Duitse fregat ontwikkelingen

Gestart door Loup, 03/11/2005 | 21:32 uur

StrataNL

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 23/12/2017 | 09:38 uur
Het is een oversized OPV.
Aan de ene kant wel, aan de
andere kant niet. Onze OPV's waren nog enigszins betaalbaar. De F125 is veel meer fregat dan OPV. Hele vreemde strategie van de buren.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: StrataNL op 23/12/2017 | 01:38 uur
Het hele idee van dat schip is vaag. Over-engineered (https://en.wikipedia.org/wiki/Overengineering), de duurste systemen en nieuwste snufjes. Maar ondertussen weet de Duitse marine ook niet echt wat ze er nou mee aan moeten.

Het is een oversized OPV.

StrataNL

Citaat van: vlincent op 23/12/2017 | 01:24 uur
De F-125 fregat maakt gebruikt van twee eilanden, om zo de survivability te vergroten. Maar het is de bedoeling dat de schepen worden gebruikt in een laag geweld spectrum, tenminste dat is wat ik lees. De keuze voor meer overlevingsvermogen, is dat niet overdreven? Of zit er nog een diepere betekenis in?
Het hele idee van dat schip is vaag. Over-engineered (https://en.wikipedia.org/wiki/Overengineering), de duurste systemen en nieuwste snufjes. Maar ondertussen weet de Duitse marine ook niet echt wat ze er nou mee aan moeten.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

vlincent

De F-125 fregat maakt gebruikt van twee eilanden, om zo de survivability te vergroten. Maar het is de bedoeling dat de schepen worden gebruikt in een laag geweld spectrum, tenminste dat is wat ik lees. De keuze voor meer overlevingsvermogen, is dat niet overdreven? Of zit er nog een diepere betekenis in?

StrataNL

Citaat van: tentara71 op 22/12/2017 | 17:30 uur
They will be armed with HARPOON and RAM missiles, one 127 mm machine gun, two 27 mm and five 12.7 mm guns

127mm met 600rpm?
Waar staat 600rpm?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

MasterChief1971

They will be armed with HARPOON and RAM missiles, one 127 mm machine gun, two 27 mm and five 12.7 mm guns

127mm met 600rpm?
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

StrataNL

#70
Citaat van: Lex op 22/12/2017 | 15:20 uur
Gezien het feit dat de laatste postings niets van doen hebben met de schietoefening, is de titel van dit topic aangepast; tevens zijn diverse andere topics omtrent het F125 fregat toegevoegd.

Lex
Algeheel beheerder

Dank, heb tevergeefs naar een algemeen topic over de F-125 gezocht, dus toen maar hier geplaatst.

Citaat van: Thomasen op 22/12/2017 | 14:10 uur
Nog steeds omdat die dingen scheef hangen?
Niet alleen dat, seatrials waren onder de maat waardoor de Duitse versie van DMO de ze niet in dienst wil stellen.

Meer hier: https://navaltoday.com/2017/12/22/germany-returns-lead-f125-frigate-to-builder-report/

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Lex

Gezien het feit dat de laatste postings niets van doen hebben met de schietoefening, is de titel van dit topic aangepast; tevens zijn diverse andere topics omtrent het F125 fregat toegevoegd.

Lex
Algeheel beheerder

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#68
Der Marine reicht es - deutsche Problemfregatte geht zurück an die Werft

Het gaat best aardig de laatste tijd met Duitse fregatten en onderzeeboten...

jurrien visser (JuVi op Twitter)


Huzaar1

Die Duitse scheepsbouw van de laatste jaren  :angel:
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Harald

German Military to Skip Tender for 1.5 Bln Euro Warship Purchase   ( gaat dus niet zonder slag of stoot .... of zullen ze er nog helemaal van af zien )

BERLIN --- The German Defence Ministry on Thursday said it would skip an open tender for the planned purchase of five more corvettes valued at 1.5 billion euros and instead ask the three-company consortium that built the existing warships to submit a bid.

"The defence ministry has decided to ask the ARGE K130 consortium to bid for procurement of five additional, nearly identical ships," a ministry spokesman said.

German lawmakers have criticised the ministry's plans to skip a competition, saying it violated basic procurement principles mapped out by Defence Minister Ursula von der Leyen.

The ARGE K130 group that built the first five Braunschweig-class corvettes was led by Blohm + Voss GmbH, a Hamburg-based shipyard, with participation of two other shipyards, Friedrich Luerssen Werft in Bremen and SIAG Nordseewerke GmbH.

http://www.defense-aerospace.com/article-view/release/180619/germany-to-skip-tender-for-1.5bn-euro-corvette-purchase.html

http://www.reuters.com/article/germany-navy-idUSL5N1FG7BX

Ronald Elzenga

Citaat van: Thomasen op 29/01/2017 | 16:56 uur
Is dat zo? De meeste berichten die ik erover heb gelezen wordt rekening gehouden met modificaties. Zou ook moeten m.i., alleen is nergens concreet wat voor modificaties dat zijn. Een kopie kun je denk ik echt vergeten. Sowieso zal er voor de 2e batch gekeken worden naar enkele technologieen die inmiddels veranderd zijn of vernieuwd. Het K130 is inmiddels ook een ontwerp van 15 jaar geleden. Daar komen echt aanpassingen in.
Zover ik het nieuws dat ik voorbij heb zien komen in deze goed heb begrepen dus niet of nauwelijks. En daar is dus niet iedereen blij mee in marineland Duitsland.

Ronald Elzenga

Citaat van: Ace1 op 29/01/2017 | 16:33 uur
Elzenga die 5 extra korvetten vervangen de Snelboten van de Duitse marine.
Klopt...en was ook al voorzien. Alleen kiest men er voor de bestaande korvetten nog eens 5x te kopiëren in plaats van een beoogde nieuwe korvet-klasse te ontwerpen en bouwen (zoals men wel doet voor de Israëlische order). Daar is dus nogal wat kritiek op in Duitsland, maar ik denk dat het een goede keuze is zo. Je kunt..zeker in deze tijd van spanningen..denk ik beter nu enige kwantiteit opbouwen en die schepen later upgraden..dan weer alles opnieuw te ontwerpen en uit te vinden. Met alle risico's van dien.