Citeren

Gestart door guest1400, 16/01/2013 | 13:16 uur

DvdW

Citaat van: Ros op 18/05/2017 | 22:51 uur
Citaat van: Droeftoeter op Vandaag om 07:52 pm

Dit is pas fout......een forumlid noemen die niet bestaat  :omg:
Oeps! Ik zal mijn account meteen verwijderen!!  :silent:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ros

Citaat van: Droeftoeter op Vandaag om 07:52 pm

Dit is pas fout......een forumlid noemen die niet bestaat  :omg:

StrataNL

Citaat van: Ace1 op 18/05/2017 | 19:52 uur
Als je nu niet fatsoenlijk kunt citeren verwijder dan je lidmaatshap hier op defensieforum of citeer dan niet meer. Ik doe ook beroep op de beheerders om hier in te gaan grijpen zo kan het niet langer.

Nou nou... kalm Ace.

Ik stoor me er niet aan eerlijk gezegd, als je een bericht goed leest is het wel duidelijk waar het vandaan komt lijkt me?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

DvdW

Citaat van: Droeftoeter op 18/05/2017 | 19:52 uur

Als je nu niet fatsoenlijk kunt citeren verwijder dan je lidmaatshap hier op defensieforum of citeer dan niet meer. Ik doe ook beroep op de beheerders om hier in te gaan grijpen zo kan het niet langer.
Hou eens op. Het is de toon die de muziek maakt, ook hier...
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ace1

#22
Een voorbeeld van een citaat wat fout is

Citaat van: Ace1 op 18/05/2017 | 19:43 uur

'Tijd van nee zeggen is voorbij'

Buma: impasse dreigt voor kabinetsformatie

De formatie dreigt in een impasse te geraken. Dat zegt CDA-voorman Buma.

Volgens hem is de tijd van 'nee' zeggen voorbij. Hij kijkt daarbij nu vooral naar de SP die niet met de VVD wil en naar D66 dat niet met CU wil.

Buma adviseert informateur Schippers om meerdere partijen tegelijk aan tafel te zetten. Eerst is het aan 'het motorblok' en SP volgens hem.

De CDA'er zegt zelf echter ook nee tegen een optie: een centrumlinks kabinet zonder VVD maar met CDA. Die combinatie bestaat volgens hem ,,alleen in Roemers hoofd" en is ,,niet realistisch".

http://www.telegraaf.nl/binnenland/28196213/__Buma__impasse_dreigt__.html

Citaat van: Ace1 op 18/05/2017 | 19:34 uur
De afgelopen weken spraken VVD, CDA, D66 en GroenLinks met elkaar, maar die onderhandelingen liepen maandag stuk. Schippers zoekt nu naar een nieuwe combinatie. D66-leider Alexander Pechtold heeft de ChristenUnie als partner 'onwenselijk' genoemd. De SP sluit de VVD uit, terwijl de PvdA zich na de verkiezingsnederlaag niet als de aangewezen partij ziet om in een nieuw kabinet plaats te nemen.

Citaat van: Admiral Halsey op 18/05/2017 | 19:45 uur
Wat een kinderachtige gedoe rondom de formatie met het elkaar zitten uit te sluiten om mee te regeren, wat een stelletje kleuters op Politiek Den Haag daar! Is dat nou ons land besturen?  :annoyed: :devil:

Een voorbeeld van een citaat wat goed is

Citaat van:  De Telegraaf op 18/05/2017 | 19:43 uur
'Tijd van nee zeggen is voorbij'

Buma: impasse dreigt voor kabinetsformatie

De formatie dreigt in een impasse te geraken. Dat zegt CDA-voorman Buma.

Volgens hem is de tijd van 'nee' zeggen voorbij. Hij kijkt daarbij nu vooral naar de SP die niet met de VVD wil en naar D66 dat niet met CU wil.

Buma adviseert informateur Schippers om meerdere partijen tegelijk aan tafel te zetten. Eerst is het aan 'het motorblok' en SP volgens hem.

