Onzin-topic uitgave 24

Gestart door Lex, 02/12/2012 | 22:08 uur

IPA NG

Nederland had in die tijd 70 tot 80 duizend man gemobiliseerd, de 'Belgen' waren zo goed als uiteengeslagen en de Fransen kwamen met 70 duizend man. Als we bij Leuven (of elders) de Fransen een flinke nederlaag toe hadden kunnen brengen, zouden ze hun steun aan de separatisten dan kunnen voortzetten? Zouden ze dan bij een gebrek aan baten zijn afgedropen of zouden ze een volledige invasie gaan inplannen, zo vlak na de val van Napoleon zou Frankrijk niet al te sterk zijn geweest verwacht ik. En de Britten/Pruisen zouden dit nooit goedkeuren denk ik.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Nikehercules

Citaat van: IPA NG op 25/01/2013 | 17:49 uur
Hebben die verstand van militaire zaken dan?

Bij Kijk zelf zit wel wat militaire kennis ja, maar voor artikelen worden altijd externe experts geraadpleegd. Het is trouwens populair wetenschappelijk, dus verwacht niet te veel diepgang maar het leest lekker weg.

IPA NG

Citaat van: Nikehercules op 25/01/2013 | 17:44 uur
Citaat van: IPA NG op 25/01/2013 | 17:40 uur
Wat als we het gevecht waren aangegaan met de Fransen in 1831?

Stuur je vraag naar het maandblad ''Kijk'' zou ik zeggen, die hebben elke maand zo'n ''wat als'' rubriek.

Hebben die verstand van militaire zaken dan?
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Nikehercules

Citaat van: IPA NG op 25/01/2013 | 17:40 uur
Wat als we het gevecht waren aangegaan met de Fransen in 1831?

Stuur je vraag naar het maandblad ''Kijk'' zou ik zeggen, die hebben elke maand zo'n ''wat als'' rubriek.

IPA NG

Wat als we het gevecht waren aangegaan met de Fransen in 1831?
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Nikehercules

Citaat van: onderofficier op 20/01/2013 | 11:04 uur
Je gaat inderdaad op punt, komma letten: bij mij. Geen idee wat je doel hiermee is en ik wil het niet weten ook. Een vermoeden heb ik wel: Op deze manier zijn er verschillende forumleden al weggepest op dit forum oa Marc66. En durven andere niet te reageren op de vaste kern na Er komen wel wat leden bij maar reageren ho, maar. Dat is niet zo gek als je leest hoe er op elkaar wordt gereageerd.

Nogmaals, je hebt het schijnbaar, totaal niet gelezen, ik blijf reageren hoe ik reageer. Maar dat heb je vast al gemerkt. Als je daar een probleem mee hebt, (dat heb je gezien je reacties) is dat jouw probleem en niet de mijne.  En maak van jouw probleem niet de mijne. Er zal weer een kinderachtige reactie opkomen: je moet doen wat je moet doen.

Bullshit, jij reageert fel op mensen om dingen die ze niet hebben gezegd , dat is mijn probleem met jou. Elke keer als ik jou daar op betrap zul je het horen ook. In notabene je 1 na vorige post in dit topic bewijs je as we speak dat je niet leest en overal je eigen draai aan geeft.

Wegpesten? Kruip je nu weer in die slachtofferrol van je? Ook zo'n kunstje dat je blijft herhalen wanneer iemand commentaar heeft op je.

onderofficier

Je gaat inderdaad op punt, komma letten: bij mij. Geen idee wat je doel hiermee is en ik wil het niet weten ook. Een vermoeden heb ik wel: Op deze manier zijn er verschillende forumleden al weggepest op dit forum oa Marc66. En durven andere niet te reageren op de vaste kern na Er komen wel wat leden bij maar reageren ho, maar. Dat is niet zo gek als je leest hoe er op elkaar wordt gereageerd.

Nogmaals, je hebt het schijnbaar, totaal niet gelezen, ik blijf reageren hoe ik reageer. Maar dat heb je vast al gemerkt. Als je daar een probleem mee hebt, (dat heb je gezien je reacties) is dat jouw probleem en niet de mijne.  En maak van jouw probleem niet de mijne. Er zal weer een kinderachtige reactie opkomen: je moet doen wat je moet doen.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Nikehercules

Citaat van: onderofficier op 19/01/2013 | 23:47 uur
Want wie bepaalt er ook al weer wat er wel of niet staat?  Diegene die iets gepost had  en niet jij of ik........
Dat waren verdomme je eigen woorden of ga je nu schrijven dat ik dat verkeerd gelezen hebt?  

My god... dat heb je idd weer eens verkeerd gelezen. Ik stelde dat de poster bepaald wat er met een zin gesuggereert wordt. Iets wat er niet letterlijk staat, maar waar wel naar gehint wordt, de intentie. Wat er letterlijk in een zin staat is in veel gevallen gewoon ''meetbaar''.

Citaat van: Nikehercules op 15/01/2013 | 00:43 uur
En uiteindelijk is er maar 1 iemand die weet of er iets gesuggereerd werd, en dat is guest1400.

onderofficier

#57
Citaat van: Nikehercules op 19/01/2013 | 23:44 uur
Je bent duidelijk genoeg geweest, maar het was niet relevant ;) Tegen de tijd dat je weer iets leest wat er niet staat pakken we de discussie toch wel weer op?
Nee.   En ik bepaal zelf wat relevant is of niet, daar heb ik jouw niet voor nodig.  Je zit nu gewoon te ******....

