Boelema directeur van marinemuseum

Gestart door Ace1, 15/12/2018 | 11:26 uur

Ace1

DEN HELDER

Oud-marineofficier Kees Boelema Robertus is per 1 februari de nieuwe directeur van het Marinemuseum.

Na het plotselinge vertrek van directeur Paul van de Sijs uit Den Helder werd al gepleit voor de aanstelling van een opvolger die goed bekend is met de Koninklijke Marine. Door de aanstelling van de voormalige commandeur Boelema Robertus wordt aan die kwalificatie zeker voldaan.

,,De marine, het Marinemuseum en Den Helder hebben een bijzondere plaats in mijn hart", zegt Boelema Robertus als de krant hem feliciteert met zijn nieuwe baan. ,,Ik kom niet uit de museumwereld, maar ik heb er wel affiniteit mee en ben gewend organisaties te leiden." Boelema Robertus was in een van zijn laatste functies bij de zeemacht directeur van het marinebedrijf, nu DMI genoemd.

Na zijn afzwaaien was hij onder meer een van de formateurs die aan de wieg stond van de coalitie van partijen die Den Helder momenteel bestuurt. Paul van Vlijmen, directeur van de stichting waar de Defensiemusea onder vallen, is blij dat de oud-marineofficier de gelederen komt versterken.

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20181214_27570480/boelema-directeur-van-marinemuseum