Samenwerking Nederland & Indonesië

Gestart door Ace1, 06/09/2008 | 20:42 uur

Jellington

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 20/01/2015 | 10:03 uur
Volgens de persberichten heeft hij tot het einde volgehouden dat hij onschuldig was....

Zou iedereen zeggen als ze de doodstraf zouden krijgen. Maar je hebt wel gelijk, Indonesië is een corrupt land waar dagelijks mensen worden geexecuteerd dus daar zullen vast een aantal onschuldige bijzitten, helaas.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Jellington op 20/01/2015 | 09:58 uur
Deze meneer wist zelf ook wel dat wat hij deed zeer illegaal was en dat als hij gepakt zou worden hij de doodstraf zou krijgen. Natuurlijk zijn wij het hier niet mee eens maar het is wel gewoon z'n eigen schuld.

Volgens de persberichten heeft hij tot het einde volgehouden dat hij onschuldig was....

Jellington

Deze meneer wist zelf ook wel dat wat hij deed zeer illegaal was en dat als hij gepakt zou worden hij de doodstraf zou krijgen. Natuurlijk zijn wij het hier niet mee eens maar het is wel gewoon z'n eigen schuld.

dudge

Citaat van: Lex op 19/01/2015 | 23:59 uur
Indiër? Dat is een inwoner van India.  :mad:

Fair enough, je hebt gelijk. Al heb ik ook geen idee waar die kerel vandaan kwam, kan ook korea zijn. Waar ik op doelde is meer een combi van hierarchy of death en missing blonde girl syndrome. Klinkt hard, maar zo werkt de wereld vaak wel.

MasterChief1971

Citaat van: Lex op 19/01/2015 | 23:59 uur
Indiër? Dat is een inwoner van India.  :mad:
+1

En ook geen Indo. Ik ben een Indo, geen Indonesiër. Ook geen Nederlandse Indonesiër.
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

Lex

Citaat van: Thomasen op 19/01/2015 | 23:33 uur
Inderdaad handel gaat voor. En in dit geval scheelt het, niemand over schuld horen twijfelen, en het betreft een 'Nederlander' die net zo goed Indiër is.
Indiër? Dat is een inwoner van India.  :mad:

dudge

Citaat van: Reinier op 19/01/2015 | 23:02 uur
Niet zo hoog dat het onze handelsrelatie zal hinderen.
Volgens mij is het (deels) standaard dat de ambassadeur wordt terug gehaald als een onderdaan wordt geëxecuteerd, vanwege schending van de mensenrechten.
Ook Brazilië en Australië hebben hun ambassadeur terug geroepen. Ook van deze landen werd een onderdaan geëxecuteerd.

Ook Indonesië protesteert en probeert executies tegen te houden van bv Indonesiërs die in Saudi-Arabië worden geëxecuteerd.   

Een week lang voor de bühne ophef en daarna het grote spel achter de schermen.
Ik denk niet dat Nederland (of welk land dan ook) zijn handel moed willig gaat schaden voor de executie van een gevangene ....

Inderdaad handel gaat voor. En in dit geval scheelt het, niemand over schuld horen twijfelen, en het betreft een 'Nederlander' die net zo goed Indiër is. Lomp en hard, maar zo werkt de wereld. Was het een 18 jarig meisje geweest dat door haar vriendje onder druk/gs was gezet was het ander verhaal.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#66
Citaat van: Reinier op 19/01/2015 | 23:07 uur
Back on topic

De LCF's verkopen aan Indonesië voor 2020 nu ze nog wat waard zijn.
En vanaf nu dan ook starten met nieuwbouw project voor de vervanging van de MFF en LCF's.
Een type om beide scheepstypen te vervangen: 10 voor NL en 2 voor België.


Goed plan al zie ik dat niet gebeuren in de door jou genoemde volgorde...

Wat ik wel tot de mogelijkheden zie behoren is:

Indonesië participeert in de ontwikkeling van de MFF opvolger, een schip in 2 varianten  (zoals het vroegere S en L concept) en/of ze gaan voor licentiebouw voor een gemodificeerd LCF fregat. (ik gok op het laatste)

10 voor NL: goed plan!

Reinier

Back on topic

De LCF's verkopen aan Indonesië voor 2020 nu ze nog wat waard zijn.
En vanaf nu dan ook starten met nieuwbouw project voor de vervanging van de MFF en LCF's.
Een type om beide scheepstypen te vervangen: 10 voor NL en 2 voor België.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 19/01/2015 | 22:41 uur
Jawel, lees de geschiedenis erop na.
Maargoed, het maakt geen verschil. Het is vervelend dat dat land met doodstraffen werkt.

Helaas waar, en na een diplomatiek "foei" wordt ook deze rimpel weer glad gestreken...

Immers: wat willen we doen gaan doen? De volgende boycot? Alle OPV's sturen?

Reinier

Citaat van: Lex op 18/01/2015 | 21:50 uur
Daar ga ik ook van uit.
Maar ik ben benieuwd hoe hoog de BV-NL dit wil/zal laten oplopen.
Niet zo hoog dat het onze handelsrelatie zal hinderen.
Volgens mij is het (deels) standaard dat de ambassadeur wordt terug gehaald als een onderdaan wordt geëxecuteerd, vanwege schending van de mensenrechten.
Ook Brazilië en Australië hebben hun ambassadeur terug geroepen. Ook van deze landen werd een onderdaan geëxecuteerd.

Ook Indonesië protesteert en probeert executies tegen te houden van bv Indonesiërs die in Saudi-Arabië worden geëxecuteerd.   

Een week lang voor de bühne ophef en daarna het grote spel achter de schermen.
Ik denk niet dat Nederland (of welk land dan ook) zijn handel moed willig gaat schaden voor de executie van een gevangene ....

Huzaar1

#62
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 19/01/2015 | 22:35 uur
Wel nee, zeker niet omdat er nog een Nederlander op de executierol staat...

Jawel, lees de geschiedenis erop na.
Maargoed, het maakt geen verschil. Het is vervelend dat dat land met doodstraffen werkt.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 19/01/2015 | 22:33 uur
Dit gaat hoog lopen.

Wel nee, zeker niet omdat er nog een Nederlander op de executierol staat...

Huzaar1

Citaat van: Lex op 18/01/2015 | 21:50 uur
Daar ga ik ook van uit.
Maar ik ben benieuwd hoe hoog de BV-NL dit wil/zal laten oplopen.

Dit gaat hoog lopen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 18/01/2015 | 21:50 uur
Daar ga ik ook van uit.
Maar ik ben benieuwd hoe hoog de BV-NL dit wil/zal laten oplopen.

Ik verwacht niet veel verder dan: "foei", gevolgd door business as usual.