De CDA'er zegt zelf echter ook nee tegen een optie: een centrumlinks kabinet zonder VVD maar met CDA. Die combinatie bestaat volgens hem ,,alleen in Roemers hoofd" en is ,,niet realistisch".

http://www.telegraaf.nl/binnenland/28196213/__Buma__impasse_dreigt__.html

Citaat van:  De Telegraaf  op 18/05/2017 | 19:34 uur
De afgelopen weken spraken VVD, CDA, D66 en GroenLinks met elkaar, maar die onderhandelingen liepen maandag stuk. Schippers zoekt nu naar een nieuwe combinatie. D66-leider Alexander Pechtold heeft de ChristenUnie als partner 'onwenselijk' genoemd. De SP sluit de VVD uit, terwijl de PvdA zich na de verkiezingsnederlaag niet als de aangewezen partij ziet om in een nieuw kabinet plaats te nemen.

Citaat van: Admiral Halsey op 18/05/2017 | 19:45 uur
Wat een kinderachtige gedoe rondom de formatie met het elkaar zitten uit te sluiten om mee te regeren, wat een stelletje kleuters op Politiek Den Haag daar! Is dat nou ons land besturen?  :annoyed: :devil:



Als je nu niet fatsoenlijk kunt citeren verwijder dan je lidmaatshap hier op defensieforum of citeer dan niet meer. Ik doe ook beroep op de beheerders om hier in te gaan grijpen zo kan het niet langer.

Ace1

Een Citaat wat fout is

Citaat van: Ace1 op 12/03/2017 | 21:11 uur
Brekend: Rutte trok Turkse landingsrechten alleen maar in omdat hij vreesde voor coup VVD-leiderschap

Rutte probeert die ontwikkelingen echter voor te zijn, en dat kan hij op dit moment alleen door de sluimerende crisis met Turkije te escaleren. Op die manier kan Rutte zijn imago van beloftenbreker aan de kant zetten én een rally around the flag-effect creeëren. Het is namelijk algemeen bekend dat mensen in tijden van rampen en crises partij kiezen voor de huidige machtshebbers: George W. Bush had bijvoorbeeld approval ratings van rond de 90% vlak na de aanslagen van 11 september 2001. Een diplomatieke crisis met Turkije is niet zo extreem als een aanslag waarbij duizenden doden vallen, maar zelfs als deze actie maar een handjevol extra VVD-zetels oplevert is Rutte alweer verzekerd van een paar jaar extra in het Torentje – en kan hij dus ook een Dijkhoffiaanse leiderschapscoup bij de VVD afwenden.

Citaat van: Admiral Halsey op 12/03/2017 | 21:57 uur
Ten eerste is dat dan een vies politiek spelletje, ten tweede is de kans groot dat Rutte het veld moet ruimen en de PVV toch de verkiezingen wint en Wilders moet gaan formeren. Blijft Rutte aan dan zal hij in ieder geval met het CDA, D66 gaan regeren, eventueel aangevuld met GroenLinks en/of de PvdA.

Zal dit diplomatieke conflict met Turkije er toe leiden dat Rusland er ook mee gaat bemoeien en er een oorlog komt tussen Rusland en Turkije aan de ene kant en de Europese Unie aan de andere kant?

Een citaat wat goed is

Citaat van:  De Dagelijkse Standaard op 12/03/2017 | 21:11 uur
Brekend: Rutte trok Turkse landingsrechten alleen maar in omdat hij vreesde voor coup VVD-leiderschap

Rutte probeert die ontwikkelingen echter voor te zijn, en dat kan hij op dit moment alleen door de sluimerende crisis met Turkije te escaleren. Op die manier kan Rutte zijn imago van beloftenbreker aan de kant zetten én een rally around the flag-effect creeëren. Het is namelijk algemeen bekend dat mensen in tijden van rampen en crises partij kiezen voor de huidige machtshebbers: George W. Bush had bijvoorbeeld approval ratings van rond de 90% vlak na de aanslagen van 11 september 2001. Een diplomatieke crisis met Turkije is niet zo extreem als een aanslag waarbij duizenden doden vallen, maar zelfs als deze actie maar een handjevol extra VVD-zetels oplevert is Rutte alweer verzekerd van een paar jaar extra in het Torentje – en kan hij dus ook een Dijkhoffiaanse leiderschapscoup bij de VVD afwenden.

Citaat van: Admiral Halsey op 12/03/2017 | 21:57 uur
Ten eerste is dat dan een vies politiek spelletje, ten tweede is de kans groot dat Rutte het veld moet ruimen en de PVV toch de verkiezingen wint en Wilders moet gaan formeren. Blijft Rutte aan dan zal hij in ieder geval met het CDA, D66 gaan regeren, eventueel aangevuld met GroenLinks en/of de PvdA.

Zal dit diplomatieke conflict met Turkije er toe leiden dat Rusland er ook mee gaat bemoeien en er een oorlog komt tussen Rusland en Turkije aan de ene kant en de Europese Unie aan de andere kant?

Ace1

#20
Citaat van: Ros op 12/03/2017 | 13:39 uur
Als wij deelnemen aan een discussie is dat in de hoedanigheid als lid. Voor ons gelden dezelfde forumregels en fatsoensnormen als voor iedereen. 

Je heb gelijk zoals je aangeeft wat het citeren betreft. Ik reageer op een bericht die door jou geplaatst is met de link nog aanwezig in het bericht. Haal je link weg, wat weleens aan de orde is, den heb je gelijk, dan is het alsof te tekst door jou geschreven is. En er is een verschil tussen reageren op en het gebruiken van tekst door leden geschreven en/of afkomstig uit bjvoorbeeld de media.

Dat bedoel ik ook als iemand de link er niet bij doet of het citaat niet aanpast komt het bij andere personen over dat je tekst zelf geschreven hebt en ik erger me daar wel aan.
Zelf pas ik het citaat altijd wel aan als een ander forumlid een bericht van de media gepost heeft.

Ros

Citaat van: Ace1 op 12/03/2017 | 13:01 uur
Ook Forumbeheerders citeren de laatste tijd nogal veel fout terwijl ze toch een voorbeeld functie hier hebben.

Als wij deelnemen aan een discussie is dat in de hoedanigheid als lid. Voor ons gelden dezelfde forumregels en fatsoensnormen als voor iedereen. 

Je heb gelijk zoals je aangeeft wat het citeren betreft. Ik reageer op een bericht die door jou geplaatst is met de link nog aanwezig in het bericht. Haal je link weg, wat weleens aan de orde is, den heb je gelijk, dan is het alsof te tekst door jou geschreven is. En er is een verschil tussen reageren op en het gebruiken van tekst door leden geschreven en/of afkomstig uit bjvoorbeeld de media.

Ace1

Ook Forumbeheerders citeren de laatste tijd nogal veel fout terwijl ze toch een voorbeeld functie hier hebben.

Een Citaat wat fout is

Citaat van: Ace1 op 11/03/2017 | 11:46 uur
Nederland weigert toestemming vlucht Turkse minister

Nederland heeft de landingsrechten voor het toestel van de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Mevlüt Çavusoglu ingetrokken. Dat heeft het kabinet vandaag gemeld. Dat betekent dat het bezoek dat Çavusoglu wilde brengen aan Rotterdam, niet doorgaat.

Het kabinet neemt de maatregel naar eigen zeggen omdat de openbare orde en veiligheid in het geding zijn gekomen, na een oproep aan Turkse Nederlanders om massaal deel te nemen aan een publieke manifestatie met Çavusoglu.

http://www.ad.nl/nieuws/nederland-weigert-toestemming-vlucht-turkse-minister~ab60a4a5/

Citaat van: Ros op 11/03/2017 | 11:53 uur
En nu doorpakken, want de Turken gaan waarschijnlijk vandaag wel massaal de straat op om te protesteren voor hun "president".

Een citaat  wat goed is

Citaat van:  AD op 11/03/2017 | 11:46 uur
Nederland weigert toestemming vlucht Turkse minister

Nederland heeft de landingsrechten voor het toestel van de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Mevlüt Çavusoglu ingetrokken. Dat heeft het kabinet vandaag gemeld. Dat betekent dat het bezoek dat Çavusoglu wilde brengen aan Rotterdam, niet doorgaat.

Het kabinet neemt de maatregel naar eigen zeggen omdat de openbare orde en veiligheid in het geding zijn gekomen, na een oproep aan Turkse Nederlanders om massaal deel te nemen aan een publieke manifestatie met Çavusoglu.

http://www.ad.nl/nieuws/nederland-weigert-toestemming-vlucht-turkse-minister~ab60a4a5/

Citaat van: Ros op 11/03/2017 | 11:53 uur
En nu doorpakken, want de Turken gaan waarschijnlijk vandaag wel massaal de straat op om te protesteren voor hun "president".

Ace1

De laatste tijd wordt nogal verkeerd geciteerd hier op defensieforum een voorbeeld hiervan.

een citaat wat fout

Citaat van: Ace1 op 12/03/2017 | 12:25 uur
Eén krant vergeleek zelfs de omvang van het Nederlandse leger met dat van Turkije.

Citaat van: Micheltje op 12/03/2017 | 12:34 uur
Men vergeet alleen de vergelijking tussen kwaliteit en kwatiteit (alhoewel NL er niet al te best voor staat)

Een citaat wat goed is

Citaat van:  De redactie.be  op 12/03/2017 | 12:25 uur
Eén krant vergeleek zelfs de omvang van het Nederlandse leger met dat van Turkije.

Citaat van: Micheltje op 12/03/2017 | 12:34 uur
Men vergeet alleen de vergelijking tussen kwaliteit en kwatiteit (alhoewel NL er niet al te best voor staat)

Ros

Citaat van: A.J. op 24/02/2013 | 23:40 uur
Welkom in forumland, de manier zoals ik quote is algemeen aanvaard binnen de hele forumwereld.

Mee eens......als dit de enige optie is die je kan gebruiken.

A.J.

Citaat van: onderofficier op 24/02/2013 | 23:18 uur

Gooi het in het beheerdersoverleg..... :angel:    deze manier is naast het duidelijkste ook het makkelijkste omdat ik nu niet je naam en allerlei andere cijfers en letters hoef te verwijderen...  en als jij of een ander het citeer het meteen duidelijker is wie wat heeft geschreven.....  

Welkom in forumland, de manier zoals ik quote is algemeen aanvaard binnen de hele forumwereld.

onderofficier

Citaat van: Ros op 24/02/2013 | 23:12 uur
De citeerfunctie is nu eenmaal niet optimaal en op meerdere manier te gebruiken.

Maar er kunnen wel regels voor worden opgesteld.

Citaat van: Ros op 24/02/2013 | 23:12 uurHet mooiste zou zijn om de tekst die je wil citeren te selecteren, op een knop te drukken en dat dan de tekst inclusief naam van de eigenaar naar je reactie word verplaatst. Je moet zeld alleen zorgen dat de cursor op de juiste plaats staat.

Gooi het in het beheerdersoverleg..... :angel:    deze manier is naast het duidelijkste ook het makkelijkste omdat ik nu niet je naam en allerlei andere cijfers en letters hoef te verwijderen...  en als jij of een ander het citeer het meteen duidelijker is wie wat heeft geschreven.....  
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Ros

De citeerfunctie is nu eenmaal niet optimaal en op meerdere manier te gebruiken. Het mooiste zou zijn om de tekst die je wil citeren te selecteren, op een knop te drukken en dat dan de tekst inclusief naam van de eigenaar naar je reactie word verplaatst. Je moet zeld alleen zorgen dat de cursor op de juiste plaats staat.

onderofficier

#12
Citaat van: Thomasen op 24/02/2013 | 22:52 uur
je doelt op het opknippen in delen? Dat maakt het m.i. juist overzichtelijker, omdat zo duidelijk is op welk deel van de posting gereageerd wordt.

Dat ben ik met je eens.  Daar heb ik geen moeite mee.  Prima juist.

Maar de manier waarop het gebeurt  men haalt [ quote author=onderofficier link=topic=24493.msg299781#msg299781 date=1361740567]weg en gebruikt alleen [ quote]  dus men doet zelf al extra werk.... het citeren er van wordt lastiger.  Dat is wat ik aangeef.  Het vermoeden komt er dan bij mij op dat men het bewust doet. Zodat er op het antwoord niet (meer) gereageerd wordt......anders weet ik de reden niet waarom men het op deze manier neerzet.
Wat is het probleem om bij elke citaat de naam van diegene die het geplaatst heeft te laten staan?  Het is juist duidelijker dat is toch wat men (ook hier) wil?   Schijnbaar weer niet.......    

Citaat
je doelt op het opknippen in delen? Dat maakt het m.i. juist overzichtelijker, omdat zo duidelijk is op welk deel van de posting gereageerd wordt.

Hier doel ik op
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.