België : amfibisch ambitie

Gestart door StrategNL, 17/09/2018 | 15:08 uur

Ace1

Citaat van: Thomasen op 18/09/2018 | 09:23 uur
Hmm.
Vraag me af wat België met die amfibische compagnie moet. Klinkt als meedoen om het meedoen.
Dat terwijl in Riverine m.i. echt wel ruimte ligt. Beetje ondergeschoven kindje. En zou een mooie aanvulling zijn op de capaciteiten die al wel aanwezig zijn. In NL ligt deze taak o.a. bij de Mariniers, vandaar dat ik het me hier afvroeg.

Hier heeft Thomasen wel een punt mee.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Stoonbrace op 18/09/2018 | 09:17 uur
Gewoon een compagnie om SFG Ops te ondersteunen. Zullen wel eens oefenen met jullie MARSOF enzo en op termijn de nodige bootjes kopen om de uitbreiding van manschappen te ondersteunen. Verder niets, inderaad.

We zijn het blijkbaar eens, wat mij betreft kan er for the time being een slotje op dit topic.

Reinier

Is dit een serieus bedoeld topic of gewoon wat luchtfietserij?
De Belgen 8 bataljons 'mariniers' en een LPD met de hele reutemeteut en wij een vliegdekschip en 12 fregatten/ destroyers erbij?

Zouden we onze budgetten bij elkaar gooien en de politieke wil zou er zijn, zou het op papier mogelijk moeten zijn. Maar serieus, welke (amfibische) ambitie heeft België überhaupt?
Zonde om hier serverruimte aan te verspillen.

Stoonbrace

Citaat van: Harald op 18/09/2018 | 09:13 uur
+1     Naar mijn weten heeft de Belgische Marine 0,0 ambitie voor een amfibische taak binnen de BE-defensie

Gewoon een compagnie om SFG Ops te ondersteunen. Zullen wel eens oefenen met jullie MARSOF enzo en op termijn de nodige bootjes kopen om de uitbreiding van manschappen te ondersteunen. Verder niets, inderaad.

Harald

Citaat van: Stoonbrace op 18/09/2018 | 08:56 uur
For the record: beetje een overbodig topic want buiten een paar extra FRISC voor gebruik vanop de nieuwe MCM's komt hier helemaal niets van.

+1     Naar mijn weten heeft de Belgische Marine 0,0 ambitie voor een amfibische taak binnen de BE-defensie

Stoonbrace


Ace1

Citaat van: Stoonbrace op 17/09/2018 | 20:27 uur
Zit ik op een etentje, gaan ze hier even 2 pagina's volspammen over Belgische mariniers.  ;D

Heeft het wel goed gesmaakt?  8)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 18/09/2018 | 08:41 uur
Kun je uitleggen waarom de Belgen 2 Damen XO's kunnen kopen in de toekomst volgens mij had ik het over gebrek aan personeel wat in de toekomst met pensioen gaat en daardoor over de aanschaf 1 LST of een kleine LPD van 7000 of 8000 ton?

Ik heb het niet over kunnen kopen maar over de m.i. betere oplossing gezien de flexibiliteit van het ontwerp met als bonus dat het ook nog eens de gevechtskracht van de marine component verhoogd.

Zie ik het gebeuren: nee.

Naast het investeringsbudget van 9 mjd en een beetje zie ik weinig beweging in positieve zin in het Belgische structurele defensiebudget, als dit veranderd, dan is er wellicht ruimte voor nieuwe avonturen zo niet dan heeft men alleen al een uitdaging om de boel draaiende te houden.

De leegloop van defensie in België zal het er niet gemakkelijker op maken.

Stoonbrace

For the record: beetje een overbodig topic want buiten een paar extra FRISC voor gebruik vanop de nieuwe MCM's komt hier helemaal niets van.

Ace1

#73
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 17/09/2018 | 17:51 uur
2 Damen XO's zou de betere oplossing zijn, echter ook hierin zie ik onze Zuiderburen niet investeren.

Mocht men wél het defensiebudget structureel ophogen, dan zijn er misschien wat mogelijkheden voor de Belgen al zie ik het dan eerder naar de landcomponent gaan.

Kun je uitleggen waarom de Belgen 2 Damen XO's kunnen kopen in de toekomst volgens mij had ik het over gebrek aan personeel wat in de toekomst met pensioen gaat en daardoor over de aanschaf  van 1 LST of een kleine LPD van 7000 of 8000 ton? Dit heeft niets met geld te maken maar met vergrijzing.

Ace1

Citaat van: A.J. op 18/09/2018 | 00:11 uur
Kijk er ff naar, als je wat dingen mist/ toegevoegd of terugverplaatst wil zien geef ff een seintje.

Op dit moment denk ik dat deze topic compleet is.

A.J.


Flyguy

Facking hell, wat een lui zijn jullie.  ;D

Ace1

Citaat van: A.J. op 18/09/2018 | 00:11 uur
Kijk er ff naar, als je wat dingen mist/ toegevoegd of terugverplaatst wil zien geef ff een seintje.

Ik kom gezien het tijdstip hier later op terug.

A.J.

Citaat van: Ace1 op 18/09/2018 | 00:01 uur
Top.

Kijk er ff naar, als je wat dingen mist/ toegevoegd of terugverplaatst wil zien geef ff een seintje.