Rara, waar/wie/wat ben ik? Deel 2

Gestart door Lex, 26/07/2011 | 09:33 uur

Sparkplug

#527
Citaat van: Ace1 op 31/12/2019 | 13:44 uur
De kwaliteit van de foto is niet echt geweldig om de kleurstelling te kunnen zien.

Dat niet. Wel valt het op dat er op de DC-3 weinig donkere tinten zichtbaar zijn.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Ace1

Citaat van: Sparkplug op 31/12/2019 | 09:46 uur
Dat zou ook nog kunnen. Als dit de PH-PBA zou zijn, dan vind ik de kleurstelling er wel tam uitzien.

De kwaliteit van de foto is niet echt geweldig om de kleurstelling te kunnen zien.

A.J.

Citaat van: Umbert op 31/12/2019 | 00:45 uur
Zou dit niet de zijkant van de tower Eindhoven(Welschap) geweest kunnen zijn?

Als ik zou moeten kiezen zou ik voor Twenthe of Soesterberg gaan...

Sparkplug

Citaat van: Ace1 op 30/12/2019 | 23:10 uur
Kan dit niet de DC-3 niet van Prins Bernard geweest zijn?

https://www.dutchdakota.nl/nl/dda-classic-airlines/vloot/ph-pba/

Dat zou ook nog kunnen. Als dit de PH-PBA zou zijn, dan vind ik de kleurstelling er wel tam uitzien.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Umbert

Citaat van: bergd op 30/12/2019 | 05:00 uur
Weet iemand waar deze foto genomen is? Leeuwarden misschien met Gloster Meteor mk4?


Zou dit niet de zijkant van de tower Eindhoven(Welschap) geweest kunnen zijn?

Ace1

Citaat van: Sparkplug op 30/12/2019 | 11:09 uur
Leuk raad je plaatje. De Gloster Meteor F. Mk.4 heeft diverse vliegbases gehad: Gilze-Rijen (kort), Leeuwarden, Soesterberg, Twenthe (kort) en Volkel (kort). Vervolgens had de Gloster Meteor F. Mk.8 de vliegbases: Leeuwarden, Soesterberg, Twenthe en Woensdrecht.

En dan die Dakota. 334 Squadron vloog in de periode 1952-1957 vanaf MVK Valkenburg met de C-47B Dakota en vervolgens in de periode 1957-1961 daarmee vanaf vliegbasis Ypenburg. Bron is Squadrons van de Koninklijke Luchtmacht (W.F. Helfferich)

De staart van de Meteor lijkt mij te groot voor de F. Mk.4. De F. Mk.8 kwam in 1951.

Kan dit niet de DC-3 niet van Prins Bernard geweest zijn?

https://www.dutchdakota.nl/nl/dda-classic-airlines/vloot/ph-pba/

bergd

Citaat van: A.J. op 30/12/2019 | 16:36 uur
Het lijkt wel eoa static show, het doet me nogal vreemd aan aangezien er ook een burger op de fiets de bocht om gaat...

De toren op de achtergrond lijkt dan weer wel op een WW2 Duitse verkeerstoren:


Inderdaad die toren op de achtergrond komt behoorlijk overeen


A.J.

Citaat van: bergd op 30/12/2019 | 05:00 uur
Weet iemand waar deze foto genomen is? Leeuwarden misschien met Gloster Meteor mk4?

Heb je meer details?

Huzaar1

Citaat van: bergd op 30/12/2019 | 05:00 uur
Weet iemand waar deze foto genomen is? Leeuwarden misschien met Gloster Meteor mk4?


Lijkt me genomen met haast.
Zo'n typische onder de jas terwijl je fietst foto wanneer het eigelijk niet de bedoeling is dat je dat doet  :angel:
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

#517
Het lijkt wel eoa static show, het doet me nogal vreemd aan aangezien er ook een burger op de fiets de bocht om gaat...

De toren op de achtergrond lijkt dan weer wel op een WW2 Duitse verkeerstoren:



Harald

En als je naar de omgeving kijkt, dan lijkt het wel jonge aanplant van bomen.
Uitbreiding ?
Herstel schade van oorlog ?

Sparkplug

Leuk raad je plaatje. De Gloster Meteor F. Mk.4 heeft diverse vliegbases gehad: Gilze-Rijen (kort), Leeuwarden, Soesterberg, Twenthe (kort) en Volkel (kort). Vervolgens had de Gloster Meteor F. Mk.8 de vliegbases: Leeuwarden, Soesterberg, Twenthe en Woensdrecht.

En dan die Dakota. 334 Squadron vloog in de periode 1952-1957 vanaf MVK Valkenburg met de C-47B Dakota en vervolgens in de periode 1957-1961 daarmee vanaf vliegbasis Ypenburg. Bron is Squadrons van de Koninklijke Luchtmacht (W.F. Helfferich)

De staart van de Meteor lijkt mij te groot voor de F. Mk.4. De F. Mk.8 kwam in 1951.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

bergd

#514
Weet iemand waar deze foto genomen is? Leeuwarden misschien met Gloster Meteor mk4?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: StrataNL op 03/04/2016 | 00:09 uur
En van wie zijn de schoenen?  ;D

Uit de kast van Jeanine Hennis-Plasschaert zelf  :angel: