Marine vuurt raketten af

Gestart door StrataNL, 11/02/2014 | 18:22 uur

Harald

Citaat van: Strata op 12/02/2014 | 11:52 uur
Betwijfel ik... De Smile op de OPV's is softwarematig niet geschikt om ESSM's of SM-2 teet zeg begeleiden. Ik denk eerder dat ze de zorg hadden voor de target drone o.i.d

en die I400 dan, als je kijkt naar de specs dan heeft deze :
- AESA 3D radar
- met gunfire control against surface targets
- optional : active tracking and missile uplink

en link 16 communication system

zodoende ook mijn hypothese.

Info I400 mast :
https://www.thalesgroup.com/sites/default/files/asset/document/Datasheet%20IM400_DS163_10_12_HR.pdf

Elzenga

Citaat van: Strata op 12/02/2014 | 11:52 uur
Betwijfel ik... De Smile op de OPV's is softwarematig niet geschikt om ESSM's of SM-2 teet zeg begeleiden. Ik denk eerder dat ze de zorg hadden voor de target drone o.i.d

Dat ze betrokken zijn bij de oefeningen (die meer inhouden dan deze lanceringen)  hoeft niet te betekenen dat ze ook een directe rol hierin hebben gespeeld.
inderdaad..maar het is toch een opvallende quote die Poleme noemt...en iets waar al eerder hier op het forum zorgen over zijn uitgesproken...dat de OPVs uiteindelijk ook bij missies worden ingezet waarvoor ze te licht bewapend zijn.

StrataNL

Betwijfel ik... De Smile op de OPV's is softwarematig niet geschikt om ESSM's of SM-2 teet zeg begeleiden. Ik denk eerder dat ze de zorg hadden voor de target drone o.i.d

Dat ze betrokken zijn bij de oefeningen (die meer inhouden dan deze lanceringen)  hoeft niet te betekenen dat ze ook een directe rol hierin hebben gespeeld.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Harald

Citaat van: Poleme op 12/02/2014 | 01:22 uur
"Met deze training is de marine op inzet in het hogere geweld spectrum voorbereid."

Wat was de rol van Zr.Ms. Holland dan in deze oefening?

Hypothese : De Holland, de Zeven provinciën en Van Speijk zijn gelinkt met elkaar in het vuurleidingsysteem, waarbij de Holland met z'n I400-mast de leiding heeft en de raketten leidt.

Zo maar een gedachte, ik weet niet of dit ook in zovere kan.

Poleme

"Met deze training is de marine op inzet in het hogere geweld spectrum voorbereid."

Wat was de rol van Zr.Ms. Holland dan in deze oefening?
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

StrataNL

De Koninklijke Marine trainde vandaag voor de Noorse kust de tactische inzet van verschillende grote wapensystemen. Zo vuurde Zr.Ms. De Zeven Provinciën luchtverdedigingsraketten af van het type Evolved Sea Sparrow en Standard Missile 2 en Zr.Ms. van Speijk een Nato Sea Sparrow in een realistisch 'train as you fight' scenario. Met deze training is de marine voorbereid op inzet in het hogere geweldspectrum. Aan de oefening deden de Zr.Ms. De Zeven Provinciën, Zr.Ms. Van Speijk en Zr.Ms. Holland mee.

Voor de foto's:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.604620582942191.1073741957.296893153714937&type=1

KIJKTIP: Vanavond in de late editie van Hart van Nederland (22.30 uur): videobeelden van de lancering.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation