Officier Cavalerie Verkenning

Gestart door Jessuh34, 02/01/2021 | 01:01 uur

Jessuh34

Citaat van: AlexG op 04/01/2021 | 20:22 uur
Dag!

Ik ben ook net nieuw op dit forum en zag je vraag. Ik zit momenteel in mijn 1e jaar op de KMA voor de functie officier cav verk voor het lange model. Een aantal weken geleden heb ik stage gelopen bij het 43 BVE in Havelte. Je zou met hun contact kunnen opnemen om te vragen om een gesprek aan te gaan met een officier en misschien wel een dagje mee te lopen. Voor zover ik heb ontdekt bestaat het werk van een officier cav verk in de vredesbedrijfsvoering vooral uit personeelszaken. Dit kan heel erg breed zijn: ervoor zorgen dat je mannen de juiste cursussen op tijd volgen, plannen wie welke stoelfunctie gaat nemen, privé problemen oplossen met iemands thuissituatie, vergaderen etc. Tijdens een opdracht ben je verantwoordelijk over de aansturing van 8 Fenneks (24 man) die een verkenningsopdracht uitvoeren. Zelf ga je mee in een Fennek en laat je jouw Fenneks zelfstandig opereren. Jij moet alle informatie die jouw manschappen verzamelen doorspelen naar de brigade.

Als je nog meer vragen hebt laat maar weten. Misschien weet ik er wel antwoord op.

Heel erg bedankt voor je reactie AlexG, ik ga contact opnemen met 43 BVE in Havelte. Als ik verder nog vragen heb over de opleiding zal ik je even een bericht sturen!

Huzaar1

Citaat van: AlexG op 04/01/2021 | 20:22 uur
Dag!

Ik ben ook net nieuw op dit forum en zag je vraag. Ik zit momenteel in mijn 1e jaar op de KMA voor de functie officier cav verk voor het lange model. Een aantal weken geleden heb ik stage gelopen bij het 43 BVE in Havelte. Je zou met hun contact kunnen opnemen om te vragen om een gesprek aan te gaan met een officier en misschien wel een dagje mee te lopen. Voor zover ik heb ontdekt bestaat het werk van een officier cav verk in de vredesbedrijfsvoering vooral uit personeelszaken. Dit kan heel erg breed zijn: ervoor zorgen dat je mannen de juiste cursussen op tijd volgen, plannen wie welke stoelfunctie gaat nemen, privé problemen oplossen met iemands thuissituatie, vergaderen etc. Tijdens een opdracht ben je verantwoordelijk over de aansturing van 8 Fenneks (24 man) die een verkenningsopdracht uitvoeren. Zelf ga je mee in een Fennek en laat je jouw Fenneks zelfstandig opereren. Jij moet alle informatie die jouw manschappen verzamelen doorspelen naar de brigade.

Als je nog meer vragen hebt laat maar weten. Misschien weet ik er wel antwoord op.

Goed verwoord AlexG.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

AlexG

Dag!

Ik ben ook net nieuw op dit forum en zag je vraag. Ik zit momenteel in mijn 1e jaar op de KMA voor de functie officier cav verk voor het lange model. Een aantal weken geleden heb ik stage gelopen bij het 43 BVE in Havelte. Je zou met hun contact kunnen opnemen om te vragen om een gesprek aan te gaan met een officier en misschien wel een dagje mee te lopen. Voor zover ik heb ontdekt bestaat het werk van een officier cav verk in de vredesbedrijfsvoering vooral uit personeelszaken. Dit kan heel erg breed zijn: ervoor zorgen dat je mannen de juiste cursussen op tijd volgen, plannen wie welke stoelfunctie gaat nemen, privé problemen oplossen met iemands thuissituatie, vergaderen etc. Tijdens een opdracht ben je verantwoordelijk over de aansturing van 8 Fenneks (24 man) die een verkenningsopdracht uitvoeren. Zelf ga je mee in een Fennek en laat je jouw Fenneks zelfstandig opereren. Jij moet alle informatie die jouw manschappen verzamelen doorspelen naar de brigade.

Als je nog meer vragen hebt laat maar weten. Misschien weet ik er wel antwoord op.

Zander

Citaat van: Jessuh34 op 02/01/2021 | 12:31 uur
Bedankt voor je reactie Zander, ik ga de website en de facebook pagina checken!
Succes met je carrière!
People are sheep

Jessuh34

Citaat van: Zander op 02/01/2021 | 10:04 uur
Ik ben er al sinds 2009 uit maar....
Als pelotonscommandant ben je verantwoordelijk voor de aansturing van 4 redelijk zelfstandige verkenningsploegen. Elk aangestuurd door een wachtmeester met als plaatsvervanger een jongere wachtmeester. Daarnaast ben je ook zelf verantwoordelijk voor de aansturing van je eigen ploeg.

Je doet de bevelsuitgifte op pelotonsniveau. Verder ben je volgens mij verantwoordelijk voor de personeels administratie binnen jou eigen club.

Volgens mij heeft het regiment huzaren van boreel een eigen website en Facebook pagina. Mogelijk kun je hier gerichter vragen stellen aan leden van de operationele verkenningseenheden.

Bedankt voor je reactie Zander, ik ga de website en de facebook pagina checken!

Zander

Ik ben er al sinds 2009 uit maar....
Als pelotonscommandant ben je verantwoordelijk voor de aansturing van 4 redelijk zelfstandige verkenningsploegen. Elk aangestuurd door een wachtmeester met als plaatsvervanger een jongere wachtmeester. Daarnaast ben je ook zelf verantwoordelijk voor de aansturing van je eigen ploeg.

Je doet de bevelsuitgifte op pelotonsniveau. Verder ben je volgens mij verantwoordelijk voor de personeels administratie binnen jou eigen club.

Volgens mij heeft het regiment huzaren van boreel een eigen website en Facebook pagina. Mogelijk kun je hier gerichter vragen stellen aan leden van de operationele verkenningseenheden.
People are sheep

Jessuh34

Dag Allen,

ik ben relatief nieuw op dit forum dus ik zal me even voorstellen. Ik ben Jesse, ik ben 17 jaar oud en ik ben momenteel bezig met mijn sollicitatietraject voor de functie Officier Cavalerie Verkenning.
Ik zie mezelf altijd als een gedreven persoon en ik houd heel erg van actief bezig zijn/sporten en leidinggeven. Verder wil ik graag een baan hebben waarbij ik het gevoel heb dat ik iets kan betekenen voor de maatschappij. Vandaar ook mijn keuze om te solliciteren bij de landmacht. Ik heb mijn psychologische keuring inmiddels gehad en heb deze positief afgerond. Ik heb over 1 a 2 maanden mijn fysieke keuring en mijn medische keuring.
Ik probeer mijzelf altijd zo goed mogelijk te informeren, zeker bij een belangrijke beslissing zoals de keuze om te solliciteren voor een baan bij defensie. Ik merk echter dat ik niet echt veel af weet van de dagelijkse taken en activiteiten die een Officier Cavalerie Verkenning heeft, op internet is er niet heel erg veel te vinden over dit onderwerp buiten de website van werkenbijdefensie. Ik vroeg me af of iemand van jullie mij iets meer informatie kan geven over de taken van een officier Cavalerie Verkenning.

Alvast bedankt!