Wissel hier info omtrent de AMBV met elkaar uit

Gestart door Nick, 29/06/2005 | 16:22 uur

jph

#267
Goedenavond allen, Even een vraagje hoe vaak ga je tijdens de AMBV op bivak? Bij ons (KM) is dit tijdens de EMMV 1 maal ;-)
Puur uit nieuwsgierigheid  ;D


Ben er ondertussen achter gekomen ;-) was wel een jaar of 10 geleden maar voor een imressie:

3 maanden AMO met 3 bivaks 1e was fysiek 2e vooral mentaal (niks is goed, steeds omkleden e.d) en de derde met de mariniers of commando's. (kan zijn dat deze is komen vervallen)

Verschillende examens in schieten, hindernisbaan, velddienst, kaartlezen veel sport.

Daarna 9 maanden functie opleiding met veel wetgeving en 8 uur per week sport (veel zelfverdediging).

Dat was hem in een notendop...
Je Maintiendrai

Michelvh


KMAR1995

Speedmars tijdens AMBV?

Zowel hoeveel km?

KMAR1995

You are totally wrong

I ain't doing this "Expres"
Citaat van: onderofficier op 23/03/2011 | 19:25 uur
Citaat van: KMAR1995 op 23/03/2011 | 19:04 uur
Doe je de hindernisbaan bij de ambv met rugzak en gevechtskleding  etc etc?

of gewoon in broek en shirt?

ik vraag me af wat de bedoeling is van al je vragen.

Je wekt de indruk dat je uit nooit zelf ergens bent wezen kijken op een open dag o.i.d.   
Daarnaast is er zo veel over defensie op het internet te vinden incl. foto's  daarop kan je zien hoe men de hindernisbaan neemt.

Ik heb je er al eerder op gewezen dat je uit je zelf iets moet gaan (op)zoeken

Maar ik krijg het gevoel dat je dit soort vragen expres doet.

onderofficier

Citaat van: KMAR1995 op 23/03/2011 | 19:04 uur
Doe je de hindernisbaan bij de ambv met rugzak en gevechtskleding  etc etc?

of gewoon in broek en shirt?

ik vraag me af wat de bedoeling is van al je vragen.

Je wekt de indruk dat je uit nooit zelf ergens bent wezen kijken op een open dag o.i.d.   
Daarnaast is er zo veel over defensie op het internet te vinden incl. foto's  daarop kan je zien hoe men de hindernisbaan neemt.

Ik heb je er al eerder op gewezen dat je uit je zelf iets moet gaan (op)zoeken

Maar ik krijg het gevoel dat je dit soort vragen expres doet.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KMAR1995

Doe je de hindernisbaan bij de ambv met rugzak en gevechtskleding  etc etc?

of gewoon in broek en shirt?

Nicolai

Mocht je je graag willen voorbereiden op fysiek gebied, wat erg verstandig is... Zal ik er zeker voor zorgen dat je een stel goede stevige schoenen aantrekt (bij voorkeur kisten) en lopen maar. Want als je sportschoenen gewend bent zal je zeker last krijgen van blaren en dergelijken. Er word namelijk van je verwacht dat je hele stukken loopt in soms een moordtempo. Als je dan niet gewend bent om op stevige schoenen te lopen zal je zeker veel last krijgen.
En zorg er gewoon voor dat je met een goede basis conditie aan de opleiding begint. Af en toe hardlopen en de fitness in. Dit scheelt je allemaal weer tijdens je AMBV.
Doe ermee wat je wilt en veel succes!!!!


WMR Roy

#259
Citaat van: 52 op 12/01/2010 | 12:50 uur
Wie zijn er al aan het hardlopen enzo voor de ambv begint?
Is het nou echt zo dat je zoveel moet rennen en doen van te voren of overdrijven mensen?
Zit er een groot verschil in wat dames en heren moeten kunnen?

alvast bedankt voor de antwoorden..

