Benoemingen in de Defensietop

Gestart door Lex, 22/02/2012 | 10:21 uur

Ace1

Citaat van: jurrien visser op 09/03/2012 | 19:19 uur
Wellicht een goed (old boys) netwerk.

Jurrien we bedoelen hetzelfde, als het beestje maar een naam heeft ;)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 09/03/2012 | 19:02 uur
Misschien heeft Generaal-majoor Leijtens  bruine armen? :devil:

Wellicht een goed (old boys) netwerk.

Ace1

Citaat van: Enforcer op 09/03/2012 | 15:56 uur
In 9 maanden weer bevorderd?! Zulke korte tijden wordt alleen verbeterd door een Sld3 die Sld2 wordt.

Misschien heeft Generaal-majoor Leijtens  bruine armen? :devil:

KapiteinRob

Citaat van: jurrien visser op 09/03/2012 | 18:47 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 09/03/2012 | 18:44 uur
Ook geen 2 jaar op functie gezeten.....

Had je alles van te voren geweten, dan had je misschien wel voor het KIM gekozen.

Ook hier de selectiviteit van defensie in beeld; ik word als onderdeel van het voetvolk aan mijn plaatsingsduur gehouden EN het woord BEVORDERINGSSTOP wordt in mijn gezicht geslingerd.... Maar de regels gelden niet voor deze officier....

Elzenga

en nog steeds niet de KMAR die ik voor ogen sta  :P

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Kapitein Rob op 09/03/2012 | 18:44 uur
Ook geen 2 jaar op functie gezeten.....

Had je alles van te voren geweten, dan had je misschien wel voor het KIM gekozen.

KapiteinRob

Ook geen 2 jaar op functie gezeten.....

Enforcer

In 9 maanden weer bevorderd?! Zulke korte tijden wordt alleen verbeterd door een Sld3 die Sld2 wordt.

Lex

De ministerraad heeft vandaag ingestemd met de benoeming van generaal-majoor Hans Leijtens tot commandant van de Koninklijke Marechaussee. De benoeming gaat in op 31 mei 2012.

Generaal-majoor Leijtens is sinds augustus 2011 plaatsvervangend commandant. Voor zijn nieuwe functie wordt hij bevorderd tot luitenant-generaal. Als commandant wordt hij ook Gouverneur der Residentie en in die functie verantwoordelijk voor al het militair ceremonieel in Den Haag. De voordracht voor de benoeming is gedaan door minister Hans Hillen in overleg met minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie.

Afghanistan
Aantredend commandant Leijtens studeerde van 1981 tot 1985 aan de Koninklijke Militaire Academie en werkte van 1985 tot 1988 bij de landmacht. In 1989 trad hij in dienst bij de marechaussee, waar hij verschillende functies vervulde, waaronder die van districtscommandant Zuid. Ook was hij enige tijd beleidsadviseur op het Ministerie van Defensie. In 2010 was Leijtens in Afghanistan als commandant van het contingentscommando. Deze eenheid fungeert als de ogen en oren van de Commandant der Strijdkrachten.

Leijtens neemt het commando over van luitenant-generaal Dick Van Putten, die per 1 juni met zijn functioneel leeftijdsontslag gaat. Van Putten voert het commando sinds april 2008.

MINDEF,
9 maart 2012, 15.16 uur

KapiteinRob

Citaat van: Ace1 op 23/02/2012 | 20:03 uur
Ik heb de geruchten gehoord dat  Rob  de voornaam van de nieuwe commandant van het Korps Mariniers is. :devil:

Als je ervan uitgaat dat de DOPS bij CZSK als nevenfunctie "CKMARNS" heeft, zal dus de aflosser van brigade-generaal Rob Verkerk de nieuwe "CKMARNS" zijn. Overigens een functie die verder niet echt van belang is, omdat de vloot-marinierswinkel geintegreerd is. En ik heb uit het geruchtencircuit gehoord dat de voornaam van de nieuwe DOPS "Richard" is. En hoe verrassend, nu nog kolonel........

Dus kom maar weer met de zoveelste bevordering van de hoge heren!

guest1400

pfff belachelijk dit... het quota staat nu dus gewoon weer op +3  :hrmph:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 23/02/2012 | 21:23 uur
Jurrien een andere optie zou kunnen zijn SMI de Boer die ook met zijn voornaam Rob heet. ;)

Vandaar het "?"

Ace1

Citaat van: jurrien visser op 23/02/2012 | 20:18 uur
Ik heb de geruchten gehoord dat de voornaam Rob van de nieuwe commandant van het Korps Mariniers is. :devil:

Rob "Schrijver" een van onze onverschrokken forumleiders die de woeste wereldzeeën, met gevaar voor eigen leven, met een niets ontziend oog heeft bevaren op een klassieke stoomboot?
[/quote]

Jurrien een andere optie zou kunnen zijn SMI de Boer die ook met zijn voornaam Rob heet. ;)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 23/02/2012 | 20:03 uur
Citaat van: Piranha op 23/02/2012 | 19:35 uur
Tjonge, wat een veranderingen weer.

Ik mis nog wie de nieuwe commandant van het Korps Mariniers wordt, is dat nog niet bekend?

Ik heb de geruchten gehoord dat de voornaam Rob van de nieuwe commandant van het Korps Mariniers is. :devil:

Rob "Schrijver" een van onze onverschrokken forumleiders die de woeste wereldzeeën, met gevaar voor eigen leven, met een niets ontziend oog heeft bevaren op een klassieke stoomboot?

Ace1

#5
Citaat van: Piranha op 23/02/2012 | 19:35 uur
Tjonge, wat een veranderingen weer.

Ik mis nog wie de nieuwe commandant van het Korps Mariniers wordt, is dat nog niet bekend?

Ik heb de geruchten gehoord dat  Rob  de voornaam van de nieuwe commandant van het Korps Mariniers is. :devil: