Grensbewaking nieuwe stijl ..........

Gestart door Ros, 14/05/2018 | 23:27 uur

Poleme

#40
Citaat van: Ros op 15/05/2018 | 23:21 uur
Als de balans zo rond de 50% blijft is het dus acceptabel dat er "collateral damage" is ?

"Die Palestijnen lijken ook zo veel op elkaar". Lijkt mij heel sterk dat je in alle commotie, spanning en rook van de traangasgranaten en brandende autobanden een positieve identificatie kan maken, concluderen dat het een "terrorist" betreft en hem/haar dan vervolgens voor de plaat te (kunnen) schieten ?

Volgens mij is er aan beide zijde sprake van desinformatie en propaganda.
Na-kniek sma !!  (Hebrew 'slang' voor: luister hansworst, niet kwaad bedoeld hoor)

Het is een vaststaand feit dat al sinds de eerste Intifadah van eind jaren t/m begin jaren 90, dat leden van PLO, Hamas en Palestijnse Islamitische Jihad (PIJ) zich altijd onder relschoppers of oproerkraaiers mengen.  Sinds de tweede Intifadah gebruikten deze terroristen oproerkraaiers als het ware als menselijke schild.  De relschoppers gebruikten stenen en bijvoorbeeld katapulten, de terroristen waren wel bewapend met mitrailleurs, RPG's en / of explosieven.

Deze organisaties worden ook geïnfiltreerd door de Shabak (bij jullie beter bekend als de Shin Beth, hun AIVD) en de "Aman", hun MIVD.
Vaak gebeurd het ook dat tijdens Palestijnse rellen dat Shabak leden of contra-terreur personeel van de Israelische Border Police (para-militaire grens politie) undercover verkleed als Palestijn zich mengen onder deze oproerkraaiers.

Dus is het ook niet vreemd dat Israel Schutters Lange Afstand (SLA) / scherpschutters inzet tegen Hamas en PIJ leden die zich mengden met die 30.000 mensen.
Deze SLA's komen ook niet uit reguliere IDF eenheden.  Maar behoren tot de Duvdevan / Eenheid 217 elite eenheid van het IDF Commando Brigade.  En Yamas en YAMAN elite contra-terreur eenheden van de Israeli Border Police.

Heel veel leden van de Duvdevan, Yamas en YAMAN zijn Mizrahi Joden, van oorsprong afkomstig uit Arabische landen.
Zien er heel Palestijns uit en spreken naast Hebreeuws ook hoog-Arabisch en soms ook het nationale dialect van het land waar hun ouders vandaan kwamen.

Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

A.J.

Het aantal Hamas doden is al opgeplust naar 50 van de 62... Tot zover allemaal "onschuldigen"...

Huzaar1

Citaat van: Ros op 14/05/2018 | 23:30 uur
Liggend opgelegd Palestijnen afknallen. Israel moet dan gezien worden als modern en beschaafd land  :sick: :dead:

Ik vermoed dat dit niet om onschuldige palestijnen gaat. Ze zullen vast de geldende regels hebben overtreden. En hoe eenzijdig of oneerlijk ook..deze waren betrokkenen prima bekend.

Daarnaast hoor ik zelfs dat moeders met babies slachtoffer zijn.

Dan vraag ik me af..had betrokkene de wereld geen plezier gedaan dooe geen kind te krijgen. Welke achterlijke idioot gaat nu met kind ' protesteren', daar? Dan vraag je erom.


Schouders ophalen en doorgaan is het devies.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Mourning

Citaat van: Oorlogsvis op 16/05/2018 | 14:05 uur
En toch...ik ben voorstander van keiharde aanpak bij gewelds demonstraties dat wel. Van mij mogen ze ook bij supporters geweld eerder traangas en gierkannonen inzeten gewoon van de stront spuiten op die gasten kijk eens wie er dan nog blijft staan  :devil:....rubber kogels ook prima.


Maar hoezeer ik Israel ook altijd steun...nu zaten ze fout eerlijk is eerlijk....net zoals dat de Russen een kapitale blunder maakte door de MH-17 neer te knallen.

De Joden verdienen een plek en dat is Israel maar het kan niet zo zijn dat ze die Palestijnen opsluiten in openlucht gevangenissen dat kan allemaal best anders

Ongelooflijk maar waar... ik ben het met je eens!