Want wie bepaalt er ook al weer wat er wel of niet staat?  Diegene die iets gepost had  en niet jij of ik........
Dat waren ******** je eigen woorden of ga je nu schrijven dat ik dat verkeerd gelezen hebt?  
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Nikehercules

Citaat van: onderofficier op 19/01/2013 | 23:32 uur
Ik denk dat ik duidelijk genoeg ben geweest, maar je staat er niet voor open.

Je bent duidelijk genoeg geweest, maar het was niet relevant ;) Tegen de tijd dat je weer iets leest wat er niet staat pakken we de discussie toch wel weer op?

onderofficier

Citaat van: Nikehercules op 19/01/2013 | 21:37 uur
Ik stel dat je taaltechnisch de verkeerde conclusie trekt. Als dat klopt dan kun je e.e.a. best anders interpreteren maar dan zit je er gewoon naast.
Heeft niets met een mening te maken, jij hebt gelijk of ik heb gelijk. Meer smaken zijn er niet ;)

Ik laat me graag overtuigen dat ik taaltechnisch ongelijk heb ;)

Weet je: je hebt gelijk....  Klaar einde discussie  en veel plezier met je gelijk....Je zal vast happy zijn.... Prima.
Ik denk dat ik duidelijk genoeg ben geweest, maar je staat er niet voor open.  En gaat nu op de punt en komma door zanniken.  
Eea staat in het goede topic namelijk het onzin-topic.... het is gewoon onzinnig hier over door te gaan.... want je wilt hoe dan ook je gelijk krijgen...zie zin 1    Neem een borrel, versier je huis en eet taart...
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Nikehercules

Citaat van: onderofficier op 15/01/2013 | 18:28 uur
Nogmaals als andere ook iets vinden hoeft het geen juiste feiten te zijn.

Klopt, beweer ik ook nergens ;)

Citaat van: onderofficier op 15/01/2013 | 18:28 uur
Meningen worden feiten? Dat is helemaal fraai.  
Populistische leiders maken hiervan gebruik, dat is een feit.
Het is namelijk een mening dat ik niet goed zou lezen: ik lees het eea anders   dat is een behoorlijk verschil, dat is een conclusie  
Zoals je weet is dat een nadeel van geschreven woorden; het aanvallen op iemand is het makkelijkste wat men kan doen, ipv even verduidelijking vragen cq spontaan geven.  Wat is er moeilijk aan om even aan te geven een voorbeeld, ik zeg niet dat het zo moet:  Je begrijpt me/hem waarschijnlijk even verkeerd wat er bedoeld wordt is.......................     Dat is een andere manier van met elkaar om gaan dan wat jij als "one-liner" neerzet en een meer vriendelijke manier.  Als je met mensen praat zeg je dan ook :  je luisterd niet goed.  Einde zin/gesprek of zeg je dan "volgens mij heb je je me niet goed gehoord/begrepen"  en dan leg je het uit wat je bedoelt.............  Of schrijf ik nu iets geks? Het is natuurlijk dat op een forum minder beleefheidsregels in acht worden genomen.

Ik stel dat je taaltechnisch de verkeerde conclusie trekt. Als dat klopt dan kun je e.e.a. best anders interpreteren maar dan zit je er gewoon naast.
Heeft niets met een mening te maken, jij hebt gelijk of ik heb gelijk. Meer smaken zijn er niet ;)

Ik laat me graag overtuigen dat ik taaltechnisch ongelijk heb ;)

Flyguy


dudge

From the BBC - Read by John Cleese.

ANNOUNCEMENT

The English are feeling the pinch in relation to recent terrorist threats and have therefore raised their security level from "Miffed" to "Peeved."

Soon, though, security levels may be raised yet again to "Irritated" or even "A Bit Cross." The English have not been "A Bit Cross" since the blitz in 1940 when tea supplies nearly ran out. Terrorists have been re-categorized from "Tiresome" to "A Bloody Nuisance." The last time the British issued a "Bloody Nuisance" warning level was in 1588, when threatened by the Spanish Armada.

The Scots have raised their threat level from "Pissed Off" to "Let's get the Bastards." They don't have any other levels. This is the reason they have been used on the front line of the British army for the last 300 years.

The French government announced yesterday that it has raised its terror alert level from "Run" to "Hide." The only two higher levels in France are "Collaborate" and "Surrender." The rise was precipitated by a recent fire that destroyed France's white flag factory, effectively paralyzing the country's military capability.

Italy has increased the alert level from "Shout Loudly and Excitedly" to "Elaborate Military Posturing." Two more levels remain: "Ineffective Combat Operations" and "Change Sides."

The Germans have increased their alert state from "Disdainful Arrogance" to "Dress in Uniform and Sing Marching Songs." They also have two higher levels: "Invade a Neighbor" and "Lose."

Belgians, on the other hand, are all on holiday as usual; the only threat they are worried about is NATO pulling out of Brussels.

The Spanish are all excited to see their new submarines ready to deploy. These beautifully designed subs have glass bottoms so the new Spanish navy can get a really good look at the old Spanish navy.

Australia, meanwhile, has raised its security level from "No worries" to "She'll be alright, Mate." Three more escalation levels remain: "Crikey,!" "I think we'll need to cancel the barbie this weekend" and "The barbie is cancelled." So far no situation has ever warranted use of the final escalation level.

guest1400

Citaat van: onderofficier op 16/01/2013 | 09:35 uur
Misschien is het handig dat we dingen aan elkaar (gaan) vragen ipv dooddoeners neerzetten en verwijten blijven neerzetten.

ik denk dat de meest wijze uitspraak is die ik ooit heb gehoord ;)