De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Defensieforum, 15/11/2005 | 07:56 uur

kyrameenhuisx

Citaat van: Nytrix op 09/10/2013 | 17:55 uur
Kreeg jij bericht via de mail of via de post?? Het is nu precies 2 weken geleden dat ik het heb verstuurd. Anderen vertelden me ook al dat het wel een maand kon duren... Alleen zij hadden het jaren geleden gedaan, dus toen kwam het sowieso niet via mail.
Ben jij al wel verder dan het psychologisch onderzoek?

Ik kreeg via mail en post, ja het kon ook een maand duren hoor, het is gewoon even afwachten, het is erg druk op dit moment.
Ja, ik ben al door het psychologisch onderzoek gekomen

Nytrix

Citaat van: kyrameenhuisx op 01/10/2013 | 09:58 uur
Ik kreeg binnen die twee weken wel bevestiging en daarna krijg je binnen 4 weken een uitnodiging voor het eerste onderzoek

Kreeg jij bericht via de mail of via de post?? Het is nu precies 2 weken geleden dat ik het heb verstuurd. Anderen vertelden me ook al dat het wel een maand kon duren... Alleen zij hadden het jaren geleden gedaan, dus toen kwam het sowieso niet via mail.
Citaat van: kyrameenhuisx op 03/10/2013 | 15:54 uur
Wat zijn de startfuncties van de functie wachtmeester?

Ben jij al wel verder dan het psychologisch onderzoek?

kyrameenhuisx

Citaat van: Nytrix op 01/10/2013 | 01:30 uur
En voor die tijd krijg je geen bevestiging dat ze alles binnen hebben gekregen? Kan me niet snel genoeg gaan namelijk.. Officier bij de KMar!

Ik kreeg binnen die twee weken wel bevestiging en daarna krijg je binnen 4 weken een uitnodiging voor het eerste onderzoek

Nytrix

Citaat van: kyrameenhuisx op 27/09/2013 | 20:24 uur


Ongeveer 2 weken


En voor die tijd krijg je geen bevestiging dat ze alles binnen hebben gekregen? Kan me niet snel genoeg gaan namelijk.. Officier bij de KMar!

kyrameenhuisx

Citaat van: Nytrix op 27/09/2013 | 16:51 uur
Hoe lang duurt het ongeveer vanaf de dag dat je alle documenten op de post doet tot je bericht krijgt over wanneer je het psychologisch onderzoek krijgt?
Bedankt als iemand dit weet!;)



Ongeveer 2 weken

Nytrix

Hoe lang duurt het ongeveer vanaf de dag dat je alle documenten op de post doet tot je bericht krijgt over wanneer je het psychologisch onderzoek krijgt?
Bedankt als iemand dit weet!;)

SMI de Boer

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Ace1

Citaat van: kyrameenhuisx op 22/09/2013 | 12:49 uur
IS de sporttest heel zwaar?
Ik hoorde dat Marechaussee cluster 1 is?

De sporttest voor de Marechaussee stelt geen reet voor, de sporttesten van de Mariniers en Commando´s en de Luchtmobiele brigade zijn heel zwaar.

dudge

Citaat van: kyrameenhuisx op 22/09/2013 | 12:49 uur
IS de sporttest heel zwaar?
Ik hoorde dat Marechaussee cluster 1 is?

Nee, je moet fit zijn, maar dat is niet héél zwaar. Gewoon beetje sporten.

kyrameenhuisx

Hallo iedereen

Ik heb gesolliciteerd op de functie wachtmeester bij de KMAR. Over 2 weken heb ik mijn eerste test, de psychologische test.
Heeft iemand tips om me goed voor te bereiden op deze test en het korpsgesprek?
Mijn motivatie is wel in ieder geval top! Heb er daarnaast ook ontzettend veel zin in.  ;)
KMAR is echt mijn plekje

L.D

Hallo

Ik ga over een paar maanden van 5 VWO naar 6 VWO, wat impliceert dat ik langzamerhand ook een studiekeuze moet maken. De opleiding tot officier bij de Kmar spreekt me erg aan. Nu komen er in September weer vacatures online, waarvan de opleiding in Augustus/September 2014 start. Nu lees ik overal dat er maar een gering aantal plaatsen is voor deze opleiding en dat de selectieprocedure behoorlijk zwaar is.

Hoe reëel is het dat iemand die net van 6 VWO komt en 18 jaar oud is door de selectie komt? (Op andere topics lees ik dat vooral mensen met al een HBO/WO studie achter de rug, leeftijd rond de 23-24 jaar, zich aanmelden. Deze ervaring mis ik.)  

Is het ook mogelijk je aan te melden terwijl je nog met je middelbare schoolopleiding bezig bent? Dat zou inhouden dat ik me in September 2013 aanmeldt voor de selectie, zodat ik in Augustus 2014, na mijn examens in Juni 2014, kan doorstromen naar de opleiding (mocht ik de selectie halen).

Ik weet dat deze vragen op een voorlichtingsdag thuishoren, maar volgens de Facebook pagina van de Kmar komen deze pas weer in September. Ik hoop m'n keuze dan al gemaakt te hebben.

Alvast bedankt!

Rgerr

Aankomende zomer is erg ruim gezegd, en wie weet kon iemand mij meer vertellen daarover. Vandaar mijn vraag, excuus voor de verwarring.

onderofficier

Citaat van: Rgerr op 29/04/2013 | 10:24 uur
Enig idee wanneer er weer vacatures komen voor officieren bij de KMar?
Volgens mij stel je een vraag waar je zelf het antwoord hebt gegeven..........:
Citaat van: Rgerr op 27/04/2013 | 21:59 uur
Voor de functie die ik wil gaan bekleden zijn spijtig genoeg nu geen vacatures, de functie is officier bij de KMar. Zo ver ik heb begrepen komen er deze zomer weer vacatures.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Rgerr

Enig idee wanneer er weer vacatures komen voor officieren bij de KMar?

onderofficier

#687
Citaat van: Laurens op 26/03/2013 | 21:48 uur
Even volhouden ook bij de politie komen ooit weer vacatures ;)

Net als bij de Kmar   daar zijn momenteel ook géén vacatures.....  
Citaat van: BM op 26/03/2013 | 19:57 uur
Dus misschien is wachtmeester dan helemaal niks voor mij..

Laat "misschien" en "is" maar weg...

ps is er geen taaltest meer bij de politie?    

Sorry, dat ik het zeg maar je tekst staat vol met fouten.  Landen schrijf je niet met hoofdletters wat wel hoort, je vergeet komma's, zinnen kloppen niet, woorden die los horen te zijn schrijf je aan elkaar.......
Op deze manier een PV schrijven, als je bij de politie zit, lijkt mij zeer slordig.    

Ook geen taaltest bij de Kmar?

Citaat van: eren1992 op 12/12/2012 | 03:04 uur
Hallo, ik heb 4 weken geleden me contract ondertekend bij de Koninklijke Marechaussee voor de functie beveiliger.

Me contract?
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.