Een paar vraagjes

Gestart door woosterink, 22/01/2014 | 18:06 uur

Dantji

Mustafa,

Je hebt het over een IKEA kar vol met spullen, dus ik neem aan dat je als in Soesterberg bent geweest bij het KPU bedrijf.
Al die spullen, dat is je PGU - dat heb je dus al.

Dat moet allemaal mee (prop het in je smp tas, dat is die weekendtas, grote 60L rugzak en evt een plunjebaal)  Ik zou ook beide paar gevechtschoenen meenemen extra veters en zooltjes, en zowel je binnen als buiten sportschoenen. Zwembroek, alles... heel de handel.

Alleen de spullen die bij je DT ( nette pak ) horen, neem je niet mee.
even uit het hoofd:

Overhemd groen lange en korte mouw
broek DT ( jas heb je nog niet ivm de emblemen )
zwarte riem
nette schoenen + 2 paar sokken
witte overhemd
clipon stropdassen
DT handschoenen - let op welke dit zijn, je hebt ook zwarte handschoenen die je wel mee moet nemen
witte handschoenen

Mocht je nu nog twijfelen, probeer dan even te bellen met de afdeling algemene zaken van je toekomstige bataljon
Of bel desnoods met de school waar je naar toe gaat. Als het goed is staat het nummer van de PC in je amo welkomst brief, waar ook je meldingsinstructie bijzit. Bel tussen 9.00 en 17.00 - geen gehoor - bel na 30 min. gewoon weer.

Tip: Ga met de auto

HAskHGP9

Citaat van: michielnr op 31/12/2015 | 10:21 uur
Als in de brief staat dat je al je verstrekte PGU mee moet nemen, dan neem je al je verstrekte PGU mee. Niet teveel nadenken.

Of juist even heel diep nadenken.

Waarom zou er staan: alles mee?

Dat kan alleen maar zijn, omdat je alles mee moet nemen.

Dus wat doe je dan? Je neemt alles mee.  :-*

michielnr

Als in de brief staat dat je al je verstrekte PGU mee moet nemen, dan neem je al je verstrekte PGU mee. Niet teveel nadenken.
NR

Bobber

Citaat van: Mustafa_IT op 30/12/2015 | 10:12 uur
Beste Collega's,

Weet even niet waar ik mijn vraag kan stellen, dus hierbij een poging wellicht dat iemand anders het al uitgelegd heeft.

IK heb onlangs een brief ontvangen Opkomstbrief AMO.

Daar staat het een en ander in. Er staat ook in dat je PGU moet mee nemen, en nog andere dingen zoals;

Alle verstrekte PGU (Persoonlijke Gevechtsuitrusting)
volledig, met uitzondering van het dagelijks tenue (DT) ook wel nette pak.
• Aan kleding:
~ Badslippers;
> Hardloopschoenen;
~ Sportbroek;
> Sportshirt;
> Trainingspak

IK heb trouwens de mensen van KPU al geprobeerd te bereiken maar krijg niemand aan de lijn en van Burgp Leerlingbeheer ook niemand.

Wat ik zelf niet begrijp is, we hebben een IKEA KAR vol met kleding en schoenen enz ontvangen.

Moeten die nou allemaal wel mee of niet ?
Er staat trouwens ook onder aan de brief''Uw PGU wordt aan u verstrekt bij het KPU bedrijf in Soesterberg. Het KPU bedrijf
schrijft u aan om op een vastgestelde datum uw PGU af te halen.''

ik ga 11 januari de amo volgen wanneer ga ik de PGU ophalen ? Heb er ook niks meer over gehoord. Behalve dan dat ik wel inlog code enz heb ontvangen maar kan er weer niet bij omdat het via de Intranet gaat en via de Defensie inter moet inloggen.

Echt letterlijk niemand is bereikbaar  KPU, BURG, Kapitein die hier over gaat is ook niet bereikbaar.

Als iemand mij kan helpen heel graag..

alvast bedankt..



Je hebt je PGU nog niet? Wat zat er in die Ikea kar dan?

CitaatWe hebben een IKEA kar vol met kleding en schoenen enz ontvangen.

