Wissel hier info omtrent de IMO met elkaar uit!

Gestart door Defensieforum, 29/06/2005 | 16:21 uur

v8freak

Wie moet er nog meer op 21-11-05 opkomen in woensdrecht??? laat het ff weten, lijkt me wel interessant...

snoopy82

Heerlijk om te lezen hoe niet alleen militairen van de verschillende krijsmachtdelen elkaar de kop proberen in te drukken maar nu zelfs al de beginners. Ik begin zelf per 21 november aan de IMO en ik weet niet wat ik moet verwachten maar ik zie het wel. Ik ben het er mee eens dat al dat metaal en toehoren bij de poort gelaten moeten worden. Ik vind dat je een voorbeeld functie bekleed op dat moment en dat je er een beetje gelijk moet uit zien

Maar even wat anders hebben jullie dan niet opgelet tijdens de keuring.... :-\ zag wat daar allemaal binnen kwam wandelen. :-[ Het zag er niet uit man. :o Kijk dat je rocker bent of gabber zwart of wit maakt niks uit maar waar je voor solliciteerd probeer je er toch zo serieus mogelijk uit te zien.

Nou ja de rest zie ik wel. Ik hoop toch dat er wel iets opgelet wordt.

Ik groet jullie en het beste.
Snoopy :angel:

Queen1980

Citaat van: Lenoir op 21/07/2005 | 05:30 uurik vind het niet professioneel als militairen (dus niet burgers) met piercings e.d. rondlopen. Het ziet er niet uit (maar dat is zeer subjectief want anderen kunnen het prachtig vinden), maar het kan ook nog eens onhandig/gevaarlijk zijn bij het uitoefenen van ons "vak"!

Ik heb in 2003 stage gelopen bij vlb Twenthe. Destijds had ik ook nog een wenkbrauw piercing. Omdat ik dacht dat dat bij defensie niet mocht heb ik 'm voor aanvang van mijn stage uitgehaald.

Op mijn eerste stagedag kom ik bij de poort, en het eerste dat ik zie is een meisje met een piercing door haar wenkbrauw, een piercing onder haar lip en roze haar.

Buiten het feit dat het me tijdens oefeningen niet echt veilig lijkt, is dat ook nog eens het visitekaartje van je basis. Nou poeh daar scoor je punten mee !

Dus ben het wel degelijk eens met het feit dat piercings eruit moeten bij aanvang van militaire opleiding.
Winners never quit, quitters never win !!

KapiteinRob

#12
Citaat van: Jefferson op 20/07/2005 | 22:21 uur
Dus jij vind het erg als mensen met piercings en oorbellen rondlopen  ???

Aangezien ik heb gezegd het in dit geval met BHFH eens te zijn, reageer ik ook; ik vind het niet professioneel als militairen (dus niet burgers) met piercings e.d. rondlopen. Het ziet er niet uit (maar dat is zeer subjectief want anderen kunnen het prachtig vinden), maar het kan ook nog eens onhandig/gevaarlijk zijn bij het uitoefenen van ons "vak"!

Balic

Citaat van: bhfh op 20/07/2005 | 17:36 uur
Ik heb het niet over rambos'maar over standaard zaken die mijns inziens er bijhoren.

Ik was een tijdje terug op de kmsl en zag een peloton initiëlen waarvan een aantal blonde , te dikke dames op gymschoenen!!!!!  ??? :-X over het terrein waggelen. Lachwekkend!  Ik vind de haardracht vaak beroerd, ik zie mensenn met piercings, lang haar en oorbellen en een tenue dat niet in orde is. Juist bij een opleiding moet dit pico-bello zijn. En mensen die niet de juiste fysieke geschiktheid hebben om met kistjes te marcheren mogen imho meteen over het hek geschopt worden.

Dus jij vind het erg als mensen met piercings en oorbellen rondlopen  ???

KapiteinRob

Citaat van: bhfh op 20/07/2005 | 17:36 uur
Haardracht is mijns inziens verplicht kort en dames in een knotje. uiterlijk en tenue moet verzorgd zijn en de fysieke gesteldheid in orde. Dit is echt niks teveel gevraagd vind ik. Als dit bij de opleiding al niet in orde is hoe moet dat dan verder! Het gaat behalve inzetbaarheid en professionaliteit ook om een stukje uitstraling naar buiten toe die in operatiegebied of internationale inzet een groot verschil kan maken.

Helemaal mee eens, hoewel een kntoje ook een staartje mag zijn.......  ;)

Cobra4

Komt een klein probleempje bij.

KPU is vaak niet in staat alle IMO klassen compleet te kleden.
Leerlingen met een "afwijkende" schoenmaat moeten vaak de eerste weken en soms maanden op eigen schoenen lopen.
Dit zelfs zonder dat defensie van plan is dat te vergoeden.  :-\

Ik heb een paar IMO klassen gezien die niet meer dan een veldpet en overall verstrekt kregen bij aanvang IMO. De rest volgede "later".
Peloton 3 602 Sqn

bhfh

Ik heb het niet over rambos'maar over standaard zaken die mijns inziens er bijhoren.

Ik was een tijdje terug op de kmsl en zag een peloton initiëlen waarvan een aantal blonde , te dikke dames op gymschoenen!!!!!  ??? :-X over het terrein waggelen. Lachwekkend!  Ik vind de haardracht vaak beroerd, ik zie mensenn met piercings, lang haar en oorbellen en een tenue dat niet in orde is. Juist bij een opleiding moet dit pico-bello zijn. En mensen die niet de juiste fysieke geschiktheid hebben om met kistjes te marcheren mogen imho meteen over het hek geschopt worden.

Haardracht is mijns inziens verplicht kort en dames in een knotje. uiterlijk en tenue moet verzorgd zijn en de fysieke gesteldheid in orde. Dit is echt niks teveel gevraagd vind ik. Als dit bij de opleiding al niet in orde is hoe moet dat dan verder! Het gaat behalve inzetbaarheid en professionaliteit ook om een stukje uitstraling naar buiten toe die in operatiegebied of internationale inzet een groot verschil kan maken.

KapiteinRob

Citaat van: Ros op 17/07/2005 | 12:14 uur
Ik ga er van uit dat, op een enkeling na, bij de keuringen en aanname procedure het kaf van het koren word gescheiden en dat alleen geschikt personeel aan de IMO begint.

Ervan uitgaande dat bij de EMMV (de IMO bij de KM) alleen het kaf opkomt dat door het IKS gescheiden is van het koren, is het kaf lang niet altijd van geschikte kwaliteit! Ik neem aan dat dit dan ook voor de IMO van KLu geldt.

Citaat van: Ros op 17/07/2005 | 12:14 uur
Bij de Luchtmacht telt de inzet van hercencellen zwaarder dan de inzet van spieren.

??? :-X ;D........

KapiteinRob

Citaat van: paul... op 17/07/2005 | 12:13 uur
Je krijgt toch eerst een proeftijd van 6 maanden, waarin expliciet vermeld staat: " gedurende de proeftijd kan de aanstelling, zowel door u als door mij, zonder opgaaf van reden worden beeindigd."

Ik moet je HELAAS teleurstellen; hoewel de voorschriften dit inderdaad zo stellen, is de praktijk dat dit alleen geldt voor de militair in proeftijd en niet voor de werkgever defensie. Als je als defensie een militair binnen z'n proeftijd de laan uit wilt sturen, zul je met een gedegen motivering moeten komen!

Citaat van: paul... op 17/07/2005 | 12:13 uur
Aan rambo's hebben ze niks bij de luchtmacht, je moet capabel zijn, je taken goed te kunnen uitvoeren.En naar mijn mening is een goed stel hersenen belangrijk dan de algehele conditie.Al moet deze wel aan een aantal  basiseisen voldoen.

En dat geldt natuurlijk ook voor de KL en KM...... ;)

Citaat van: paul... op 17/07/2005 | 12:13 uur
Wil je een echte drillinstructeur, dan moet je bij het korps commandotroepen zijn.

Mwa, ik ken er nog wel een paar bij de mariniers...... En wie weet loopt er zelfs bij LMB nog wel eentje! ;D

Ros

Citaat van: bhfh op 17/07/2005 | 08:50 uur
imo bij de luchtmacht is helaas een eitje. Zelfs mensen die totaal niet geschkt zijn komen erdoor helaas. De imo zou een streng selectieportaal moeten zijn, nu wordt iedereen, hoe incapabel ook, er maar doorgesluisd. Instructeurs zijn aan handen en voeten gebonden en iemand over het hek schoppen (en al helemaal vrouwen en allochtonen( is een enorme bureaucratische rompslomp waar ook de haag zich mee bemoeit.

Wil je de IMO weer op niveau krijgen zet er wat potige "drill indstructors" neer  die een stevige opleiding verzorgen waarbij met name ook motivatie, instelling en doorzettingsvermogen worden getest en getraind. Zij moeten carte blanche hebben om iedereen die niet voldoet eruit te schoppen. Ongeacht ras of gender, zonder bemoeienis uit den Haag en gezever overpercentages. Beter geen personeel dan niet gekwalificeerd personeel

En hoe komt u al aan al deze wijsheid ?.

De IMO is de basisopleiding die iedere luchtmachtmedewerker moet volgen, en geen selectieportaal.  De intentie is niet om een club Rambo's klaar te stomen maar om mensen een aantal basis vaardigheden aan te leren die ze mogelijk nodig zullen hebben tijdens een inzet. Bedenk dat een groot gedeelte van het luchtmacht personeel op een technisch gebied aan het werk is en niets met daadwerkelijke gevechtshandelingen te maken hebben (krijgen). De opleiding van de mensen de wel te maken (kunnen) krijgen met daadwerkelijke gevechtshandelingen is een stuk zwaarder en vindt plaats na het doorlopen van de IMO.

Ik ga er van uit dat, op een enkeling na, bij de keuringen en aanname procedure het kaf van het koren word gescheiden en dat alleen geschikt personeel aan de IMO begint.

Bij de Luchtmacht telt de inzet van hercencellen zwaarder dan de inzet van spieren.

paul...

#4
Wat versta je onder bureaucratische rompslomp?
Je krijgt toch eerst een proeftijd van 6 maanden, waarin expliciet vermeld staat: " gedurende de proeftijd kan de aanstelling, zowel door u als door mij, zonder opgaaf van reden worden beeindigd."

Aan rambo's hebben ze niks bij de luchtmacht, je moet capabel zijn, je taken goed te kunnen uitvoeren.En naar mijn mening is een goed stel hersens belangrijk dan de algehele conditie.Al moet deze wel aan een aantal  basiseisen voldoen.

Wil je een echte drillinstructeur, dan moet je bij het korps commandotroepen zijn.

Groetjes Paul.

KapiteinRob

Citaat van: bhfh op 17/07/2005 | 08:50 uur
De imo zou een streng selectieportaal moeten zijn,

Volgens mij zou het IKS een dergelijke functie moeten uitoefenen. Daar zitten namelijk de slapjanussen die zich drukker om aannamecijfers maken dan om kwaliteit! Als het IKS eens aan z'n werk zou gaan, zouden er sowieso al minder uitvallers zijn in de initiële opleidingen.....

bhfh

imo bij de luchtmacht is helaas een eitje. Zelfs mensen die totaal niet geschkt zijn komen erdoor helaas. De imo zou een streng selectieportaal moeten zijn, nu wordt iedereen, hoe incapabel ook, er maar doorgesluisd. Instructeurs zijn aan handen en voeten gebonden en iemand over het hek schoppen (en al helemaal vrouwen en allochtonen( is een enorme bureaucratische rompslomp waar ook de haag zich mee bemoeit.

Wil je de IMO weer op niveau krijgen zet er wat potige "drill indstructors" neer  die een stevige opleiding verzorgen waarbij met name ook motivatie, instelling en doorzettingsvermogen worden getest en getraind. Zij moeten carte blanche hebben om iedereen die niet voldoet eruit te schoppen. Ongeacht ras of gender, zonder bemoeienis uit den Haag en gezever overpercentages. Beter geen personeel dan niet gekwalificeerd personeel

Defensieforum

Hier kunt u al uw informatie en vragen kwijt omtrent de IMO zoals wat je moet meenemen, je kunt verwachten etc. etc.

Iedereen veel suuc6 met de IMO van mijn kant.

Mvgr

Nick
Moderator