Internationale Helicopter ontwikkelingen

Gestart door Harald, 01/03/2017 | 13:48 uur

Parera

Citaat van: Sparkplug op 22/10/2018 | 12:59 uur
De MH-47G heeft de M134 en M240 als bewapening. Wapens die de RAF zelf ook heeft. Er valt natuurlijk wat te zeggen voor .50 gebruik, maar houdt de RAF toch liever aan wat zij al hebben.

De Royal Navy test de refueling rod op hun Merlin HC4. de Italianen gebruiken deze al op hun HH-101. Misschien dat de RAF in de toekomst toch air refueling op een aantal Chinooks toepast.

Ja het probleem voor de RAF zit het niet in de helikopters maar juist in het contract rond de A330's op een of andere manier is daar afgesproken dat ze geen andere tanker capaciteit mogen aankopen. Doen ze dat wel moeten ze een boete betalen aan de commerciƫle partij die nu de Voyager A330's onderhoud/ondersteund. De A400 was juist aangekocht zodat ze ook die capaciteit hadden met tanken maar die mogen ze nu dus niet gebruiken, erg vaag.

Ik vermoed ook wel dat de Britten het willen die refueling op de nieuwe Chinooks maar het nu niet kunnen omdat ze de tankers niet hebben en het dus een nutteloze uitgave is (tenzij je samenwerkt met partners).

Sparkplug

Citaat van: Parera op 22/10/2018 | 12:35 uur
Niks mis mee als je het mij vraagt voor de SOF operaties, een beetje vuurkracht kan voor die missies geen kwaad. Ik moet zeggen dat ik 2x M134D en 2 M240H's niet zo veel vind, ik had toch echt een .50 cal verwacht i.p.v. de MAG's.

Wel vreemd dat de Britten ze kopen zonder de refueling rod maar wel de provisions ervoor. Misschien denken ze het niet nodig te hebben  :glare: Aan de andere kant logisch want ze hebben geen tankers die heli's kunnen bij tanken geen KC-130 en ook de A400M's zullen niet worden omgebouwd voor tanker functie is al bekend gemaakt i.v.m. het contract dat loopt met AirTanker rondom de A330's heel vreemd contract als je het mij vraagt.

https://ukdefencejournal.org.uk/mod-rule-out-a400m-atlas-being-given-in-flight-refuelling-capability-due-to-airtanker-contract/

De MH-47G heeft de M134 en M240 als bewapening. Wapens die de RAF zelf ook heeft. Er valt natuurlijk wat te zeggen voor .50 gebruik, maar houdt de RAF toch liever aan wat zij al hebben.

De Royal Navy test de refueling rod op hun Merlin HC4. de Italianen gebruiken deze al op hun HH-101. Misschien dat de RAF in de toekomst toch air refueling op een aantal Chinooks toepast.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

#192
Citaat van: Sparkplug op 22/10/2018 | 12:27 uur
Deze CH-47 Extended Range variant krijgt volgens het DSCA bericht een flinke bewapening: 2 maal M134D Miniguns en 2 maal M240H mitrailleurs.

Niks mis mee als je het mij vraagt voor de SOF operaties, een beetje vuurkracht kan voor die missies geen kwaad. Ik moet zeggen dat ik 2x M134D en 2 M240H's niet zo veel vind, ik had toch echt een .50 cal verwacht i.p.v. de MAG's.

Wel vreemd dat de Britten ze kopen zonder de refueling rod maar wel de provisions ervoor. Misschien denken ze het niet nodig te hebben  :glare: Aan de andere kant logisch want ze hebben geen tankers die heli's kunnen bij tanken geen KC-130 en ook de A400M's zullen niet worden omgebouwd voor tanker functie is al bekend gemaakt i.v.m. het contract dat loopt met AirTanker rondom de A330's heel vreemd contract als je het mij vraagt.

https://ukdefencejournal.org.uk/mod-rule-out-a400m-atlas-being-given-in-flight-refuelling-capability-due-to-airtanker-contract/

De Kisten zijn ook niet goedkoop met 3,5 miljard dollar voor 16 CH-47 ER's inclusief alle ondersteuning toch een kleine 220 miljoen dollar per kist. Een stuk duurder dan de 62 miljoen dollar die wij voor onze 17 CH-47F's betalen. Die 4 die ik voorstelde kosten dan snel 900 miljoen  :silent: :cute-smile:

Sparkplug

Citaat van: Parera op 22/10/2018 | 12:16 uur
Mag de KLU nog aansluiten voor 4 stuks? Mooi voor ons nieuwe NL-SOCOM aviation squadron naast de Cougars. :silent:

Deze CH-47 Extended Range variant krijgt volgens het DSCA bericht een flinke bewapening: 2 maal M134D Miniguns en 2 maal M240H mitrailleurs.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Mag de KLU nog aansluiten voor 4 stuks? Mooi voor ons nieuwe NL-SOCOM aviation squadron naast de Cougars. :silent:

Parera

UK cleared to procure additional Chinook helicopters, likely configured for special operations

The United Kingdom is to procure 16 new Boeing H-47 Chinook heavy-lift helicopters, with US State Department approval for the sale being announced on 19 October.

According to the Defense Security Cooperation Agency (DSCA), which disclosed the approval, the proposed sale comprises 16 Chinooks as well as items of equipment associated with the US special forces' MH-47G variant of the helicopter.

