De CV90

Gestart door battle10, 06/05/2011 | 06:30 uur

dudge

Citaat van: Elzenga op 01/10/2014 | 20:05 uur
is al lang ingecalculeerd om ergens gaten te vullen...als men al geld van de toekomst naar nu haalt...lukt het met dit ook wel. Inboeken al zijn ze al verkocht..

Daar moeten de UCAVs van betaald worden.

Elzenga

Citaat van: jurrien visser op 01/10/2014 | 19:54 uur
De tam-tam heeft het over 200 mjn voor 100 Leopards en 50 mjn voor de Amsterdam. Indien waar: dan zou er toch iets van 300 mjn+ additioneel bij de volgende begroting moeten zitten.
is al lang ingecalculeerd om ergens gaten te vullen...als men al geld van de toekomst naar nu haalt...lukt het met dit ook wel. Inboeken al zijn ze al verkocht..

DvdW

Citaat van: jurrien visser op 01/10/2014 | 19:54 uur
De tam-tam heeft het over 200 mjn voor 100 Leopards en 50 mjn voor de Amsterdam. Indien waar: dan zou er toch iets van 300 mjn+ additioneel bij de volgende begroting moeten zitten.
en jij denkt dat dit 1 op 1 als "extra" op de begroting van Mindef verschijnt????? Je moet nog naïever zijn dan Ik al dacht....
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 01/10/2014 | 19:49 uur
Niets zinnigs over te zeggen aangezien Nederland een handje heeft om alles cadeau te doen.

De tam-tam heeft het over 200 mjn voor 100 Leopards en 50 mjn voor de Amsterdam. Indien waar: dan zou er toch iets van 300 mjn+ additioneel bij de volgende begroting moeten zitten.

Huzaar1

Citaat van: jurrien visser op 01/10/2014 | 18:40 uur
Te triest voor woorden..

Wat ik me wel afvraag: wat heeft de verkoop van de 44 CV90, de 100 Leopards, een Fokker 50 en een bevoorradingsschip e.d. opgebracht? (al is dit confidentieel)

Niets zinnigs over te zeggen aangezien Nederland een handje heeft om alles cadeau te doen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Mourning

Citaat van: Lex op 01/10/2014 | 18:21 uur
Ondanks de ellende op deze aardkloot, 100 mjn "minder minder", houdt de MNDEF vast aan "In het belang van Nederland"; waarbij je van mening kan verschillen of deze verkoop wel in het NL belang is. Daarnaast moet er genoeg pecunia aanwezig zijn, om NL missies te waarborgen. We hebben reeds mogen vernemen dat de missie in Jordanië/Irak betaald wordt door pecunia van de toekomst naar voren te halen.
M.i. toont dit het failliet aan van de NL krijgsmacht. Maar dat is stof voor een ander topic.

Volledig mee eens!
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 01/10/2014 | 18:49 uur
Dualistisch. Bij de eerstvolgend begroting is dit gewoon opgenomen.

Als additioneel mag ik hopen!

Lex

Citaat van: jurrien visser op 01/10/2014 | 18:40 uur
Wat ik me wel afvraag: wat heeft de verkoop van de 44 CV90, de 100 Leopards, een Fokker 50 en een bevoorradingsschip e.d. opgebracht? (al is dit confidentieel)
Dualistisch. Bij de eerstvolgend begroting is dit gewoon opgenomen.

Elzenga

Citaat van: Lex op 01/10/2014 | 18:21 uur
Ondanks de ellende op deze aardkloot, 100 mjn "minder minder", houdt de MNDEF vast aan "In het belang van Nederland"; waarbij je van mening kan verschillen of deze verkoop wel in het NL belang is. Daarnaast moet er genoeg pecunia aanwezig zijn, om NL missies te waarborgen. We hebben reeds mogen vernemen dat de missie in Jordanië/Irak betaald wordt door pecunia van de toekomst naar voren te halen.
M.i. toont dit het failliet aan van de NL krijgsmacht. Maar dat is stof voor een ander topic.
+1

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 01/10/2014 | 18:21 uur
Ondanks de ellende op deze aardkloot, 100 mjn "minder minder", houdt de MNDEF vast aan "In het belang van Nederland"; waarbij je van mening kan verschillen of deze verkoop wel in het NL belang is. Daarnaast moet er genoeg pecunia aanwezig zijn, om NL missies te waarborgen. We hebben reeds mogen vernemen dat de missie in Jordanië/Irak betaald wordt door pecunia van de toekomst naar voren te halen.
M.i. toont dit het failliet aan van de NL krijgsmacht. Maar dat is stof voor een ander topic.

Te triest voor woorden..

Wat ik me wel afvraag: wat heeft de verkoop van de 44 CV90, de 100 Leopards, een Fokker 50 en een bevoorradingsschip e.d. opgebracht? (al is dit confidentieel)

Lex

Ondanks de ellende op deze aardkloot, 100 mjn "minder minder", houdt de MNDEF vast aan "In het belang van Nederland"; waarbij je van mening kan verschillen of deze verkoop wel in het NL belang is. Daarnaast moet er genoeg pecunia aanwezig zijn, om NL missies te waarborgen. We hebben reeds mogen vernemen dat de missie in Jordanië/Irak betaald wordt door pecunia van de toekomst naar voren te halen.
M.i. toont dit het failliet aan van de NL krijgsmacht. Maar dat is stof voor een ander topic.

StrataNL

Citaat van: Elzenga op 01/10/2014 | 17:54 uur
een stuk of 15 misschien?  ;)

Was ook mijn gedachte... maar dat denk ik niet (al zou het me ook niet verbazen dat die als kers op de taart mee gaan naar Estland.

Ik snap de keuze niet zo goed dat men gemechaniseerd materieel gaat verkopen nog voordat de pilot voor gemotoriseerd optreden is afgerond. Met de nieuwe aanschaf lijkt me duidelijk dat die brigade primair met Buma's en MB's gaat werken, met boxers in de ondersteuning  :mad: Wat ze dus ongeschikt maakt voor ook maar iets hoger in het geweldsspectrum, laat staan conventionele oorlogsvoering. Laten we het de COIN-brigade noemen, want het is niet "medium"  waardig.

88 CV90's + 44 onderdelenbakken, hoezo meer slagkracht?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#222
Citaat van: IPA NG op 01/10/2014 | 18:01 uur
Lekker nieuws weer :sick:

Helaas, de KL begin meer en meer op een sterfhuisconstructie te lijken.  :dead:

De volgende stap is om 43 mechbrig volledig onder te brengen bij de Duitsers... wat is er dan nog over?

IPA NG

Lekker nieuws weer :sick:
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 01/10/2014 | 17:46 uur
Die tanks komen er ook nog wel. Ik wilde gisteren al opperen dat de minister CV90's ging verkopen aan Estland..maar dacht...vast niet, want die zijn te duur en "te zwaar" voor Estland. Niet dus. Dus nu verwacht ik ook invoering van tanks daar.

De Duitsers hebben vast  nog wel een "paar" occasions staan...