Belgie (vervangings trajecten) luchtcomponent

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 14/02/2018 | 14:22 uur

Parera

Citaat van: Sparkplug op 12/10/2018 | 10:49 uur
Wat bedoel je met slecht vertaald? Zowel Nieuwsblad.be als F-16.net beschrijven de oorzaak goed.

Ik heb alleen het F-16.net artikel gelezen vandaar ''vertaald'. Nu zie ik dat nieuwsblad.be het duidelijk uitlegt ; beschoten.

Dan vraag ik me af hoe kan dit? Dit is wel een van de grootste ''f*ck ups' die ik de laatste jaren gehoord heb.


Citaat van: Stoonbrace op 12/10/2018 | 10:29 uur
Eerste kill sinds WO2!
Dat dan weer wel ;D En dat door een technicus en niet door een piloot.

Sparkplug

Citaat van: Parera op 12/10/2018 | 10:44 uur
Is dit gewoon slecht vertaald of staat er nu letterlijk ''fired upon'' als in beschoten? :confused:

Wat bedoel je met slecht vertaald? Zowel Nieuwsblad.be als F-16.net beschrijven de oorzaak goed.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Citaat van: Stoonbrace op 12/10/2018 | 10:29 uur
The aircraft suffered a devastating ground firing after accidentally being fired upon from another F-16 at Florennes AB around 14:10 hours local time. A second aircraft sustained some minor damage and two men sustained some minor injuries.

Eerste kill sinds WO2! Gelukkige alleen lichtgewonden.

Is dit gewoon slecht vertaald of staat er nu letterlijk ''fired upon'' als in beschoten? :confused:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Stoonbrace op 12/10/2018 | 10:29 uur
The aircraft suffered a devastating ground firing after accidentally being fired upon from another F-16 at Florennes AB around 14:10 hours local time. A second aircraft sustained some minor damage and two men sustained some minor injuries.

Eerste kill sinds WO2! Gelukkige alleen lichtgewonden.

Wellicht aangevuld met één of meerdere nieuwe vacatures  :cute-smile:

Stoonbrace

The aircraft suffered a devastating ground firing after accidentally being fired upon from another F-16 at Florennes AB around 14:10 hours local time. A second aircraft sustained some minor damage and two men sustained some minor injuries.

Eerste kill sinds WO2! Gelukkige alleen lichtgewonden.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

StrataNL

Citaat van: Sparkplug op 12/10/2018 | 09:21 uur
Tja. Ook op de grond kan de M61A1 schade aanrichten  :angel:
Die monteur kon om een schone onderbroek... BRRRRTTT!
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Sparkplug

Citaat van: Umbert op 11/10/2018 | 23:30 uur
Ja dit is weer zo'n incident dat ze weer jaren zal blijven achtervolgen bij de borrel.

Tja. Ook op de grond kan de M61A1 schade aanrichten  :angel:
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Umbert

Ja dit is weer zo'n incident dat ze weer jaren zal blijven achtervolgen bij de borrel.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Alleen in België...

F-16 uitgebrand op legerbasis nadat technicus uit ander toestel schiet: één gewonde

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181011_03827687 via @Nieuwsblad_be

Lex



Lynxian

Citaat van: Sparkplug op 10/10/2018 | 16:43 uur
De complete voortgezette vliegopleiding is voor België straks op Sheppard AFB en de elementaire vliegopleiding blijft in eigen land. Het wordt dan dezelfde situatie als in Nederland.
Citaat van: Parera op 10/10/2018 | 18:40 uur
Daarom schreef ik dat België makkelijk die elementaire opleiding (SF.260's) zou gaan vervangen dit prima samen kan met de Nederlandse KLU die in 2023 de PC-7's gaat vervangen, dit project gaat volgens de planning in 2020 van start en in mijn ogen een prima kans om samen 1 nieuw type basis trainer te kopen voor een gezamenlijke opleiding. Dit alles word natuurlijk nog veel handiger als België ook voor de F-35 gaat dan zitten we samen vanaf de basis tot operationeel op gevechtstoestellen.

België heeft nu nog 32 SF.260's in gebruik maar ik verwacht ook niet dat dit aantal gehandhaafd blijft bij vervanging en deze zijn ook binnenkort aan vervanging toe (sinds 1969 in dienst).
Als Nederland er 18 aankoopt en België 24 nieuwe heb je een mooie trainingseenheid als je het mij vraagt voor de basis vlieg opleiding. Beide landen kunnen hun eigen squadrons houden maar alle rand artikelen kunnen gedeeld worden (opleiding, onderhoud, instandhouding e.d.).
Helder en helder, bedankt!

Parera

Citaat van: Sparkplug op 10/10/2018 | 16:43 uur
De complete voortgezette vliegopleiding is voor België straks op Sheppard AFB en de elementaire vliegopleiding blijft in eigen land. Het wordt dan dezelfde situatie als in Nederland.

Daarom schreef ik dat België makkelijk die elementaire opleiding (SF.260's) zou gaan vervangen dit prima samen kan met de Nederlandse KLU die in 2023 de PC-7's gaat vervangen, dit project gaat volgens de planning in 2020 van start en in mijn ogen een prima kans om samen 1 nieuw type basis trainer te kopen voor een gezamenlijke opleiding. Dit alles word natuurlijk nog veel handiger als België ook voor de F-35 gaat dan zitten we samen vanaf de basis tot operationeel op gevechtstoestellen.

België heeft nu nog 32 SF.260's in gebruik maar ik verwacht ook niet dat dit aantal gehandhaafd blijft bij vervanging en deze zijn ook binnenkort aan vervanging toe (sinds 1969 in dienst).
Als Nederland er 18 aankoopt en België 24 nieuwe heb je een mooie trainingseenheid als je het mij vraagt voor de basis vlieg opleiding. Beide landen kunnen hun eigen squadrons houden maar alle rand artikelen kunnen gedeeld worden (opleiding, onderhoud, instandhouding e.d.).