Twee doden bij aanval op joodse nederzetting

Gestart door no problem, 18/01/2003 | 20:00 uur

-Peter-

Nee ik denk het niet, tenminste wij zullen het in ieder geval niet meer bij leven en welzijn meemaken  :-\
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

no problem

Citaat
17-01-2003
Een inwoner van de joodse nederzetting Kiryat Arba op de Westoever is omgekomen bij een aanval door twee gewapende Palestijnen. Drie Israëliërs raakten gewond. Ook een van de schutters kwam om het leven. Het leger is op zoek naar de andere dader. De actie is opgeëist door Hamas.

Eveneens op vrijdag heeft een Israëlische patrouilleboot voor de kust van de Gazastrook een onbemand vlot met explosieven opgeblazen. De klap die dat veroorzaakte was tot in Gaza-Stad te horen, zeiden Palestijnse bewoners.

Het vlot dreef ongeveer vier kilometer uit de kust ter hoogte van de Israëlische nederzetting Dugit toen het de argwaan wekte van een Israëlische marinepatrouille. Toen het marineschip het vlot met zijn machinegeweren onder vuur nam ontplofte het. Niemand raakte gewond.

Het noordelijke deel van de Gazastrook voor de kust waarvan het vlot werd aangetroffen staat onder Israëlische zeggenschap. Er bevinden zich diverse zwaar beveiligde joodse nederzettingen.
[bron: www.nieuws.nl]

Ze leren er daar iedere keer ook weer helemaal niks van volgens mij  :-\ Ik vraag me gewoon af of ze daar het begrip vrede ook ooit nog mee gaan maken...