New Navy stealth destroyer under construction in Maine

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 05/04/2012 | 08:14 uur

dudge

Citaat van: Ros op 29/12/2016 | 12:42 uur
Het gaat m.i. om...."wie heeft de grootste snikkel" als het de wapenwedloop betreft. Net zoals "wie zet het eerst een voet op de maan". Populair gesteld, dit zijn nu echt de toys for the boys en je gaat er geen oorlogen/conflicten mee voorkomen nog winnen.

De artillerie oorlog in Oekraine laat toch zien dat precisie en bereik wel degelijk zeer belangrijk zijn. Daarbij, wij hebben die nauwkeurigheid ook nodig omdat er minder tolerantie is voor burgerdoden. Natuurlijk zouden wij ook goedkope Qassam raketten kunnen gebruiken, als je doelwit een willekeurige plek in een stad is. Of Vaatbommen, effectief en zeer goedkoop.

Ros

Citaat van: Mourning op 29/12/2016 | 10:38 uur
Tussen de 800.000 en 1.000.000 USD per FUCKING schot?????!!! Wie is er omgekocht om hier in hemelsnaam mee akkoord te gaan... Nou leuk je kan een schot tot 190km vrij precies afvuren... Gek he, dat we als Westerse landen steeds minder op de mat kunnen brengen als we dit soort ''projecten'' serieus ten uitvoer gaan leggen?  :dead:

Het gaat m.i. om...."wie heeft de grootste snikkel" als het de wapenwedloop betreft. Net zoals "wie zet het eerst een voet op de maan". Populair gesteld, dit zijn nu echt de toys for the boys en je gaat er geen oorlogen/conflicten mee voorkomen nog winnen.

walter leever

#42
Citaat van: Sparkplug op 29/12/2016 | 12:33 uur
Zie artikel in reactie #34  ;)

Bij deze.  ;)

Ik was de "A" vergeten.  :devil:

Laatste gedeelte van mij post,had weinig met 't eigenlijke schip te maken,meer met de houding van de USA ten opzichte van andere landen(vijanden,in hun optiek)

Wat dus niet wil zeggen ,laat dit duidelijk zijn, dat alles "hunky dory" is in mijn ogen en ook wij moeten blijven investeren.

Sparkplug

Citaat van: walter leever op 29/12/2016 | 12:20 uur
Idd,de "Burkes" zoals ze nu varen zijn eigenlijk(zoals iedereen hiero weet)oude ontwerpen die iedere keer "geupgraded"zijn nu de Flight ll (geloof ik)maar blijven in de basis natuurlijk 't zelfde(rompvorm)

Zie artikel in reactie #34  ;)
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

walter leever

#40
Citaat van: Thomasen op 29/12/2016 | 11:59 uur
Is inderdaad de vraag. Nu zou je zeggen dat ze het ooit wel zouden leren, na de Virginia en Ticonderoga toch weer met een Zumwalt aan komen zetten.
De Burkes zijn wel zeer capabel, maar hebben een kort bereik, en zijn ouderwets in vergelijking met hun Europese tegenhangers. Ook zijn ze gewoon te duur om massa mee te creëren. Hopen dat het LCS fregat wat op gaat leveren, die Zumwalt wordt het in ieder geval niet. 22 miljard voor 3 van die dingen!

Idd,de "Burkes" zoals ze nu varen zijn eigenlijk(zoals iedereen hiero weet)oude ontwerpen die iedere keer "geupgraded"zijn nu de Flight ll (geloof ik)maar blijven in de basis natuurlijk 't zelfde(rompvorm)
Ik snap dan ook echt niet waarom de USA nu met van die "star wars"achtige schepen komt die naar blijkt(testen en in 't gebruik)gewoon niet "deliveren",maar als ik er over nadenk schiet me er nog eentje te binnen(F-35)
Dus als we 't traject van deze moeten toepassen(F-35)op die nieuwe schepen gaat 't ze nog belachelijk veel geld kosten om deze maar enig zins in de buurt te laten komen van de voorop gestelde eisen/doelen.
Schijnbaar houden ze daar van kapitaal vernietiging alles in de naam van "We can" :hrmph:

Wat ik ook niet begrijp(logisch denkend)is dat de USA gewoon niet gaat kijken wat er te krijgen is(zoals gezegd er zijn veel modernere varianten te krijgen aan de andere kant van de plas)en deze ontwerpen dan eventueel koopt en zelf bouwt(kunnen ze weer effe upgraden,indien nodig)

Alles zal te maken hebben met 't superioriteits gevoel waar de USA geen gebrek aan heeft ten opzichte van andere landen en 't eigenlijke wantrouwen ten opzichte van sommigen.(mijn mening)

Ik zag van de week een docu die ging over de mogelijk komende oorlog tussen de USA en de "Peoples Republic" waarin dat een hoge defensie medewerker 't (in mijn ogen)perfect weergaf,hij zei:

"we moeten blijven ontwikkelen en bouwen willen we een voorsprong,technisch en numeriek,behouden over onze vijanden"(ging niet alleen over China en Rusland)Dit was in antwoord waarom de USA al die basissen heeft rondom China (en er zelfs nieuwe opengedaan heeft)en of dit niet juist voor escalaties zou kunnen zorgen(al die vliegtuigen/raketten/schepen/etc)

In antwoord op de uitleg van deze medewerker zei de vraag steller:"In plaats van ze automatisch als vijanden te bestempelen zou je ze ook gewoon kunnen bekijken als landen"

Kijk dit soort reacties(antwoorden)daar hou ik van,getuigd van enige intelligentie(in mijn ogen),ongeveer 't zelfde als 't antwoord van Ghandi op de vraag"what do you think of British civilazation?"

Antwoord:"I think it's a good idea"

dudge

Citaat van: Sparkplug op 29/12/2016 | 11:10 uur
Onlangs is de 65e Arleigh Burke-klasse destroyer getest.

USN's first Flight IIA restart destroyer completes acceptance trials

Maar zien hoe effectief de U.S. Navy White Elephant Fleet in de toekomst zal zijn.

Is inderdaad de vraag. Nu zou je zeggen dat ze het ooit wel zouden leren, na de Virginia en Ticonderoga toch weer met een Zumwalt aan komen zetten.
De Burkes zijn wel zeer capabel, maar hebben een kort bereik, en zijn ouderwets in vergelijking met hun Europese tegenhangers. Ook zijn ze gewoon te duur om massa mee te creëren. Hopen dat het LCS fregat wat op gaat leveren, die Zumwalt wordt het in ieder geval niet. 22 miljard voor 3 van die dingen!

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Mourning op 29/12/2016 | 11:48 uur
Ik weet het niet hoor een dergelijke concentratie vuurkracht op een enkel platform. Een enkele goede treffer en dag fire support.

Dat is een nadeel, welllicht dat dergelijke platformen in voldoende aantal kunnen worden aangeschaft, immers de Ticonderoga-class is ook een keer aan vervanging toe.

Mourning

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 29/12/2016 | 11:28 uur
Ik ben dan ook benieuwd wat de Fregatten variant van het LCS gaat brengen, persoonlijk zou ik gekozen hebben voor een volledig nieuw ontwerp.

Vwb de Zumwalt's... hopelijk worden de problemen tzt met een rail-gun opgelost.

Als missile truck voor de USN hoor ik voorzichtig geluiden om San Antonio-class aan te bieden als platform, wellicht een betere optie dan de Zumwalts.

LPD Based Ballistic Missile Defense Ship

http://missiledefenseadvocacy.org/missile-defense-systems-2/future-bmd-systems-2/lpd-based-ballistic-missile-defense-ship/

U.S. Navy's Plans for a Huge Ballistic Missile Defense Ship

http://nationalinterest.org/blog/the-buzz/us-navys-plans-huge-ballistic-missile-defense-ship-14920

Ik weet het niet hoor een dergelijke concentratie vuurkracht op een enkel platform. Een enkele goede treffer en dag fire support.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: ARM-WAP op 29/12/2016 | 11:02 uur
Dure grap... een echte White Elephant dus...
Dit terwijl de USN over de (in mijn ogen) reeds uitstekende Burkes beschikt...

LCS is ook al een grote teleurstelling aan het worden...
Zonde van al het geld dat in beide projecten gestopt werd.

Ik ben dan ook benieuwd wat de Fregatten variant van het LCS gaat brengen, persoonlijk zou ik gekozen hebben voor een volledig nieuw ontwerp.

Vwb de Zumwalt's... hopelijk worden de problemen tzt met een rail-gun opgelost.

Als missile truck voor de USN hoor ik voorzichtig geluiden om San Antonio-class aan te bieden als platform, wellicht een betere optie dan de Zumwalts.

LPD Based Ballistic Missile Defense Ship

http://missiledefenseadvocacy.org/missile-defense-systems-2/future-bmd-systems-2/lpd-based-ballistic-missile-defense-ship/

U.S. Navy's Plans for a Huge Ballistic Missile Defense Ship

http://nationalinterest.org/blog/the-buzz/us-navys-plans-huge-ballistic-missile-defense-ship-14920

ARM-WAP

Citaat van: Thomasen op 29/12/2016 | 11:07 uur
Tsja, Lockheed Martin 'we never forget who we are working for, shareholders '
Yep, en zo zijn er nog een hele rist bedrijven...
O.a. Exxon Mobil - ESSO waarvoor ik een jaartje gewerkt heb. Onbetaalde overuren en geen bonus of opslag. 'k Was er snel weg...

Sparkplug

Citaat van: ARM-WAP op 29/12/2016 | 11:02 uur
Dure grap... een echte White Elephant dus...
Dit terwijl de USN over de (in mijn ogen) reeds uitstekende Burkes beschikt...

Onlangs is de 65e Arleigh Burke-klasse destroyer getest.

USN's first Flight IIA restart destroyer completes acceptance trials

Maar zien hoe effectief de U.S. Navy White Elephant Fleet in de toekomst zal zijn.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

dudge

Citaat van: Mourning op 29/12/2016 | 10:38 uur
Tussen de 800.000 en 1.000.000 USD per FUCKING schot?????!!! Wie is er omgekocht om hier in hemelsnaam mee akkoord te gaan... Nou leuk je kan een schot tot 190km vrij precies afvuren... Gek he, dat we als Westerse landen steeds minder op de mat kunnen brengen als we dit soort ''projecten'' serieus ten uitvoer gaan leggen?  :dead:

Tsja, Lockheed Martin 'we never forget who we are working for, shareholders '

ARM-WAP

Dure grap... een echte White Elephant dus...
Dit terwijl de USN over de (in mijn ogen) reeds uitstekende Burkes beschikt...

LCS is ook al een grote teleurstelling aan het worden...
Zonde van al het geld dat in beide projecten gestopt werd.


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Mourning op 29/12/2016 | 10:38 uur
Tussen de 800.000 en 1.000.000 USD per FUCKING schot?????!!! Wie is er omgekocht om hier in hemelsnaam mee akkoord te gaan... Nou leuk je kan een schot tot 190km vrij precies afvuren... Gek he, dat we als Westerse landen steeds minder op de mat kunnen brengen als we dit soort ''projecten'' serieus ten uitvoer gaan leggen?  :dead:

Voor het zelfde geld heb je een LRASM (na verluid).

Dan toch maar meer tempo in de rail-gun ontwikkelingen om zo de schade te herstellen.

Zander

Citaat van: Mourning op 29/12/2016 | 10:38 uur
Tussen de 800.000 en 1.000.000 USD per FUCKING schot?????!!! Wie is er omgekocht om hier in hemelsnaam mee akkoord te gaan... Nou leuk je kan een schot tot 190km vrij precies afvuren... Gek he, dat we als Westerse landen steeds minder op de mat kunnen brengen als we dit soort ''projecten'' serieus ten uitvoer gaan leggen?  :dead:

Compleet mislukt project net als het schip waarvoor dit is bedoeld.
Financieel niet inzetbaar te houden en te duur om aantallen van betekenis aan te schaffen.
People are sheep