Baard KMA (KOO)

Gestart door Villagold, 18/01/2023 | 19:24 uur

Huzaar1

Je moet wel bereid zijn n.m.m je baard te laten schieten. Dit gaat om je opleiding, daarin dien je jezelf te conformeren aan...
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Comas

Klopt! In mijn begintijd van de KMA mocht een baard niet en later met toestemming wel. Vooral de KL was hier nogal fan van!

Ipkiss

Dat klopt. Met name in het eerste deel waarin je regelmatig in het veld bent en ook oefeningen met het gasmasker doet zal het niet wenselijk zijn om een baard te dragen. Mijn ervaring is dat het later in de opleiding wel toegestaan wordt als je het aanvraagd.
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

Villagold

Hoi Allen,

Maanden geleden heb ik gesolliciteerd op Officier der Infanterie. Tijdens mijn voorbereiding op het ACI gesprek kwam een vraag in mij op. Moet ik straks eigenlijk mijn baard scheren of mag ik die houden. Ik heb op dit forum al enkele topics over hetzelfde onderwerp gezien, maar deze waren naar mijn mening verouderd. Verouderd, omdat ik bij andere landen heb gezien dat in de afgelopen 3 a 4 jaar daar de protocollen met betrekking tot het dragen van een baard veranderd zijn. Is dit binnen defensie ook zo? Van wat ik tot nu toe heb kunnen vinden, moet ik mij wel scheren voor mijn opleiding, maar mag deze na de opleiding weer terugkomen mits een verzorgde look heeft. Klopt dit dan ook?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Sollicitant