Vrouwen bij de OZD

Gestart door king, 30/11/2005 | 14:16 uur

KapiteinRob

Citaat van: Sjimmy op 08/12/2005 | 19:30 uur
Dat is dus de reden dat ik VVD heb gestemd...

De VVD-minister is hard op weg de marine naar z'n moer te helpen. Ik zal nimmer meer op deze club stemmen!

Sjimmy

Beste Forumgebruikers,

Vrouwen bij de OZD is al een discussiepunt vanaf 1989 (om en nabij). Alleen is er dit keer wat meer ophef over dan anders, dit is voornamelijk zo omdat het OZD personeel zelf niet echt was ingelicht over de lopende onderzoeken. Nadat het bericht in de media is gekomen werd het pas middels een "Alle Hens" bekendgesteld. Daarin kwam naar voren dat het enkel om een uitgebreid onderzoek gaat. Een onderdeel van dit onderzoek is echter wel dat (vrijwillige) dames zullen meevaren tijdens de opwerkperiode van één van de vier bootjes.

Persoonlijk vind ik het nog steeds een "farce". Waarom komen er geen vrouwen bij het Korps Mariniers en bij de commando's? Omdat dat zogenaamd te zwaar is? Kijken wij als Nederlandse defensie niet verschrikkelijk tegen Amerika op? Deze grootmacht heeft wel haar "G.I. Janes", maar op de onderzeeboten van hun Marine zul je geen vrouw vinden! Een typisch geval van vreemd!

De reden dat bij onze Oosterburen en onze Scandinavische partners wel vrouwen op onderzeeboten zitten wordt uiteraard ook aangedragen. Maar laten we niet vergeten dat de Nederlandse Onderzeeboten multi-functioneel worden ingezet! De Duitse en Scandinavische bootjes worden voornamelijk gebruikt voor kustoperaties, onze OZD kan ook zomaar een half jaar in de Perzische Golf zitten. En dat geeft ook een verschil in de lengte van de reizen. Ik wil niet gaan beweren dat vrouwen langere reizen niet vol kunnen houden, maar er zal zeker naar een aantal dingen gekeken moeten worden! Ik denk dan bijvoorbeeld aan de maandelijks terugkerende vrouwenprobleempjes, de verminderde hygiene aan boord, de ONmogelijkheid van gescheiden slapen en zo kan je nog wel even doorgaan!

Ook wil ik nog even kwijt dat de Marine zegt een Marine te zijn van tradities, als dit hele feest doorgaat, is het gelijk "Adieu traditie onderzeedienst!"

Trouwens, wisten jullie ook dat de MLD altijd fantastisch heeft gedraaid en dat vanaf het moment dat ook daar vrouwen zijn aangenomen een paar jaar later de MLD is gesloten?

Ach, ik denk dat politiek Den Haag gewoon hard op weg is om de volledige Marine de das om te doen. Dat is dus de reden dat ik VVD heb gestemd...
Groetjes van een Onderzeedienstman!

KapiteinRob

Citaat van: king op 01/12/2005 | 21:18 uur
Zijn ze nu officiel van plan om vrouwen bij de OZD toe te laten.

Lezen wil nog wel eens helpen...... ;)

king

Zijn ze nu officiel van plan om vrouwen bij de OZD toe te laten.

Marcel1966

Proef is al geslaagd. Overigens, het idee schijnt van de AR te komen(!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?)  :-\ :-X :-* :'( :uglystupid2:

king

Oh oke sorry dat had ik niet gezien.


king

Hoi,

Ik zat vandaag in de bus op weg naar school, toen las ik de spits, en op de eerste pagina staat er een grote tekst over de marine van dat ze van plan zijn ofzo om vrouwen bij de OZD toe te laten.
Wat vinden jullie hier van zouden jullie het erg vinden of juist niet, ik vind de OZD meer een mannen wereldje dus ik denk niet dat een vrouw daar tussen past, maar dat is mijn mening he. ;)

Groeten king.