Normaliter heb ik altijd veel begrip voor Israel en haar "precaire"(...understatement much?) situatie in de regio en ik begrijp ook dat Hamas en andere actoren proberen de zaak te laten escaleren. Desondanks... het optreden van enkele dagen geleden komt mij op het eerste gezicht wel erg "heftig" over.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Zander

Citaat van: Oorlogsvis op 16/05/2018 | 14:05 uur
En toch...ik ben voorstander van keiharde aanpak bij gewelds demonstraties dat wel. Van mij mogen ze ook bij supporters geweld eerder traangas en gierkannonen inzeten gewoon van de stront spuiten op die gasten kijk eens wie er dan nog blijft staan  :devil:....rubber kogels ook prima.


Maar hoezeer ik Israel ook altijd steun...nu zaten ze fout eerlijk is eerlijk....net zoals dat de Russen een kapitale blunder maakte door de MH-17 neer te knallen.

De Joden verdienen een plek en dat is Israel maar het kan niet zo zijn dat ze die Palestijnen opsluiten in openlucht gevangenissen dat kan allemaal best anders

En dat anders is al sinds de stichting van Israël het probleem. Ieder idee ieder voorstel word wel weer afgewezen door een van beide partijen. Er is geen fatsoenlijke oplossing en die komt er voorlopig ook niet.
People are sheep

Oorlogsvis

En toch...ik ben voorstander van keiharde aanpak bij gewelds demonstraties dat wel. Van mij mogen ze ook bij supporters geweld eerder traangas en gierkannonen inzeten gewoon van de stront spuiten op die gasten kijk eens wie er dan nog blijft staan  :devil:....rubber kogels ook prima.


Maar hoezeer ik Israel ook altijd steun...nu zaten ze fout eerlijk is eerlijk....net zoals dat de Russen een kapitale blunder maakte door de MH-17 neer te knallen.

De Joden verdienen een plek en dat is Israel maar het kan niet zo zijn dat ze die Palestijnen opsluiten in openlucht gevangenissen dat kan allemaal best anders

A.J.

Citaat van: Ros op 15/05/2018 | 23:21 uur
Als de balans zo rond de 50% blijft is het dus acceptabel dat er "collateral damage" is ?

"Die Palestijnen lijken ook zo veel op elkaar". Lijkt mij heel sterk dat je in alle commotie, spanning en rook van de traangasgranaten en brandende autobanden een positieve identificatie kan maken, concluderen dat het een "terrorist" betreft en hem/haar dan vervolgens voor de plaat te (kunnen) schieten ?

Volgens mij is er aan beide zijde sprake van desinformatie en propaganda.

If you can't stand the heat, get out of the kitchen.

Ros

#33
Citaat van: A.J. op 15/05/2018 | 21:54 uur
Van die 62 zijn ondertussen al 32 geidentificeerd als Hamas/ terroristen... En dat aantal zal nog wel ff oplopen schat ik zo in.

Als de balans zo rond de 50% blijft is het dus acceptabel dat er "collateral damage" is ?

"Die Palestijnen lijken ook zo veel op elkaar". Lijkt mij heel sterk dat je in alle commotie, spanning en rook van de traangasgranaten en brandende autobanden een positieve identificatie kan maken, concluderen dat het een "terrorist" betreft en hem/haar dan vervolgens voor de plaat te (kunnen) schieten ?

Volgens mij is er aan beide zijde sprake van desinformatie en propaganda.

A.J.

Citaat van: Oorlogsvis op 15/05/2018 | 21:57 uur
Nou dan hebben ze het fantastisch gedaan..Hamas afknallen is wat mij betreft prima hoor..alleen geen onschuldigen.

Tsja, als ik het clubhuis van de Hell's Angels binnen loop en ga roepen dat alle Harley rijders homo's zijn zal iedereen ook zeggen dat het mijn eigen schuld is dat ik een pak slaag heb gekregen...

Zander

Citaat van: Oorlogsvis op 15/05/2018 | 21:52 uur
Nou ok....Israel heeft gelijk ...dammmmmmmm......dan hebben de Amerikaanse politie-diensten ook gelijk met hun keiharde aanpak van al die zwarten ?