The MH-47G-specific equipment listed in the notification includes extended range ('fat tank') fuel tanks, electro-optical/infrared (EO/IR) sensor turrets, and multimode (terrain-following, terrain-avoidance, and weather detection) radars, with other items including defensive weaponry and countermeasures. The DSCA did not list the aerial refuelling probe normally fitted to the MH-47G, but the helicopter is plumbed for this feature should it be requested at a later date.

If approved by Congress, the sale would be worth USD3.5 billion. This would include training and support.

The UK Royal Air Force (RAF) currently fields 60 Chinooks. These comprise 38 HC4 helicopters, which are equivalent to the US Army's CH-47D-standard plus UK-specific modifications (these aircraft are currently going through a further upgrade process to bring them up to a new HC6A standard); eight HC5 helicopters, which are equivalent to the US Army's MH-47E-standard plus UK-specific modifications; and 14 HC6 helicopters, which are equivalent to the US Army's CH-47F-standard plus UK-specific modifications.

With the oldest of the HC4 Chinooks having been received from 1981, it is likely that the new helicopters will be used to replace these platforms rather than adding to the overall size of the fleet. Also, with the HC5 Chinooks now being employed as part of the wider UK fleet, the new helicopters will likely take on the niche special forces role that these other 'fat tank' platforms were originally acquired for.

[Source: Janes ]

Sparkplug

Citaat van: Thomasen op 16/10/2018 | 17:31 uur
De Britten gebruiken, vzv ik weet, de AW159 niet in ASW uitvoering toch? In ieder geval zijn zowel de MH60R als de AW159 een stuk minder mutli-role dan de NH90. Kan nog best een spannende race worden.

De Royal Navy Wildcat heeft geen dipping sonar. Die van Zuid Korea wel. Desondanks gebruikt de Royal Navy de Wildcat ter ondersteuning van de Merlin.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

40 jaar sinds de introductie van de UH-60A Black Hawk.

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Huzaar1

Om de Amerikanen te vriend te houden zie ik ook nog wel een deal ontstaan, aan andere kant kan dat juist een reden zijn om het niet te doen. De Duitserianen zijn helemaa klaar met de Jannen en kezen denk ik. Dat is wat meer Kapot dan wij denken.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Citaat van: Huzaar1 op 16/10/2018 | 14:03 uur
Nog meer van die vliegende Europa rampen? Nee lijkt me niet

Tja ... (idd).. ;)
Maar de Fransen, Belgen, Noren, Nederland vliegen met de NH90, tevens de Heer fliegers hebben de NH90, de Sea King vervanger is de NH90 (operationele invoering in 2022, 18 stuks)... dan zou het voor de hand liggen dat ze de NH90 kiezen

Anderzijds ;
Dan de MH60 en samen met de Denen
of de AW159 en samen met de Britten

Germany's NH90 Sea Lion starts qualification flights ahead of 2019 delivery
https://navaltoday.com/2018/07/16/germanys-nh90-sea-lion-starts-qualification-flights-ahead-of-2019-delivery/

Huzaar1

Nog meer van die vliegende Europa rampen? Nee lijkt me niet
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Citaat van: Harald op 15/10/2018 | 14:44 uur
German Navy Plans to Replace Fleet of 21 Westland Sea Lynx Anti-Submarine Warfare Helicopters

Naar mijn weten doen er 3 typen mee voor de vervanging, namelijk ;

- MH-60R
- NH90
- AW-159

ik ben benieuwd, denk zelf dat de NH90 de beste kaarten heeft.... 


Sparkplug

Citaat van: Thomasen op 15/10/2018 | 15:21 uur
Met nieuwe Lynx of AW101 heli's? Ik zie beide niet echt als kanshebber.
NH90 (multirole en tevens al in gebruik) of MH60R (goedkoop) lijken me om verschillende redenen veel geschiktere opties, waar AW weinig tegen in te brengen heeft.

Bedoel je met Lynx niet de opvolger Wildcat?
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Harald

German Navy Plans to Replace Fleet of 21 Westland Sea Lynx Anti-Submarine Warfare Helicopters

The German navy has begun planning to replace its fleet of 21 Westland Sea Lynx anti-submarine warfare helicopters, which are due to be retired in 2025.

U.S. weapons maker Lockheed Martin Corp and German peer Rheinmetall AG said on Thursday they will make a joint bid to supply the German navy with MH-60R Seahawk helicopters built by Lockheed's Sikorsky unit.

The two firms are also cooperating on a bid to supply new heavy-lift helicopters to the German air force, as announced in February, for a contract that could be worth around 4 billion euros ($4.6 billion).

The German navy has begun planning to replace its fleet of 21 Westland Sea Lynx anti-submarine warfare helicopters, which are due to be retired in 2025.

Europe's Airbus is also likely to bid for the contract with its NH90 Sea Lion multi-role naval helicopter, as is AgustaWestland, part of Italy's Leonardo Finmeccanica SpA, which built the current fleet of helicopters.

"With this Letter of Intent, Rheinmetall and Sikorsky are prepared to strengthen their partnership in support of the German military and look forward to offering the MH-60R Seahawk as the replacement for the current fleet of Sea Lynx helicopters," Sikorsky said in a statement.

http://www.defense-aerospace.com/article-view/release/196738/german-navy-to-replace-21-sea-lynx-asw-helicopters.html