Citaat van: Flyguy op 25/05/2024 | 10:04 uurDit apparaat heeft een slechtere lengte/breedte verhouding dan de Mercuur en vergelijkbaar met het MOV kinsbergen...Vergeet niet dat de nieuwe MCMV's het dubbele tonnage hebben van de Mercuur. En daarnaast een hoge aanvangsstabiliteit hebben t.b.v. het lanceren van de USV's, je wilt niet weten hoeveel effect dat op het ontwerp heeft gehad qua afmetingen en stabiliteit. Het zijn bijna platbodems.
Zowel de Mercuur als de kinsbergen zijn verreweg de ergste schepen waar ik ook op heb gevaren qua seakeeping.
Citaat van: Lynxian op 13/05/2024 | 18:41 uurDamn, had niet verwacht dat het zo snel zou gaan!Dat begint meteen en is na enkele uren/dagen al zichtbaar.
Citaat van: Huzaar1 op 14/05/2024 | 14:38 uurHet is niet echt roest, maar oxidatieCentenkwestie. Er wordt wel met gemeniede platen gewerkt, maar zodra je gaat lassen heb je ter plaatse van de las blank staal. Normaliter (in de Nederlandse scheepsbouw, ahem) zet je die landen en stuiken na het lassen in de menie en/of primer, om dit soort aanzichten te voorkomen.
Snap niet waarom alles niet meteen in de menie staat en uberhaubt met blank staal wordt gewerkt. Ben ook geen kenner. Denk wel dat het zeewater het oxidatieproces versnelt en dat kan de verschillende blikken verklaren.
Citaat van: Harald op 14/05/2024 | 09:23 uurEven voor mijn beeld ; voor mijn gevoel moeten de plekken met roest dan toch gestraald, schoon blank staal en dan weer in de "menie", primer, coating gezet worden en dan pas je afwerk/toplagen.Het verschilt per scheepswerf, maar wat je beschrijft is inderdaad wel een beetje de standaard in NL (de luxe jachtbouw sector).
Want verven over verroest staal werkt natuurlijk niet, geen hechting, de verf knap er zo weer vanaf.+ Of is er in de scheepsbouw een andere methode, werkvolgorde
Citaat van: Master Mack op 25/05/2024 | 16:05 uurLekker vooruitzicht met de subsFransen kunnen wel subs bouwen hoor. Ik dacht dat deze schepen zijn ontworpen door de Belgen?
Citaat van: Flyguy op 25/05/2024 | 10:04 uurDit apparaat heeft een slechtere lengte/breedte verhouding dan de Mercuur en vergelijkbaar met het MOV kinsbergen...Lekker vooruitzicht met de subs
Zowel de Mercuur als de kinsbergen zijn verreweg de ergste schepen waar ik ook op heb gevaren qua seakeeping.
Citaat van: Lynxian op 25/05/2024 | 13:42 uurMooi artikel, bedankt! Overigens ook leuk te vermelden dat Nederlandse snipers en een Nederlandse mortierploeg ook hebben meegedaan aan de infanterie-onderdelen en ook uitstekende prestaties hebben geleverd! Snipers waren 6e geworden (van de 36 groepen) en de mortiergroep 15e (van de 22; waarbij ze met een ander kaliber granaten moesten schieten dan ze gewend zijn).
Citaat van: Harald op 25/05/2024 | 10:13 uurhttps://magazines.defensie.nl/defensiekrant/2024/18/03_nederlandse-cavaleristen-excelleren-op-abramstank_18Mooi artikel, bedankt! Overigens ook leuk te vermelden dat Nederlandse snipers en een Nederlandse mortierploeg ook hebben meegedaan aan de infanterie-onderdelen en ook uitstekende prestaties hebben geleverd! Snipers waren 6e geworden (van de 36 groepen) en de mortiergroep 15e (van de 22; waarbij ze met een ander kaliber granaten moesten schieten dan ze gewend zijn).
Page created in 0.028 seconds with 16 queries.