Daarnaast snap ik niet wat je te maken hebt meer leerlingbeheer als reservist. Vertel.

Mustafa_IT

Beste Collega's,

Weet even niet waar ik mijn vraag kan stellen, dus hierbij een poging wellicht dat iemand anders het al uitgelegd heeft.

IK heb onlangs een brief ontvangen Opkomstbrief AMO.

Daar staat het een en ander in. Er staat ook in dat je PGU moet mee nemen, en nog andere dingen zoals;

Alle verstrekte PGU (Persoonlijke Gevechtsuitrusting)
volledig, met uitzondering van het dagelijks tenue (DT) ook wel nette pak.
• Aan kleding:
~ Badslippers;
> Hardloopschoenen;
~ Sportbroek;
> Sportshirt;
> Trainingspak

IK heb trouwens de mensen van KPU al geprobeerd te bereiken maar krijg niemand aan de lijn en van Burgp Leerlingbeheer ook niemand.

Wat ik zelf niet begrijp is, we hebben een IKEA KAR vol met kleding en schoenen enz ontvangen.

Moeten die nou allemaal wel mee of niet ?
Er staat trouwens ook onder aan de brief''Uw PGU wordt aan u verstrekt bij het KPU bedrijf in Soesterberg. Het KPU bedrijf
schrijft u aan om op een vastgestelde datum uw PGU af te halen.''

ik ga 11 januari de amo volgen wanneer ga ik de PGU ophalen ? Heb er ook niks meer over gehoord. Behalve dan dat ik wel inlog code enz heb ontvangen maar kan er weer niet bij omdat het via de Intranet gaat en via de Defensie inter moet inloggen.

Echt letterlijk niemand is bereikbaar  KPU, BURG, Kapitein die hier over gaat is ook niet bereikbaar.

Als iemand mij kan helpen heel graag..

alvast bedankt..


passive

Hey Woosterink,

Je krijgt nu een uitnodiging voor de keuring geloof ik.
Ze konden bij mij mijn diploma niet natrekken (hoewel ik gewoon aan het HBO studeer) omdat ik vroeger sprintHAVO moest doen. Ik heb dus een gecombineerd diploma en dat snapten ze niet.

Ik kreeg tijdens de keuring een capaciteitentest voor de kiezen. Niet druk om maken. Viel allemaal reuze mee en binnen half uurtje/3 kwartier klaar en kon 's middags gewoon mijn keuring voortzetten.


woosterink

De voorlichting was een leuk avondje moet ik zegge. werd duidelijk vertelt hoe en wat en de begeleidende personen brachten t leuk met veel humor. Kreeg meteen de dag er na al een Vtje op de website en na de sollicitatie te hebben ingediend ontving ik een paar uur laten al de vragenlijsten met alles wat ik in moest vullen en opsturen.

Ik heb ook wel eens gehoord dat dit maanden duurde bij sommige, maar bij mij ging t in ieder geval razend snel gelukkig.
ik heb inmiddels al mijn sollicitatie eind vorige week op de post gedaan met alle papieren en dergelijke en nu heb ik een email ontvangen.



"Hierbij bevestig ik de ontvangst van uw sollicitatie pakket.

U zult binnen 4 weken een uitnodiging ontvangen om deel te nemen aan het selectietraject.

Bij vragen kunt u contact met mij opnemen via onderstaande contact gegevens.
Met vriendelijke groet"



Wil dit nu zegge dat mijn sollicitatie goed gekeurd is, en ik uit genodigd wordt voor de keuring?
of wat moet ik hier van denken?

Gr.

woosterink

haha ok :D


nou laat ik eerst maar eens zien of de voorlichtingsavond mij wat lijkt, en zoja, of het dan uberhaubt nog wat gaat worden.

vriendelijk bedankt,
gr wout.

BadMuts

Citaat van: woosterink op 25/01/2014 | 17:58 uur
Dankje Enforcer.

wat voor kledij precies? ik vond dit op het internet: http://www.onderscheidingenhuis.nl/downloads/VS-2-1593.PDF

staat dat het ook van toepassing is op de Korps Nationale Reserve. zal toch niet al die verschillende pakken krijgen?

mvg, wout

Dat VS (VoorSchrift) die je vind op de link die jij weergeeft is sterk verouderd.
In sommige opzichten komt die overeen, maar er is ook genoeg dat niet meer actueel is.

Ik zou daar dus niet al teveel naar kijken ;-)

Mvg

Enforcer

Nope. Avondtenue en Ceremonieel Tenue krijg je niet. Ook niet de zwaarden..  :neutral:

Je krijgt het bloemetjespak en het Dagelijks Tenue. Spullen al bv de eerder genoemde tassen, rugzak en dergelijke staan niet bij de link in je bericht, maar zitten wel in het kledingpakket.

woosterink

#5
Dankje Enforcer.

wat voor kledij precies? ik vond dit op het internet: http://www.onderscheidingenhuis.nl/downloads/VS-2-1593.PDF

staat dat het ook van toepassing is op de Korps Nationale Reserve. zal toch niet al die verschillende pakken krijgen?

mvg, wout

Enforcer

Het pakket is inderdaad echt groot. Het zijn niet alleen kleren, maar ook uitrustingsstukken zoals tassen, een slaapzak, een CNRN masker, schoenen, enz. Je kunt er makkelijk een hele kast mee vol gooien.

woosterink

Dankjewel Oldehave. ik ga gewoon na de voorlichtingsavond en mocht mij dat bevallen, gooi ik er een solicitatie tegen aan. ;)

heb inmiddels al beetje op internet rond gesnuffeld, en ik begrijp dat stel dat je aangenomen word je na de AMO kan en vlak voor die tijd je PGU kunt ophalen. Maar ik lees hier en daar dat dit behoorlijk wat bagage is, een dikke kledingkast vol. nu vroeg ik me af, is dit zo? en zo ja, wat zit er dan allemaal precies voor kledij bij? ben benieuwd, anders moet ik misschien nog kast aanschaffen want het puilt me klerenkast al uit ;) haha

gr, wout

Oldenhave

Hallo Wout,

Tja, ik denk dat het een kwestie is van solliciteren en erachter komen. Maar misschien is het beter om het (na de plenaire voorlichting) even aan de voorlichter te vragen of dat een probleem is.

Dat je de voorlichting bij een ander bataljon doet is geen probleem denk ik. Je moet dan alleen wel binnen een half jaar of jaar je sollicitatie starten anders verloopt de voorlichting en moet je opnieuw.


woosterink

#1
Hallo,

Ik heb al zo'n 9 jaar een vaste baan en ben 27 jaar. Nu ben ik de laatste tijd heel erg aan het denken om er wat anders bij te doen, en gezien het leger mij altijd al heel erg geboeid en mooi geleken heeft, ben ik zeer geïnteresseerd na een baantje bij de Nationale Reserve. Maar ik zit met een aantal vraagjes.

Ik staat op werkenbijdefensie.nl dat je Minimaal een Denk en werkniveau van VBO moet hebben. En daar komt het, ik heb niets op papier. Ik had VWO Cito behaald, ben toen aan de Havo begonnen maar verkloot. En toen na de mavo geschopt, die heb ik ook verkloot en ben daarna zonder diploma via een kennis bij een bedrijf aan het werk gekomen waar mijn hart toch eigenlijk altijd al lag, en dat werk doe ik nu nog steeds met veel plezier. Maar het zit hem er in dat ik eigenlijk GEEN diploma heb, ondanks dat ik het makkelijk had gekund. Ik heb tot mijn grote spijt toen alles verprutst. achteraf had ik het anders gedaan, maar heb ik nu niks meer aan.

ik vraag me nu dus af, gezien er staat vbo ''DENK" en "WERK" niveau, en daar beschik ik toch wel over, kan ik zonder officieel diploma bij de Natres aan de bak komen? Wat bedoelen ze precies met denk en werk niveau, dat is 1.

2. Ik heb me opgegeven voor een voorlichting in noord-limburg, maar ik woon zelf in gelderland, dus maakt het uit dat ik daar na een voorlichting ga?

alvast vriendelijk bedankt.

gr. wout