Opvolging Gulfstream IV

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 14/01/2019 | 07:43 uur

Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 14/01/2019 | 19:47 uur
Belangrijke eis zal ongetwijfeld zijn: non stop naar HATO

Dat word dan +/- 8000 km vlieg bereik. Dat is voor een 737 (zonder stops ) niet haalbaar die stort net halverwege de zee in.
Voor die A330 geen probleem die kan zonder tanken bijna nog de terug vlucht maken.

Ik twijfel er aan of dat de eis gaat worden, het is wel een hele grote stap van Gulfstream naar A330 of Boeing 747 / 787.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Parera op 14/01/2019 | 19:08 uur
Ja omdat het artikel aangeeft dat die optie bekeken word. Maar een Airbus A319 is ook nog een optie en waarschijnlijk zijn er nog meer kisten die wel gaan werken.
Een A330 is te groot waarschijnlijk, anders kunnen we nog gaan voor de optie die Austrie gekozen heeft ; een A330 MRTT met een VIP interieur. Dat komt perfect overeen met de A330 tankers die we toch al krijgen.

Belangrijke eis zal ongetwijfeld zijn: non stop naar HATO

Ace1

Citaat van: andré herc op 14/01/2019 | 19:13 uur
Kan de Koning zijn vlieguurtjes ook maken op de KlU Boeing B 737  ;)

Dat doet de koning al door regelmatig een KLM B 737 te vliegen.

andré herc

Citaat van: StrataNL op 14/01/2019 | 18:57 uur
Omdat het wel voor de hand ligt. Maar assumption is the mother of all fuckups, wie weet staat er ergens een leuke occasion.
Kan de Koning zijn vlieguurtjes ook maken op de KlU Boeing B 737  ;)
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Parera

Citaat van: Lex op 14/01/2019 | 18:15 uur
Waarom wordt er uitgegaan van een B737-700 BBJ?
Omdat het kantenartikel iets in die richting schrijft?  :angel:

Ja omdat het artikel aangeeft dat die optie bekeken word. Maar een Airbus A319 is ook nog een optie en waarschijnlijk zijn er nog meer kisten die wel gaan werken.
Een A330 is te groot waarschijnlijk, anders kunnen we nog gaan voor de optie die Austrie gekozen heeft ; een A330 MRTT met een VIP interieur. Dat komt perfect overeen met de A330 tankers die we toch al krijgen.

StrataNL

Citaat van: Lex op 14/01/2019 | 18:15 uur
Waarom wordt er uitgegaan van een B737-700 BBJ?
Omdat het kantenartikel iets in die richting schrijft?  :angel:
Omdat het wel voor de hand ligt. Maar assumption is the mother of all fuckups, wie weet staat er ergens een leuke occasion.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Lex

Waarom wordt er uitgegaan van een B737-700 BBJ?
Omdat het kantenartikel iets in die richting schrijft?  :angel:

Parera

Citaat van: Ace1 op 14/01/2019 | 17:33 uur
Op de 2 links staan de prijzen wat prive-jets kosten bij diverse fabrikanten.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/gloednieuwe-boeing-van-89-miljoen-euro-voor-kabinet-en-koning~baa3d9bb/

https://born2invest.com/articles/vijay-mallya-airbus-jet/

Een nieuwe Boeing BBJ 1 kost ongeveer 57 miljoen dollar daar komt dan 20 - 25 miljoen bij aan interieur dat komt samen op 82 miljoen dollar (een kleine 72 miljoen euro) hier moeten nog wat militaire middelen bij dan kom je uit rond de 100 miljoen en dan heb je een splinternieuwe VIP jet met alles nodig is. Het project is ook begroot op 25 a 100 miljoen dus past binnen het budget.  :angel:

Ace1


Parera

Citaat van: bergd op 14/01/2019 | 17:25 uur
Ik weet niet of er bij de andere 60 regeringstoestellen een kanshebber bij zit

Ze hebben nog 4 737's  :glare: Daar zit een optie.

bergd

Citaat van: Parera op 14/01/2019 | 17:14 uur
Dat is een 787 dreamliner, te groot en te duur. En voor de Mexicanen het in 2016 kochte heeft het 5 jaar stil gestaan, de kist is geproduceerd in 2010.

Ik weet niet of er bij de andere 60 regeringstoestellen een kanshebber bij zit

Parera

Citaat van: bergd op 14/01/2019 | 17:09 uur
Heeft mexico er niet nog eentje in de aanbieding? https://www.reuters.com/article/us-mexico-politics-airplane/mexicos-new-government-prepares-sale-of-former-presidents-plane-idUSKBN1O203K

Dat is een 787 dreamliner, te groot en te duur. En voor de Mexicanen het in 2016 kochte heeft het 5 jaar stil gestaan, de kist is geproduceerd in 2010.

Citaat van: Lex op 14/01/2019 | 17:12 uur
In de eerste plaats hangt het af van de specs die de KLu aan de vervanging stelt en of deze worden overgenomen.
En waarom wil jij de kist een civiele registratie geven en geen militaire?
In jouw voorstel valt de kist dan onder MIN IL&T en dus niet onder MINDEF.

Ik vergat dat militaire toestellen een andere registratie hadden.
En bescherming tegen MANPADS is bij een moderne kist naar mijn idee standaard en geen verkeerde keuze.

Lex

Citaat van: Parera op 14/01/2019 | 09:41 uur
Goed dat het toestel ook eindelijk vervangen word en op zich 1 jaar vervroegen moet kunnen, een toestel in dienst houden dat vaak niet inzetbaar is heeft ook geen nut.
En als we voor iets meer geld van 11 naar 24 zit plaatsen dan is dat mooi meegenomen. En onder de naam ''PH-DEF'' of ''PH-MIL''.
In de eerste plaats hangt het af van de specs die de KLu aan de vervanging stelt en of deze worden overgenomen.
En waarom wil jij de kist een civiele registratie geven en geen militaire?
In jouw voorstel valt de kist dan onder MIN IL&T en dus niet onder MINDEF.


Parera

Citaat van: Ace1 op 14/01/2019 | 12:48 uur
Net als bij de Fokker 70 wordt het onderhoud en de piloten uitbesteed aan de KLM.

Bedankt, jammer genoeg valt die taak niet onder de KLU. Maar KLM is waarschijnlijk goedkoper want die piloten zijn niet permanent in dienst bij de overheid.