huzaar1

Citaat van: Ace1 op 26/09/2019 | 17:18 uur
De Fyra was toch niet tegen een strenge winter bestand?

Ding zat gewoon slecht in elkaar. Italianen die kwalitatief slechte producten afleveren. Niet aan afspraken gehouden. Etc. Maar was vanaf de start ook het minst geliefde treinvtg van de hele Nederlandse treinwereld, toch werd er naar gekeken als goede investering. Waren zorgen en die zijn uitgekomen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ace1

Citaat van: Huzaar1 op 26/09/2019 | 17:17 uur
Ik kan je vertellen dat het echt niet aan ons spoornet lag dat de fyra een ramp was. Mn broer was als hoofd ing. Direct betrokken bij dat apparaat.

De Fyra was toch niet tegen een strenge winter bestand?

Huzaar1

Citaat van: Umbert op 26/09/2019 | 10:42 uur
Wat nou 'Fyra' dat was gewoon een ding dat moest doorgaan als high tech trein voor low budget, als ze fatsoenlijk budget hadden ter beschikking gesteld (de overheid) hadden ze en fatsoenlijke trein 'off the shelff' gekocht en dan hadden we met minimale aanpassingen een goed werkend product gehad, en nu heeft de trein mooi als afleidings product gediend dat de problemen met de spoorbaan (te duur en verzakkingen) mooi kon verdoezelen want zelfs jaren later doet de vervanger het nog steeds niet echt goed en een nieuwe trein is er helemaal nog niet. En het geld dat is ver over budget ook voor groot deel weg, en de bestuurders zijn er geen cent slechter van geworden, en wat hebben ze ervan geleerd dat je rustig iemands anders geld kunt uitgeven.
Maar dat kanon zal best goed zijn want onze schepen staan tenslotte vol met producten van hun.

Ik kan je vertellen dat het echt niet aan ons spoornet lag dat de fyra een ramp was. Mn broer was als hoofd ing. Direct betrokken bij dat apparaat.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"