Vanaf de laatste nieuwe lichting (09-11 dacht ik) hebben ze een 1-daagse vooropkomst ingesteld, de helft van deze dag bestaat uit sporttesten. Zo kan het kader zien hoe jij er fysiek voorstaat en kun je zelf ervaren of je fit genoeg bent.

De eis voor de mannen op de KUV-test (kracht- en uithoudingssvermogen) is 2400 meter lopen in 12 min, 20 pushups en 30 situps. Voor de vrouwen is dit 1900 meter, 10 pushups en 20 situps. Tijdens het marsen zijn de afstanden voor een ieder gelijk (tijdens de FIT én tijdens het trainen). Op de Hiba (hindernisbaan) slaan de vrouwen twee hindernissen over.


MichaelCabo

Citaat van: 52 op 12/01/2010 | 12:50 uur

Is het nou echt zo dat je zoveel moet rennen en doen van te voren of overdrijven mensen?

Nee hoor, dit moet niet, dit moet je voor jezelf bepalen.
Enige wat ik je kan vertellen is dat je jezelf heus wel tegen komt op een moment, als het dan niet fysiek is dan misschien wel mentaal. (Uitzonderingen daargelaten)
Als je al fit genoeg bent, dan zie ik persoonlijk geen reden om extra hard te trainen, maar het is natuurlijk wel een voordeel voor jezelf om wel te trainen ;D

Citaat van: 52 op 12/01/2010 | 12:50 uur
Zit er een groot verschil in wat dames en heren moeten kunnen?

Nee, alleen een paar honderd meter minder ver kunnen rennen, 10 push-ups en 15 sit-ups ?
In ieder geval zo iets.

52

Wie zijn er al aan het hardlopen enzo voor de ambv begint?
Is het nou echt zo dat je zoveel moet rennen en doen van te voren of overdrijven mensen?
Zit er een groot verschil in wat dames en heren moeten kunnen?

alvast bedankt voor de antwoorden..

Dekker

Citaat van: Laurens op 20/12/2009 | 21:00 uur
Citaat van: Dekker op 20/12/2009 | 20:55 uur
@owremco.. Tja landmacht is misschien ook wel top en mooi, alleen ik zit prima op me plek bij de KMAR ;)

Misschien moet je gewoon solliciteren op de functie van Remco  :angel:
Ja, eerst maar de organisatie echt leren kennen op verschillende functies... en dan misschien me ervaring overbrengen als instructeur   :lol:

Laurens

Citaat van: Dekker op 20/12/2009 | 20:55 uur
@owremco.. Tja landmacht is misschien ook wel top en mooi, alleen ik zit prima op me plek bij de KMAR ;)

Misschien moet je gewoon solliciteren op de functie van Remco  :angel:

Dekker

Daar heb je gelijk in. De herinneringen zijn top. :)

@owremco.. Tja landmacht is misschien ook wel top en mooi, alleen ik zit prima op me plek bij de KMAR ;)

MichaelCabo

Citaat van: Lt.Bozz op 17/12/2009 | 12:02 uur
Citaat van: Dekker op 16/12/2009 | 23:01 uur
Citaat van: Ap op 16/12/2009 | 13:22 uur
Ok, excuus misschien was ik wat te snel in mijn oordeel Ik was wat te snel in mijn oordeel..en zal de posting verwijderen. Ik vond mijn EMMV een mooie en leerzame ervaring maar dat ik sta te popelen om hem nog een keer te doen... nee.

8)
Ap
Haha ..

ik vraag me gewoon af of het mogelijk is.. zal wel niet, mwah goed.




Vraag je zelf eens af, of je werkplek het goed  vind dat jij 4maanden pleite bent ??

En daarbuiten gelaten denk ik dat je beter de mooie herinneringen kan koesteren, want het zal nooit hetzelfde zijn. Er zijn andere mensen, andere kader leden, andere opdrachten misschien wel.
Dat je het zo leuk hebt gevonden kan je beter zo houden, want misschien als je het opnieuw gaat doen vindt je het er geen zak aan.