Naar aanleiding van de nieuwe regering in Griekenland een poll gemaakt

Gestart door Ace1, 05/02/2015 | 19:22 uur

Zit Griekenland over zes maanden nog in de eurozone?

Ja,Griekenland wordt weer gematst door EU
7 (63.6%)
Nee , met Syriza aan de macht is het dit keer einde oefening
4 (36.4%)

Totaal aantal stemmen: 11

Poll gesloten: 19/02/2015 | 21:11 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Poleme op 05/02/2015 | 23:15 uur
In deze poll kan ik niet stemmen.  Want gematst wordt er niet, want dan gaan de andere zwakke landen zich ook roeren.

Er zijn (Duitse) economen, die vinden dat Griekenland eruit moet, ze waren, zijn en blijven te zwak, concreter te weinig concurrerend, voor de Euro munt.
Bij politici ligt dit weer anders, een Griekenland dat uit de EURopese Monetaire Unie wordt gegooid, is een gemakkelijke prooi voor Rusland.
Ondanks dat de huidige Griekse regering zeer hoog spel speelt.
Terwijl het gezien de interne en externe EUropese uitdagingen juist zaak is om de gelederen gesloten te houden.

Ik hoop dat Europese politici en burgers   ;) ophouden met doormodderen en deze crisis juist gebruiken om dit continent maatschappelijk, politiek en economisch weer op de wereldkaart kunnen zetten.
Door blijven modderen gaat ons vroeg of laat een zeer sombere toekomst opleveren, die over de hele wereld voelbaar zal zijn.

Mee eens!

Poleme

In deze poll kan ik niet stemmen.  Want gematst wordt er niet, want dan gaan de andere zwakke landen zich ook roeren.

Er zijn (Duitse) economen, die vinden dat Griekenland eruit moet, ze waren, zijn en blijven te zwak, concreter te weinig concurrerend, voor de Euro munt.
Bij politici ligt dit weer anders, een Griekenland dat uit de EURopese Monetaire Unie wordt gegooid, is een gemakkelijke prooi voor Rusland.
Ondanks dat de huidige Griekse regering zeer hoog spel speelt.
Terwijl het gezien de interne en externe EUropese uitdagingen juist zaak is om de gelederen gesloten te houden.

Ik hoop dat Europese politici en burgers   ;) ophouden met doormodderen en deze crisis juist gebruiken om dit continent maatschappelijk, politiek en economisch weer op de wereldkaart kunnen zetten.
Door blijven modderen gaat ons vroeg of laat een zeer sombere toekomst opleveren, die over de hele wereld voelbaar zal zijn.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#10
Citaat van: Kaaskop2 op 05/02/2015 | 22:04 uur
Jawel. Je denkt dat de Russen momenteel in staat zijn noodleningen van tientallen miljarden euro's aan Griekenland te verstrekken? Bovendien, waarom zouden ze?

Lees een aantal recente artikelen in diverse publicaties (zie Google) en bedenk: verdeel en heers.

(wat natuurlijk niet hoeft te betekenen dat het zo is, maar het geeft Poetin aardig de gelegenheid om te scoren zowel tegen de EU als tegen de NAVO)

Ros

Citaat van: Kaaskop2 op 05/02/2015 | 21:03 uur
Volgens mij wordt onderschat hoe weinig macht de Griekse regering op dit moment heeft. Ze zijn grotendeels de soevereiniteit over hun eigen land kwijt. De Griekse overheid is momenteel immers niet in staat om hun schulden op de markt te financieren, waardoor ze compleet afhankelijk zijn van de Trojka (ECB, Europese Commissie & IMF). Tegenover de steunpakketten staan echter harde eisen.

Hoe het met Griekenland afloopt is bepalend hoe de EU er uit gaat zien in de toekomst. De EU zit met een vraagstuk met twee oplossingen die beide alleen maar negatief uit kunnen pakken voor de Brusselse kermis. Te veel toegeven aan de Grieken geeft een verkeerd signaal af aan andere zwakke broeders en vast houden aan de eerdere afspraken levert een instabiel Griekenland op. De verkiezingsbeloften van de nieuwe Griekse regering zal iets op moeten leveren dat de Griekse Jan met de pet in de knip kan merken. De bevolking is het zat en zal dat laten merken ook. Stemmen op de pas naar huis gestuurde club...gaat niet gebeuren. Ik durf het woord volksopstand in deze scenario wel te noemen.

Griekenland uit de EU levert ons in ieder geval een derde wereldland op europees gebied op en dat gaat ons in ieder geval ook flink geld kosten.

Welke partij in dit 'blijspel'  heeft  nu het grootste probleem ?


Kaaskop2

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 05/02/2015 | 21:52 uur
Het zou zo maar een Russische verrassing kunnen opleveren (en niet eens al te ver gezocht)

Jawel. Je denkt dat de Russen momenteel in staat zijn noodleningen van tientallen miljarden euro's aan Griekenland te verstrekken? Bovendien, waarom zouden ze?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Kaaskop2 op 05/02/2015 | 21:03 uur
Volgens mij wordt onderschat hoe weinig macht de Griekse regering op dit moment heeft. Ze zijn grotendeels de soevereiniteit over hun eigen land kwijt. De Griekse overheid is momenteel immers niet in staat om hun schulden op de markt te financieren, waardoor ze compleet afhankelijk zijn van de Trojka (ECB, Europese Commissie & IMF). Tegenover de steunpakketten staan echter harde eisen.

Het zou zo maar een Russische verrassing kunnen opleveren (en niet eens al te ver gezocht)

Kaaskop2

Volgens mij wordt onderschat hoe weinig macht de Griekse regering op dit moment heeft. Ze zijn grotendeels de soevereiniteit over hun eigen land kwijt. De Griekse overheid is momenteel immers niet in staat om hun schulden op de markt te financieren, waardoor ze compleet afhankelijk zijn van de Trojka (ECB, Europese Commissie & IMF). Tegenover de steunpakketten staan echter harde eisen.

Lex


dudge

Citaat van: Ace1 op 05/02/2015 | 19:22 uur
Gezien de problemen in Griekenland leek het mij een mooi moment om even een poll daarover te houden.

Beetje wazige poll.
Bedenk dat beide antwoorden dubbel zijn.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 05/02/2015 | 19:30 uur
Ze gaan er niet uit en de schulden worden opgerekt maar zullen moeten betalen.


In combinatie met een aangepaste rente.

Huzaar1

Ze gaan er niet uit en de schulden worden opgerekt maar zullen moeten betalen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ace1

Gezien de problemen in Griekenland leek het mij een mooi moment om even een poll daarover te houden.