De landmacht van morgen

Gestart door Elzenga, 26/10/2013 | 15:20 uur

Reinier

Citaat van: Master Mack op 18/09/2021 | 20:04 uur
Toch wordt Defensie wel weer genoemd in de gelekte prinsjesdag stukken als 1 van de ministeries die er geld bij krijgen. Laten we hopen op miljarden maar het zijn waarschijnlijk honderde miljoenen. Hopen op het NLD tankbat
Dat was toch al bekend? €60 miljoen voor munitie en €30 miljoen voor veteranen.
Leuk en noodzakelijk, maar verreweg niet voldoende

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210830_97142364

StrataNL

Citaat van: Lynxian op 20/09/2021 | 01:21 uur
Demissionair kabinet, mag alleen het broodnodige doen. Dus tich miljard voor het klimaat (Urgenda uitspraak), waardoor er ook meer gebouwd kan worden (woningnood), rechtstaat (lijkt me wel duidelijk) en hier en daar een nodige inflatiecorrectie om een ministerie boven water te houden. Het echte geld word uitgegeven met een nieuw kabinet. Welke kant het opvloeit blijft nog even (of heel erg lang) spannend.
Dus het instandhouden van een fatsoenlijke defensie tbv de grondwettelijke taken behoort niet tot "broodnodig"?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Lynxian

Citaat van: StrataNL op 19/09/2021 | 19:12 uur
Want?
Demissionair kabinet, mag alleen het broodnodige doen. Dus tich miljard voor het klimaat (Urgenda uitspraak), waardoor er ook meer gebouwd kan worden (woningnood), rechtstaat (lijkt me wel duidelijk) en hier en daar een nodige inflatiecorrectie om een ministerie boven water te houden. Het echte geld word uitgegeven met een nieuw kabinet. Welke kant het opvloeit blijft nog even (of heel erg lang) spannend.

StrataNL

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Huzaar1

Het is ook niet heel gek he, in deze situatie.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ipkiss

beetje erbij voor defensie. Echt geen miljard.

De echte keuzes zijn voor het volgende kabinet.
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

Master Mack

Toch wordt Defensie wel weer genoemd in de gelekte prinsjesdag stukken als 1 van de ministeries die er geld bij krijgen. Laten we hopen op miljarden maar het zijn waarschijnlijk honderde miljoenen. Hopen op het NLD tankbat

Umbert

Citaat van: Master Mack op 15/09/2021 | 19:46 uur
Ik maak me ondertussen wel zorgen voor KM en KL mbt Prinsjesdag. De benodigde 1 miljard voor KM en zelfs 1.5 miljard voor de KL en dan nog de KLU die ongeveer alles al vernieuwd heeft behalve de C130's dan zit je al op 3, of zelfs 3.5 miljard. Als je het VVL voor de KL wil uitvoeren moet jhe misschien aanpassingen doen om alles te realiseren. 20 stuks raketart zeker. Meer PZHs operationeel zeg 36. De 52 nieuwe leo2s onderbrengen in 515 dit wordt dan het tankbat van 43 en 414 overhevelen naar de 13de brigade. De bestaande boxers van 13X voorzien van dezelfde nieuwe toren als op de CV90 welke door van Halteren wordt geproduceerd. Dan wordt de KL versterkt maar nog niet zoveel als we zouden willen maar de huidige arbeidsmarkt staat niet toe dat we de brigades vierkant maken met 4bats elk. Of je moet de NATRES bats erbij tellen.
Zou 414 gewoon bij 43 houden heeft elke PaInf Bat ook een Tank bat ter ondersteuning en omgekeerd, 13 moet gewoon lichtere tank hebben.