Dan kan de Nederlandse politie de volgende keer bij linkse demonstraties tegen weet ik het niet wat ook het vuur openen ? ....supporters rellen ...die klootzakken zijn
altijd uit op rottigheid..gewoon de MAG erop ?

Een Palestijns leven doet er niet toe...maar Europeanen of Amerikanen slachtoffer worden gaat iedereen helemaal los op Facebook...dat klopt ook niet.

En wie hoor je nou over die 5 voudige aanslag in Indonesie ??.,.......ach het zijn maar Indo's toch ?

Ik heb hier CNN aan en die zijn behoorlijk scherp over het Israelische gedrag.

Maar dan wel de ME zonder wapenstok en met MP5.
Kijken of men dan nog het lef heeft.......
Snap je nu misschien waar ik heen wil?
Die idioten gaan voorwaarts terwijl ze weten dat het de IDF menes is.
People are sheep

A.J.

#30
Citaat van: Oorlogsvis op 15/05/2018 | 21:52 uur
Nou ok....Israel heeft gelijk ...dammmmmmmm......dan hebben de Amerikaanse politie-diensten ook gelijk met hun keiharde aanpak van al die zwarten ?

Dan kan de Nederlandse politie de volgende keer bij linkse demonstraties tegen weet ik het niet wat ook het vuur openen ? ....supporters rellen ...die klootzakken zijn
altijd uit op rottigheid..gewoon de MAG erop ?

Ga jij nu ook al deze stompzinnige vergelijkingen maken?

Citaat
Een Palestijns leven doet er niet toe...maar Europeanen of Amerikanen slachtoffer worden gaat iedereen helemaal los op Facebook...dat klopt ook niet.

En wie hoor je nou over die 5 voudige aanslag in Indonesie ??.,.......ach het zijn maar Indo's toch ?

Je had er natuurlijk een topic over kunnen openen... Je weet uit welke hoek die aanslag kwam dus het past wel in je straatje.

Citaat
Ik heb hier CNN aan en die zijn behoorlijk scherp over het Israelische gedrag.

Dat mag en is ook geen enkel probleem. Maar als je denkt dat er alleen maar een club onschuldige vrouwen en kinderen aan de hekken staat te rammelen ben je behoorlijk naief.

Oorlogsvis

Citaat van: A.J. op 15/05/2018 | 21:54 uur
Van die 62 zijn ondertussen al 32 geidentificeerd als Hamas/ terroristen... En dat aantal zal nog wel ff oplopen schat ik zo in.
Nou dan hebben ze het fantastisch gedaan..Hamas afknallen is wat mij betreft prima hoor..alleen geen onschuldigen.

Oorlogsvis

Citaat van: A.J. op 15/05/2018 | 21:20 uur
Jij komt er regelmatig?
Ja ik ben een paar keer in Israel geweest en niet in Eilat.

A.J.

Citaat van: Oorlogsvis op 15/05/2018 | 21:48 uur
Ik ben niet echt anti-Israel..nooit geweest..alleen de laatste tijd maken ze het wel erg bont. Ze hebben een grote fout gemaakt door 61 demonstranten te vermoorden en meer dan 1000 gewonden.

Van die 62 zijn ondertussen al 32 geidentificeerd als Hamas/ terroristen... En dat aantal zal nog wel ff oplopen schat ik zo in.

Oorlogsvis

Nou ok....Israel heeft gelijk ...dammmmmmmm......dan hebben de Amerikaanse politie-diensten ook gelijk met hun keiharde aanpak van al die zwarten ?

Dan kan de Nederlandse politie de volgende keer bij linkse demonstraties tegen weet ik het niet wat ook het vuur openen ? ....supporters rellen ...die klootzakken zijn
altijd uit op rottigheid..gewoon de MAG erop ?

Een Palestijns leven doet er niet toe...maar Europeanen of Amerikanen slachtoffer worden gaat iedereen helemaal los op Facebook...dat klopt ook niet.

En wie hoor je nou over die 5 voudige aanslag in Indonesie ??.,.......ach het zijn maar Indo's toch ?

Ik heb hier CNN aan en die zijn behoorlijk scherp over het Israelische gedrag.