Master Mack

Ik maak me ondertussen wel zorgen voor KM en KL mbt Prinsjesdag. De benodigde 1 miljard voor KM en zelfs 1.5 miljard voor de KL en dan nog de KLU die ongeveer alles al vernieuwd heeft behalve de C130's dan zit je al op 3, of zelfs 3.5 miljard. Als je het VVL voor de KL wil uitvoeren moet jhe misschien aanpassingen doen om alles te realiseren. 20 stuks raketart zeker. Meer PZHs operationeel zeg 36. De 52 nieuwe leo2s onderbrengen in 515 dit wordt dan het tankbat van 43 en 414 overhevelen naar de 13de brigade. De bestaande boxers van 13X voorzien van dezelfde nieuwe toren als op de CV90 welke door van Halteren wordt geproduceerd. Dan wordt de KL versterkt maar nog niet zoveel als we zouden willen maar de huidige arbeidsmarkt staat niet toe dat we de brigades vierkant maken met 4bats elk. Of je moet de NATRES bats erbij tellen.

Parera

New "distributed" capacity for GMLRS from the UK

The first indications are coming from the United Kingdom on some of the national developments that the British Army hopes to integrate in the upgrades to the Guided Multiple Launch Rocket System (GMLRS) between now and 2030. For now, important updates have been signed for the M270B1 launch vehicle. and the adoption of the 150km range Extended Range beams, as well as the US Army's new "499km" Precision Strike Missile (and beyond, after abandonment of the INF treaty), but there are plans for further operational capabilities . In particular, the British Army wants to acquire new areal attack capabilities (substantially lost with the withdrawal of sub-ammunition following the risk limitation treaties by UxO, Unexploded Ordnance) and anti-armor, as well as, ideally, capacity for reconnaissance and electronic warfare. The Defense Science and Technology Laboratory (DSTL) is therefore carrying out a project, expected to last about 3 years, to demonstrate a Payload Carrier to be integrated on the ER rocket. The Payload Carrier would then go on to embark several mission loads. Lockheed Martin UK is working in particular on 4 loads: The Fires Air Vehicle Area (AFAV) would use mini-drones, coordinated by the AI, to find and destroy armored vehicles and other targets within a given area. Another configuration would use drones or parachuted sensors for reconnaissance and target acquisition (ISTAR) and for the evaluation of the effects on the target after an attack (Battle Damage Assessment). The Counter Sensing and Decoy Payload would instead release active non-returnable countermeasures, capable of generating false targets,

Source: https://www.rid.it/shownews/4326


StrataNL

Citaat van: Huzaar1 op 06/08/2021 | 10:13 uur
Omdat de nieuwe sensor volgens mij die BA kop vervangt op de mast. Dus dan heb je er wat aan. Op een rcws heb je alleen een fancy optiek voor je proppenschietee.
Nein, de BA kop wordt vervangen/geupgrade door de BAA II NL van Hensoldt.
Zie https://www.hensoldt.net/news/major-order-for-hensoldt-optronics/

De KL krijgt 188 nieuwe BAA masten, en 246 van deze optics voor de .50.



-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Huzaar1

Omdat de nieuwe sensor volgens mij die BA kop vervangt op de mast. Dus dan heb je er wat aan. Op een rcws heb je alleen een fancy optiek voor je proppenschietee.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

#1680
Rheinmetall rust Nederlandse Fennek uit met nieuw vizier LaZ400
https://www.dutchdefencepress.com/rheinmetall-rust-nederlandse-fennek-uit-met-nieuw-vizier-laz400/




Ik vraag me toch af waarom we niet kiezen voor ''de duitse oplossing'' gewoon de huidige sensor + het RWS met LaZ400 erop.

Kornet43

Citaat van: Huzaar1 op 20/07/2021 | 19:48 uur
Ik doelde op dat de designatie 'foxtrot' voor verbindingen staat.
Dat had ik begrepen. Ik maakte slechts een grapje over FOX-IT waar ik nogal een betreurenswaardige ervaring mee had. 😉

Huzaar1

Citaat van: Kornet43 op 20/07/2021 | 19:29 uur
Fox staat voor FOX-IT prutsers!

Ik doelde op dat de designatie 'foxtrot' voor verbindingen staat.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"